Gå til innhold

Tafatte gutter/menn.. eller bare ikke så interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti tafatte menn? Som gir deg åpne invitasjoner? Hva er i så fall greia? Er det sjenerthet, redd for å bli avvist, usikkerhet, eller..?

Jeg ble kjent med en i fjor vår, og har likt han siden. Mye frem og tilbake. Han synes jeg er søt, og jeg synes han er fin… har møtt hverandre et par ganger. Jeg vil så gjerne bli bedre kjent med han. Han vet at jeg liker han godt, og jeg har til og med sendt han meldinger i fylla. Sånn ordentlige pinlige meldinger, dere vet...

og det er utrorolig at han faktisk ikke har blitt skremt av disse meldingene, men tvert i mot synes han de har vært søte. (Er dette et bra tegn?)

Uansett, er det jeg som har stått for mye av initiativet på meldinger. Noen ganger svarer han med en gang, andre ganger svarer han ikke, og plutselig kan jeg få en melding av han helt ut av det blå. Noen ganger bruker han flere dager på å svare, men med et oppfølgingsspørsmål.. Eller kanskje han bare er slik? Jeg mistenker han også har lite erfaringer med jenter og flørting utifra væremåten hans de gangene jeg møtte han. Noen ganger skriver han på en litt klønete og søt måte. Feks første gangen han skulle gi meg et kompliment, sa han noe ala dette "Kanskje litt rart av meg å si det, men du er jo søt.."

De gangene vi har hatt mulighet til og treffes, så har jeg for det meste tatt initativ, og han vil mer enn gjerne bli med å finne på noe, men jeg må liksom sparke han i ræva for at det skal bli noe… man blir jo litt lei av å være driveren hele tiden. KAnskje han trenger tid?

HVA vil han egentlig? Hvorfor bruker flere dager på å svare på meldinger? Noen innspill, erfaringer? Vi bor en times flytur hverandre pga studier, forresten.. og er 19 år begge to.

Anonymous poster hash: d93a7...447
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med avstanden mellom dere, og alderen tatt i betraktning, så ville jeg nok dessverre ha tenkt at du var en av flere han syntes var søte.

Anonymous poster hash: 29d8e...f03
Skrevet (endret)

Har vært borti dette selv, og selv om jeg ikke har fasit vil jeg si/tro/påstå at de fleste gutter/menn som bruker ordet søt i hvert fall er litt interessert.

Høres ut som han er interessert, men muligens usikker pga avstand og evt lite erfaring, sjenert osv? Hva om du spør han om han vil finne på noe en dag, kino eller no?

Virker som dere allerede har funnet på noe sammen, men at du alltid tar initiativ. Ut fra det du skriver om han tolker jeg at han enten er sjenert og/eller ikke er helt sikker på om du er interessert, eller usikker på alt pga avstand osv.

Endret av lte94
Skrevet

Har vært borti dette selv, og selv om jeg ikke har fasit vil jeg si/tro/påstå at de fleste gutter/menn som bruker ordet søt i hvert fall er litt interessert.

Høres ut som han er interessert, men muligens usikker pga avstand og evt lite erfaring, sjenert osv? Hva om du spør han om han vil finne på noe en dag, kino eller no?

Virker som dere allerede har funnet på noe sammen, men at du alltid tar initiativ. Ut fra det du skriver om han tolker jeg at han enten er sjenert og/eller ikke er helt sikker på om du er interessert, eller usikker på alt pga avstand osv.

Ja, tror det bunner i usikkerhet, eller at han bare er slik. Fikk nylig bekrefte at han hadde fått mange klager av kompiser på at han er så treg til å svare meldinger blant annet.. men har ikke tenkt å gi opp. Skjønner uansett at evt. blir usikker og slikt med den avstanden vi har nå.. takk for svar!

Skrevet

Det er mange grunner til at menn finner det greiere å gi opp kjærligheten enn å prøve å gå for den, dessverre.

Du må nesten regne med tafatt oppførsel fra flertallet. Menn lærer seg en temmelig aseksuell måte å omgås kvinner på. Omgitt av ord som tafsing, seksuell trakassering, uønsket seksuell oppmerksomhet, voltekt av første grad, osv., blir det uvergelig mest komfortabelt å holde en svært lav profil. Du ser jo: han tør knapt gi deg et kompliment, å si at du er søt er jo en bedømming av deg basert på hans kriterier om utseende...

Jeg sjøl slet med det for noen år siden og slikt er tungt å legge av seg.

Han vet bare ikke hva han skal gjøre.

Skrevet

Det er mange grunner til at menn finner det greiere å gi opp kjærligheten enn å prøve å gå for den, dessverre.

Du må nesten regne med tafatt oppførsel fra flertallet. Menn lærer seg en temmelig aseksuell måte å omgås kvinner på. Omgitt av ord som tafsing, seksuell trakassering, uønsket seksuell oppmerksomhet, voltekt av første grad, osv., blir det uvergelig mest komfortabelt å holde en svært lav profil. Du ser jo: han tør knapt gi deg et kompliment, å si at du er søt er jo en bedømming av deg basert på hans kriterier om utseende...

Jeg sjøl slet med det for noen år siden og slikt er tungt å legge av seg.

Han vet bare ikke hva han skal gjøre.

Skjønner hva du mener. Men jeg har ikke lyst til å gi han opp enda. Vet med meg selv at jeg/vi kommer til å gjennoppta kontakten når han er hjemme og vi har mulighet til og treffes. hvordan skal jeg da gå frem uten å virke for pushy? Hvordan skal jeg kunne kapre han? Er det i det hele tatt mulig med en slik personlighet som han har? hvordan ville du likt det?

Skrevet

Jeg mener det at hvis man ikke viser like masse initiativ tilbake så er ikke de så veldig interesserte som de skulle ha det til.

Skrevet

Jeg mener det at hvis man ikke viser like masse initiativ tilbake så er ikke de så veldig interesserte som de skulle ha det til.

Det du skriver der, er det stikk motsatte av min egen erfaring. Jeg hadde masse interesse for en del jenter på den alderen (19 år) - men hadde ikke et eneste verktøy for å verken ta initiativ aller legge for dagen interesse. I trang etter å følge det jeg oppfattet (og fremdeles oppfatter) som sosiale konvensjoner turte jeg verken å se på øynene, leppene eller puppene på jenter. Å ta i dem var i hvert fall ute av spørsmålet. Så jentene ble domenet til gutter som ikke var så opptatt av å innrette seg etter samfunnet...

Godt vunnet, det.... :sarkasme:

Skjønner hva du mener. Men jeg har ikke lyst til å gi han opp enda. Vet med meg selv at jeg/vi kommer til å gjennoppta kontakten når han er hjemme og vi har mulighet til og treffes. hvordan skal jeg da gå frem uten å virke for pushy? Hvordan skal jeg kunne kapre han? Er det i det hele tatt mulig med en slik personlighet som han har? hvordan ville du likt det?

Hvordan liker du å bli tilnærmet?

Min fra da jeg var 21 år, hun bestemte seg for at "han er interessert!" - kom på besøk, dytta meg ned på sofaen og spurte hva som var galt med meg.

Du har ikke vært i fysisk kontakt med han i det hele tatt, kanskje? Hva med å prøve å få til et lite kyss?

Skrevet

Det du skriver der, er det stikk motsatte av min egen erfaring. Jeg hadde masse interesse for en del jenter på den alderen (19 år) - men hadde ikke et eneste verktøy for å verken ta initiativ aller legge for dagen interesse. I trang etter å følge det jeg oppfattet (og fremdeles oppfatter) som sosiale konvensjoner turte jeg verken å se på øynene, leppene eller puppene på jenter. Å ta i dem var i hvert fall ute av spørsmålet. Så jentene ble domenet til gutter som ikke var så opptatt av å innrette seg etter samfunnet...

Godt vunnet, det.... :sarkasme:

Hvordan liker du å bli tilnærmet?

Min fra da jeg var 21 år, hun bestemte seg for at "han er interessert!" - kom på besøk, dytta meg ned på sofaen og spurte hva som var galt med meg.

Du har ikke vært i fysisk kontakt med han i det hele tatt, kanskje? Hva med å prøve å få til et lite kyss?

Vi hatt fysisk kontakt, og kysset/klinet - men da spurte han meg om han fikk lov til å kysse meg - så det tyder jo igjen på at han er litt usikker, noe jeg synes i grunn er søtt bare. Vi har ikke hatt sex :)

Kanskje jeg rett og slett bare må fortsette å sparke han i ræva hvis jeg skal ha sjangs for at han blir min en vakker dag.

• Liker 1
Skrevet

HVA vil han.... Men det kan vel bare han svare på?

Anonymous poster hash: cc39d...6b3

Skrevet

Vi hatt fysisk kontakt, og kysset/klinet - men da spurte han meg om han fikk lov til å kysse meg - så det tyder jo igjen på at han er litt usikker, noe jeg synes i grunn er søtt bare. Vi har ikke hatt sex :)

Kanskje jeg rett og slett bare må fortsette å sparke han i ræva hvis jeg skal ha sjangs for at han blir min en vakker dag.

Heia!

Hvis han spurte om han fikk lov å kysse deg, så er han bare tafatt, sjenert og usikker.

Verdens beste kjæresteemne han der. Du må nesten regne med sånn oppførsel av en nittenåring som vil være skikkelig.

Ingen player, men du må gjøre jobben sjøl. Stå på litt, han er din.

Skrevet

Heia!

Hvis han spurte om han fikk lov å kysse deg, så er han bare tafatt, sjenert og usikker.

Verdens beste kjæresteemne han der. Du må nesten regne med sånn oppførsel av en nittenåring som vil være skikkelig.

Ingen player, men du må gjøre jobben sjøl. Stå på litt, han er din.

Det var nesten litt godt å høre. Han er en ganske ordentlig, smart og rederlig kar ja. Tyder på god oppdragelse også,hehe! Håper jeg får han på kroken min til slutt… virkelig. Har jo likt han så lenge, men avstanden begrenser veldig alt sammen, så jeg må prøve å gjøre det beste ut av de gangene vi har mulighet til å se hverandre. Kanskje ta med en flaske vin som vi deler, neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...