Gå til innhold

Følelsen av å føle seg "uovervinnelig" ved trening, endorfiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den "uovervinnelige" følelsen varer jo en stund etter trening også. Man føler seg rett og slett litt høy på seg selv en liten stund, før man innser at man bare er et vanlig menneske uten superkrefter :fnise: Er det endorfinene som gjør at vi føler oss så "uovervinnelig" ved trening og rett etterpå? .. Eller er det bare jeg som føler det sånn etter trening? :sjenert: Har googlet "What I feel like after the gym, what I actually look like", så jeg er ikke alene :lol: Og nei, jeg driver ikke med noe dopingsnusk, i tilfelle noen nettroll skulle finne på å spørre om det. Jeg bare visste ikke hvor utrolig godt trening var for psyken før jeg startet for noen mnd siden - det gjør virkelig godt, elsker følelsen :)

Anonymous poster hash: 1a327...c1a

Anonymous poster hash: 53633...5c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg skrive under på. Det har med endringer og dopaminnivået i hjernen å Gjøre. Noe som blir skyhøyt under trening. En fantastisk følelse☺

Skjønner ikke hvorfor ikke alle trener

Skrevet

Det kan jeg skrive under på. Det har med endringer og dopaminnivået i hjernen å Gjøre. Noe som blir skyhøyt under trening. En fantastisk følelse☺

Skjønner ikke hvorfor ikke alle trener

Ja, hvorfor trener ikke alle, det lurer jeg også på nå etter at jeg selv begynte å trene. Før forstå jeg de som ikke trente, jeg var selv en av de :laugh: Men jeg tror ikke det er alle som har funnet "sin greie" med trening, dvs de hører at det skal være bra for både det ene og det andre, men har man ikke erfart det selv over tid så er det nok lett for mange å falle ned i sofaen fremfor opp på trening. Noen trener for å bli slankere, noen trener for å bli sterkere, noen trener for å styrke hjerte og kropp, mens andre trener for å føle seg bedre psykisk! (det siste er min hovedmotivasjon, mens de andre tingene er gode bonuser som også følger med jevnlig trening). For min del hjalp det ikke at alle sa hvor bra trening var, jeg måtte finne min greie og jeg måtte ha en drivkraft og en motivasjon, og har man først funnet det er det lett å fortsette! :tommelsmil::trene:

-TS

Anonymous poster hash: 6a4d0...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...