Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Tittel på bok og litt annet

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi hadde en skoleoppgave rett før jul, om å lese en bok og skrive anmeldlse om den.

Jeg fikk låne en av typen min, men problemer et at den lå på skolen og i skapet mitt og der lå den til siste skoledag, og jeg kunne ikke komme da, for bussen her ikke går avogtil! Og jeg vil ikke lyve for typen om noe heller, så da tenker jeg å bare få den hit fra mandal til kr.sand, eller å kjøpe ny. Så til spørsmålene:

1. Jeg husker ikke navnet på boka. Den var skrevet av Lovecraft eller noe slikt, og handlet om en gal mann på galehus tror jeg, jeg kom ikke så langt. På omslaget var det iallfall hodeskaller på bunnen og svart og rødt om jeg ikke husker feil?

2. Jeg har tenkt å skrive mail til skolen om de har den ennå, men tror dere det er mulig, eller har de bare kastet den? Jeg vet ikke hvordan skoler gjør med ting som er forsvunnet, men er den vekke kjøper jeg bare en ny en.

Setter veldig pris på hjelp, jeg hater slikt stress som dette, spesielt når det er MEG som har slurvet :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Ring skolen og hør, ofte jobber det folk på kontoret. Vil ikke tro de kaster den.

Hvorfor kan du ikke bare si det som det er til typen din, så kanskje du slipper å kjøpe ny, hvis de har den på skolen?

Alle gjør feil iblant.

Gjest gjest1
Skrevet

Sendte mail tl rektoren vår nå og hørte, de pleier å gi ganske raske svar...

Vet det ikke er en stor greie, men han sa "kan jeg få igjen boka snart, for en kamerat har lyst å låne den av meg" og jeg har aldri i dette forholdet rotet vekk noe eller gjort slike "fatale" feil som dette, og da ble jeg litt satt ut. Han blir jo ikke sinna heller kan jeg tro det er jo bare en bok som kan kjøpes på nytt om den er borte for alltid.. Urk hvorfor sa jeg det bare ikke med en gang den lå på skolen?

Skrevet

Hvis rektor ikke vet noe, så sjekk med skolebiblioteket. Kanskje den kan ha endt opp der uten at rektor har "godkjent" det. ;)

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det på norsk eller engelsk du vil ha den?

Verdens beste spøkelseshistorier. Nr. 5 : makabre historier ???

Kort omtale

De tre skrekkfortellingene i denne boka, tar alle utgangspunkt i uforklarlige drømmer og hendelser, og inneholder overnaturlige fenomener og vesner.

Søk på bokkilden.no for eksempel, så får du opp flere titler av han.

Gjest gjest1
Skrevet

Den er på engelsk, og den hadde et navn i tittelen sin....

Det skal jeg gjøre catzy :) Har også prøvd å få hjelp av ei som jobber på outland jeg kjenner, der bør de vel ha slike bøker..

Gjest Nimue_
Skrevet

Hvis den har et navn i tittelen, kan det være denne du mener?

THE CASE OF CHARLES DEXTER WARD

Du kan jo søke på lovecraft inne hos bokkilden.no og se om du finner boka du leter etter der.

Nimue

Gjest gjest1
Skrevet

Jajajjaja! :kline: Nå ble jeg halveis-lettet! Nå bare å finne boka... skal lete ned hele byen før jeg kjøper på nettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...