Gå til innhold

Skal i dåp, høres det jeg skal på meg okei ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg er en jente på 22 som skal i en dåp om noen uker. Så jeg lurer på om det jeg skal ha på meg er okei. Jeg skal ha på skinnkjørt, en bluse med gull detaljer, pumps og armbånd og sort strømpebukse. Høres dette okei ut ? hvis ikke, kom med forslag til noe annet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neineinei. Ikke skinnskjørt i en dåp.

Anonymous poster hash: c1dae...05e
  • Liker 15
Skrevet

Bytte ut skjørtet med et mer nøytralt i stoff?

Anonymous poster hash: 2ec4e...99f

Skrevet

Skinnskjørt passer bedre til andre anledninger med mer festpreg. Dåp er en type selskap som krever mer konservative og mindre røffe antrekk. Paljettkjole passer heller ikke så godt i dåp.

Skjørtet eller kjolen du velger bør slutte rundt kneet, fordi det ikke sømmer seg med korte skjørt på voksne i kirken. Barn og tenåringer kan slippe unna med det, men du er voksen.

Antrekket høres helt supert ut hvis du skal på fest med jevnaldrende.

Anonymous poster hash: eb3e2...910
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Ikke skinnskjørt i dåp. Finner du et pent svart skjørt til, så går resten av antrekket nok fint.

Endret av zellica
  • Liker 2
Skrevet

Jeg også var lit usikker i med en gang pga skjøret var skinn. Forresten, kjøret er ikker kort det stopper akkurat ved kneet :) ts

Skrevet

Jeg også var lit usikker i med en gang pga skjøret var skinn. Forresten, kjøret er ikker kort det stopper akkurat ved kneet :) ts

Spiller ingen rolle. Skinnskjørt bruker man ikke i slike anledninger.

Anonymous poster hash: c1dae...05e

• Liker 5
Skrevet

Hva er ok å bruke i dåp?

Skrevet

En pen, enkel kjole eller drakt

• Liker 2
Skrevet

Pumps og skinnskjørt er ikke det rette antrekket i en dåp, med mindre du vil se ut som en idiot da.

Anonymous poster hash: a07da...f2b
  • Liker 5
Skrevet

Det kan ingen her svare på uten å ha sett bilde.. Vi vet jo ikke hvor langt, hvor stramt, hvor gjennomsiktig, hvor høye hæler osv.. Du får stole på magefølelsen :)

Anonymous poster hash: 270d7...21e
Skrevet (endret)

Jeg var innom en butikk i dag, å spurte hun som jobbet der om hun hadde noen ideer om hva jeg kunne bruke i en dåp, å da kom hun med nesten det samme skinn skjørtet som jeg har med en hvit bluse inntil. Så sa jeg hva som hadde blitt skrivet her, å hun sa til meg at det kommer helt an på åssen overdelen var, så lenge blusen var klassisk og noen klassiske høy helte sko så var det kjempe fint å bruke til en dåp. Det er ikke snakk om lår kort mini skinn kjørt med utringet topp å sky høye sko. Skjørtet er forresten matt.

Ts :)

Endret av malla1992
  • Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville vel neppe brukt eit skinnskjørt i ein dåp, men det høyrest jo heilt decent ut det der. Køyr på.

Skrevet

For meg er skinn noe som brukes på fest med venninner, ikke i barnedåp! Det passer seg liksom ikke synes jeg. Jeg er også 22 forresten.

• Liker 6
Skrevet

Pumps og skinnskjørt er ikke det rette antrekket i en dåp, med mindre du vil se ut som en idiot da.

Anonymous poster hash: a07da...f2b

Så sko med hæl er ikke ok?

Skrevet

Jeg var innom en butikk i dag, å spurte hun som jobbet der om hun hadde noen ideer om hva jeg kunne bruke i en dåp, å da kom hun med nesten det samme skinn skjørtet som jeg har med en hvit bluse inntil. Så sa jeg hva som hadde blitt skrivet her, å hun sa til meg at det kommer helt an på åssen overdelen var, så lenge blusen var klassisk og noen klassiske høy helte sko så var det kjempe fint å bruke til en dåp. Det er ikke snakk om lår kort mini skinn kjørt med utringet topp å sky høye sko. Skjørtet er forresten matt.

Ts :)

Så hvorfor spør du oss? Du kommer jo til å gå i skinnskjørt uansett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal og i dåp.

Er bunad ok å bruke?

Anonymous poster hash: 6cf6c...85b

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg skal og i dåp.

Er bunad ok å bruke?

Anonymous poster hash: 6cf6c...85b

Ja. Bunad er stort sett alltid greit, men ellers trenger man ikke å pynte seg noe voldsomt. Mest vanlig med en litt konservativ og pen, men ikke altfor pyntet kjole. Jeg synes vel TS sitt antrekk også høres ok ut så lenge skjørtet er matt. Har du bilde av skjørtet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...