AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hei. Kan noen hjelpe meg litt. Bruker la minerals og mineral hygienics. I tillegg har jeg nettopp kjøpt bareminerals correcting concealer. Kan dette ansees som trygg sminke for en hud full av kviser?Anonymous poster hash: 59e7e...78e
lemon-aid Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Mineral Hygienics skal være nokså trygg. Har selv anlegg for å få akne, og ble ikke påvirket av denne. Et annet merke som virkelig er verdt å prøve ut er Tikei Minerals. God pris, dekker godt, og trygg sminke! Har brukt det i 3-4 år. Noe du bør være forsiktig med er pudderet til I.d/bare minerals, som kan inneholde et irriterende stoff, Bismuth Oxychloride. Mange begynner å klø, får flere kviser og reagerer på denne ingrediensen. Bare minerals-matte inneholder ikke dette stoffet, så den vil jeg anse som trygg. Tenkte denen linken kunne være nyttig for deg, da ser du hvilke pudder som inneholder Bismuth: http://mineralhygienics.com/compare-mineral-makeup-ingredients
Gjest Ludodama Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Ingen sminke er trygg for hudreaksjoner og hudproblemer. Jeg har lite til vanlig, og får mer ved jevnlig bruk av disse merkene. For meg er det ikke bare reaksjon på bismuth, men også mica/de andre mineralene. Sminke generelt er belastende på hud, selv om noen kan bruke endel uten å få reaksjoner.
Jade Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Alle mennesker har ulik hud, derfor er det ingen sminkeprodukter som er trygg for alle. Om du vet om ingredienser du reagerer på, er du et stykke på vei. Ellers må du nesten bare prøve deg frem, og se om du får kviser eller allergisk reaksjon på produktet. I mange tilfelle kan du få prøvebokser/-flasker gratis eller til en billig penge. Fint om disse rekker til noen dager, kanskje en uke, så du får prøvd det en stund. Nå har du jo allerede kjøpt produktet, så da får du bare prøve deg frem. Hvis "alle" hadde reagert på disse produktene, så hadde de ikke fått solgt så mye av de Det er mange gode produkter som inneholder Bismuth! Selv om mange (spesielt bloggere) reagerer på denne ingrediensen, så er det ikke sikkert at DU gjør det. Prøv først, så slipper du å gå glipp av en fantastisk fin øyenskygge, eller en foundation som passer perfekt til din hud, bare fordi den inneholder en ingrediens som naboen din er allergisk mot.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Takk for svar!Anonymous poster hash: 59e7e...78e
trampis Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 L.A minerals inneholder silikoner og ingrediensen magnesium stearate som mange reagerer på, inkl. meg selv. Mineralhygienics derimot inneholder minimalt med ingredienser (tre om jeg husker riktig), og er derfor et tryggere for acne prone hud. 1
Underhuden Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 http://sobebotanicals.com/en/og http://elizabethardenpro.com/perfecting-minerals-spf-25/ Er mine favoritter. Har også brukt La Minerals i et års tid og ikke reagert på det, har heller ikke hørt at det inneholder silikoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå