AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hei! Jeg er en veldig slank jente som nå har ønsker om å bli sterkere og få en strammere kropp. Jeg har alltid vært smal(med BMI på rundt 17-18), men hatt litt overflødig fett på hele kroppen fordi jeg har hatt lite muskler. Jeg ønsker ikke å øke i størrelse, men på en måte erstatte noe av fettet med muskler. Jeg vet at man bør spise mer for å bygge muskler, men i og med at jeg er utrent tenker jeg å spise like mye som jeg gjør nå - altså vedlikehold. Vil dette gjøre at jeg mister noe fett(og bygger muskler såklart)? Altså styrketreningen. Eller vil jeg måtte "gå ned i vekt" - altså miste fett i tillegg? Jeg vet jo at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, men jeg har en anelse muffintop i trange bukser som jeg vil ha bort. Hadde håpet på at styrketrening var nok, i og med at jeg har et fint utgangspunkt allerede. På forhånd takk! Anonymous poster hash: e0d96...039
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Tipper du er superifn som du er og at dette kun sitter i hodet ditt. Utover det har jeg ingen råd å gi. Anonymous poster hash: 264a8...6fa
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Du kommer til å bli sykt sulten.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Tipper du er superifn som du er og at dette kun sitter i hodet ditt. Utover det har jeg ingen råd å gi. Anonymous poster hash: 264a8...6fa Jeg er ikke misfornøyd med kroppen min i det hele tatt, men jeg har ikke trent styrke på 4 år og er ganske svak i kroppen. Har også vært mye stillesittende tidligere, og ønsker en litt mer stram kropp. Du kommer til å bli sykt sulten. Jeg pleier å spise til jeg er ordentlig mett, og spiser i tillegg riktig mat. Blir jeg sulten spiser jeg såklart mer, men problemet er at jeg ikke ønsker å legge på meg fett i tillegg. Noe kan jeg såklart tåle, men jeg ønsker å bevare størrelsen min samtidig som at jeg "erstatter" fett med muskler. -TS Anonymous poster hash: e0d96...039
Lizliz Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Om du spiser vedlikehold så vil du bytte ut muskler med fett ja samme vil nok skje om du spiser bittelitt mer mat enn du gjør nå. Ikke uro deg for om vekten går opp bare, muskler tar mindre plass på samme vekt som fett det kan også hende du samler litt vann i starten. Så bare å trene styrke og kose deg
Gjest daisydaisy Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Om du begynner å trene styrke vil du sannsynligvis bygge muskler, men et allsidig og normalt kosthold er en forutsetning for det, tenker nå jeg da. Du kan nok oppleve å bli litt "større", men du er kanskje mest redd for å bli stor på samme måte som en mann som trener styrke? Hvis det er tilfelle, trenger du ikke bekymrer deg, for det krever hardt arbeid og det er vanskelig for oss kvinner å oppnå en slik kropp, spesielt med den fremgangsmåten du nevner her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå