AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg skal begynne å jobbe som fastlege etter en stund på sykehus, og må derfor begynne å tenke på hva jeg har på meg på jobb...på sykehus er det så greit med disse hvite "pysjamasene" Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen konkrete forslag til antrekk - kriteriene er enkelt å kombinere, kan bevege seg relativt fritt i, og korte skjørt og utringninger er ikke passende. Jeg er ikke så god på dette med mote, men vil gjerne se fresh og presentabel ut. På forhånd takk for hjelpen!Anonymous poster hash: 06099...37d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kjør på med masse forskjellige bluser med forskjellige snitt og farger i god kvalitet. Et par skjorter er greit å ha. Vanlige jeans som ikke er altfor stramme, eller for vide, og selvsagt uten hull eller annen slitasje. Kjøp noen lekre kashmirgensre og cardiganer. Cardiganene kombinerer du med fine, ermeløse bluser Pencilskirt kommer du også veldig langt med. Også med sko er vel det meste lov? Høye/lave støvletter osv, bare unngå joggesko eller sneakers (med mindre du går til jobb, da kan du skifte på jobben). Også bruk smykker! Det er jeg veldig glad i Anonymous poster hash: e6954...8a6
Gjest Runforit Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Min fastlege har alltid nøytrale klær på seg. Straight jeans, tynne gensere, skjorter etc. Går ofte med helsesko. Men legen min har alltid hvit legefrakk på, og det mener jeg alle fastleger har så har faktisk sjeldent lagt merke til hva klær legen har på seg. Bare som sagt at det er nøytrale og enkle klær. Lite smykker og bling da. Skal være litt "sterilt" med tanke på at du gjerne utfører diverse undersøkelser og gynekologiske undersøkelser etc. 1
peppermyntete Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Støtter forslaget om jeans og pen bluse! Mye fint av slikt på H&M sin "business" avdeling synes jeg Smykker derimot er jeg helt enig i at blir feil med tanke på hygiene! 2
Grønn Frosk Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Fastlegen min bruker alltid sykehus-scrubs. Den forrige brukte vanlige klær. Så lenge du ikke går med utringet ville jeg ikke lagt så mye merke til det uansett
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Min lege går i jeans og skjorte/tynn genser, ofte med hvite legefrakken og helsesko. Liker at legen min er anonym, det er jeg som skal være viktig i den situasjonen. Ikke om hennes bluse sitter pent. Anonymous poster hash: 571f1...1c5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Skjorter Anonymous poster hash: 9156a...4c0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Mange som bruker "helsevesenpysj" som fastlege også Ellers har jeg sett alt fra "kontorklær" til "kjærringklær", så jeg tror det er ganske fritt fram. Ei jeg var til en gang jeg var gravid hadde veldi kjærringete jeans og en diger genser med en teddybjørn på. Husker jeg syntes hun var litt rart kledd (og litt rar ellers også... Kremt)Anonymous poster hash: faf0c...a02
mereo Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Mange som bruker "helsevesenpysj" som fastlege også Ellers har jeg sett alt fra "kontorklær" til "kjærringklær", så jeg tror det er ganske fritt fram. Ei jeg var til en gang jeg var gravid hadde veldi kjærringete jeans og en diger genser med en teddybjørn på. Husker jeg syntes hun var litt rart kledd (og litt rar ellers også... Kremt)Anonymous poster hash: faf0c...a02 Hvorfor fikk jeg ett bilde inne i hodet mitt nå som bare "ding"-passet perfekt til det du sa. Kombinasjonen rart kledd og rar ellers funker jo gjerne best sammen
mereo Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Kle deg pent, men vanlig. Jeans duger til alt i den jobbe. Kombiner det med en pen skjorte, topp eller genser. Det er vel ytterst få som forventer seg en lege som er kledd som gjengen i privat practice eller andre lege serier, hvor man skulle tro de egentlig skulle på fest eller jobbet med noe annet.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Jeg ville kledd meg så kult og pent som jeg bare ville Det gjør bare andre glad, og du ser oppegående og fresh ut ellers støtter jeg det som har blitt sagt, fine jeans, bluser, støvletter, osv Anonymous poster hash: f6eb2...651
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Min fastlege går i det jeg syns ser ut som et tannlegeantrekk. Hvit bukse med strikk nede, blå "tannlegeskjorte" og helsesko(tresko?). Syns det er mye lettere å forholde meg til leger som går med en eller annen type uniform enn hvis de går i sivile klær. Anonymous poster hash: 83856...fa3
Gjest Evans Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Gratulerer med jobb!! Fastlegen min går alltid i det samme: enkel hvit genser og olabukse. Jeg tenker det er greit med litt nøytrale klær, men at du kan være litt mer vågal enn min fastlege, og faktisk varriere litt hva du har på deg Jeg ville satt pris på lite smykker og lignende.
Gjest Kritt Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Min fastlege (og alle de andre legene på legesenteret der) bruker kjortel (omtrent som på sykehus), lyse bukser og "helsesko". Ikke elegant, men helt greit og nøytralt. Tror egentlig jeg ville foretrekke at lege bruke ren slags uniform, og jeg trodde egentlig omtrent alle gjorde det. Kjortelen/uniformen virker alltid nyvasket, det er jo vanskeligere å se på andre typer klær.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Du kan jo kle deg ganske så avslappet i fritidstøy. Dropp høye heler, ringer, armbånd og bråkete mønstre. Anonymous poster hash: 84745...78a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Gud så kjedelige alle her var! Anonymous poster hash: f6eb2...651
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Gud så kjedelige alle her var! Anonymous poster hash: f6eb2...651 Legeyrket er ikke akkurat der du skal vise hvor spenstig og kul du er. Alle leger jeg kjenner velger nøytrale klær på jobb, fordi de ikke synes det passer seg å være hverken dollet opp, tøff eller kul i en stilling hvor man faktisk skal gi folk ganske tøffe budskap. Liv og død, vet du. Satt på spissen, så sitter man ikke med dyprød leppestift og miniskjørt på når man forteller folk at de har lungekreft, uansett hvor kjedelig det betyr at du synes folk er. Anonymous poster hash: 55cf4...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #18 Skrevet 30. januar 2015 Finnes en mellomting mellom miniskjørt og å være en supersteril ikke/person, spør du meg. Fint for folk å føle at de snakker med en person. Man har ofte en frakk over som viser rollen man har uansett. Anonymous poster hash: f6eb2...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå