Gå til innhold

Barnevogn på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det uhørt å smelle igjen døra ovenfor passasjerer,- rett og slett noe man ikke skal finne seg i. Men dette handler jo da om bussjåføren som ikke gjør jobben sin? Og sitter du virkelig bare og SER på at dette skjer?!?!?!

Man kan ikke kreve at kjipe og ego medpassasjerer skaffer seg bil heller, og nettopp derfor mener jeg det hadde gjort såååå mye hvis passasjerer ikke var så smålige mot hverandre.

Hva faen skulle JEG gjøre da?jeg er ikke en person som tør å rope høyt og si fra Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jsha. Men alle andre må kreves at de må sykle eller kjøre bil, bare ikke småbsrnsforeldre?

Hvem har sagt det? Jeg bare sier at du ikke kan kreve at folk kjøper seg bil for at andre skal ha bedre plass på bussen. Det være seg en 20 år gammel student, en pensjonist, en småbarnsmor/far, en pendler.... You name it. Alle må da få ta bussen uavhengig av hva de er eller hvem de er. Bare fordi noen tar større plass enn andre, så betyr ikke det at det eneste riktige er å kjøpe seg en bil.

Anonymous poster hash: 91e35...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt det? Jeg bare sier at du ikke kan kreve at folk kjøper seg bil for at andre skal ha bedre plass på bussen. Det være seg en 20 år gammel student, en pensjonist, en småbarnsmor/far, en pendler.... You name it. Alle må da få ta bussen uavhengig av hva de er eller hvem de er. Bare fordi noen tar større plass enn andre, så betyr ikke det at det eneste riktige er å kjøpe seg en bil.

Anonymous poster hash: 91e35...ab8

Jeg sier ikke det. Jeg sier bare at de som velger å ikke kjøpe bil kan klage når andre reagerer på at de overfyller bussen. Skjer det en ulykke i en fullstappa buss der en haug mennesker står trykt sammen så vil det gå fryktelig galt.

Er tryggere å stå ute å vente, barnevogn eller ei, om bussåførene tok ansvar og ikke tok på fler enn det vsr plass til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en BARNEVOGN, folkens - det er IKKE en trussel mot ditt liv og helse,

Du har tydeligvis aldri stått på en for full buss, der bussjåføren tok inn flere enn han skulle og kjørte som en gris. Bråbremset foran hvert gangfelt og lys. Medførte at sto man foran en barnevogn (som ikke hadde brems på) ble man trøkket opp i noe. Det kan faktisk gjøre VONDT. Og er man et lite barn eller en gammel dame-da er det en trussel mot helse og eventuelt også liv. Hvordan ville du likt å fått en vogn inn i hodet slik at du falt hadde du vært et lite barn?

Anonymous poster hash: 110a0...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Du har tydeligvis aldri stått på en for full buss, der bussjåføren tok inn flere enn han skulle og kjørte som en gris. Bråbremset foran hvert gangfelt og lys. Medførte at sto man foran en barnevogn (som ikke hadde brems på) ble man trøkket opp i noe. Det kan faktisk gjøre VONDT. Og er man et lite barn eller en gammel dame-da er det en trussel mot helse og eventuelt også liv. Hvordan ville du likt å fått en vogn inn i hodet slik at du falt hadde du vært et lite barn? Anonymous poster hash: 110a0...2f2

Nei, for all del....etter årevis bruk av buss hver dag har jeg sikkert aldri opplevd å ha det ukomfortabelt eller fått vondt på buss.....Jeg har ikke skrevet et ord om at det er stas å måtte være på en overfylt buss. Derimot reagerer jeg på all den motviljen det tydeligvis er mot mødre med vogn. Utifra de siste svarene her, så fremstår det som at alle dere " motstandere" av barnevogner egentlig bør adressere kritikken mot bussjåføren og/ eller busselskapet. Det er DE som er ansvarlige i det som blant annet du trekker frem her. Jeg kan garantere deg at mødre med barnevogn føler det minst like ille som deg å måtte være på buss med barnevogn. I tillegg må de også leve med følelsen av at flesteparten av medpassasjerene tydeligvis syns de ikke har rett til å ta offentlig transport. Kjempestas, - og svært lite sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis aldri stått på en for full buss, der bussjåføren tok inn flere enn han skulle og kjørte som en gris. Bråbremset foran hvert gangfelt og lys. Medførte at sto man foran en barnevogn (som ikke hadde brems på) ble man trøkket opp i noe. Det kan faktisk gjøre VONDT. Og er man et lite barn eller en gammel dame-da er det en trussel mot helse og eventuelt også liv. Hvordan ville du likt å fått en vogn inn i hodet slik at du falt hadde du vært et lite barn?

Anonymous poster hash: 110a0...2f2

Jeg fikk en barnevogn i meg en gang jeg og en kompis tok bussen hjem. Hadde drukket noe med alkohol. Så jeg kunne ikke kjøre selv. Bussjåføren bråstoppet for en som ikke holdt vikeplikten. Vogna traff meg og ja det var vondt selv om jeg tåler litt smerter. Kjerringa hadde ikke bremsen på og holdt ikke i vogna. Hva slags mor er det? Ville ha ungen sin drept? Stakkars baby! Hun fikk høre det!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg fikk en barnevogn i meg en gang jeg og en kompis tok bussen hjem. Hadde drukket noe med alkohol. Så jeg kunne ikke kjøre selv. Bussjåføren bråstoppet for en som ikke holdt vikeplikten. Vogna traff meg og ja det var vondt selv om jeg tåler litt smerter. Kjerringa hadde ikke bremsen på og holdt ikke i vogna. Hva slags mor er det? Ville ha ungen sin drept? Stakkars baby! Hun fikk høre det!

Og fra den dagen begynte du å hate alle småbarnsmødre som hadde barn i vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en påstand eller et spørsmål?

Anonymous poster hash: c0a2d...941

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de ikke, jeg er irritert på de som ikke kan oppføre seg og tror de har første rett. Ikke minst de som ikke kan med barnevogner og ikke vet hvordan de skal oppføre seg ute blant folk. De tror de er eksperter for de er mødre! Jeg hadde ikke fått en vogn i meg om de var eksperter xD Endret av Tissefant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...