Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

utsagn som

- NÅ skal jeg leve livet!

- du må ut og leve livet...

- nå er det min tur til å levet livet!

- en må leve livet

...

hva betyr det å leve livet egentlig?! har du/dere brukt dette uttrykket og hva har dere ment da?

har lagt merke til at noen som skriver innlegg, skriver at de bandt seg tidlig, har et meningsløst forhold, fikk barn tidlig og "nå er det min tur/nå vil jeg leve livet"? hva menes med det?...

HILSEN:

SOL I HJERTET, SOL I SINNET.

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Med "å leve livet", mener mange kanskje, at skal de gjøre ting de har hatt lyst til lenge, men av en eller annen grunn har blitt hindret. At de kanskje bare skal tenke på seg selv for en stund, bare ha det artig?

baby-E :dagensrose:

Gjest Ethereal
Skrevet
dessverre får jeg ofte på følelsen at den skjulte betydningen er at "nå skal jeg endelig kn**** rundt så mye jeg vil uten å tenke på konsekvensene
Skrevet
dessverre får jeg ofte på følelsen at den skjulte betydningen er at "nå skal jeg endelig kn**** rundt så mye jeg vil uten å tenke på konsekvensene

Hehe...

Jeg tenker: Gjøre ting man ikke har hatt anledningen til før. Ikke nødvendigvis det Ethereal skriver, men f.eks reise etc!

Skrevet

jeg forbinner det med og leve som om det skulle være din siste dag og leve...og leve ut alle drømmene dine,ta deg ut og gjøre akkuratt som det passer deg uten og tenke på konsekvensene!

Gjest GreenSky
Skrevet

Min tolkning av å "leve livet" er like enkel som den er banal/genial: Å ha det kult! :tommelsmil:

Og jeg har virkelig levd livet og hatt det kult, synes jeg. Skulle jeg dø i morgen hadde det vært greit, selv om det er mye jeg har lyst til å gjøre enda som jeg ikke har gjort, seff.

Skrevet

jeg tenker å kunne gjøre det en selv har lyst til, uten å måtte ta hensyn til f.eks barn.

har nok tenkt flere ganger at jeg er glad jeg ikke fikk barn tidlig, at jeg har kunnet levd livet mens jeg er ung, altså at jeg har gitt meg selv muligheten til å gjøre slik jeg selv vil, ta valg som er tatt for min egen del, gjort ting som jeg har hatt lyst til uten å tenke på barn/familie.

Å leve livet gjør man liksom før og etter ansvar for barn/barneoppdragelse.

Hva slags valg varierer jo, alt fra å spise det man vil, bruke pengene sine som man vil, reise om man vil det og hvor man selv vil, uten å tenke på om det er barnevennlig eller familievennlig etc.

ta utdannelse og gjøre som man vil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes jeg lever livet nå som jeg har fått et lite barn jeg :) . Livet har faktisk fått ekstra stor mening for meg. Nå følte jeg at jeg levde livet før også da, tok en lang utdannelse, reiste endel, fikk min første jobb, giftet meg, selv de triste årene da vi slet med å bli gravide så levde vi jo livet på et vis.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o :riste:

Det ble litt vel ensbetydet spørr du meg...

Jeg er helt og holdent enig i denne:

"Med "å leve livet"' date=' mener mange kanskje, at nå skal de gjøre ting de har hatt lyst til lenge, men av en eller annen grunn har blitt hindret. At de kanskje bare skal tenke på seg selv for en stund, bare ha det artig?[/quote']

:enig_animasjon:

Skrevet

Når man snakker om å leve livet så har man kanskje nettopp blitt singel eller flyttet hjemmenfra. Man har vært i ett forhold / familie der man må gjøre slik folk rundt deg vil enten familie eller partner.

Når man skal leve livet kan man:

- Man kan reise hvor man vil uten å spørre om lov

- Gå på byn og flørte uten å tenke om det man gjør er forbudt

- Og ikke minst men sist. Man kan kn***e og ha det gøy med folk :)

De 2 siste punktene er nok det viktigste man tenker på når man sier man skal leve livet :)

Skrevet

Jeg føler også at dette er det endel legger i utrykket "å leve livet". Som når venner glor rart på meg fordi jeg har hatt bare en type siden jeg var 16, og råder meg fra å binde meg for mye, da jeg sannsynligvis kommer til å angre senere på at jeg ikke levde livet mens jeg var ung. Men jeg kan leve fullt ut jeg, selv om jeg har type og det gjør jeg og! Det eneste jeg har "gått glipp av" er å kn***e rundt :roll:

Skrevet

Jeg føler også at dette er det endel legger i utrykket "å leve livet". Som når venner glor rart på meg fordi jeg har hatt bare en type siden jeg var 16, og råder meg fra å binde meg for mye, da jeg sannsynligvis kommer til å angre senere på at jeg ikke levde livet mens jeg var ung. Men jeg kan leve fullt ut jeg, selv om jeg har type og det gjør jeg og! Det eneste jeg har "gått glipp av" er å kn***e rundt :roll:

Men det er jo nettopp det som er viktig... Å kn***e litt rundt. Seff ikke med 1000 stk men illfall mer enn 1 partner!

Når man har vært sammen i maange år vet man nøyaktig hvordan sexen er. Derfor begynner man å savne mer spennende sex. Og man får bare mer spennende sex med noen andre. PS! Man TROR man får bedre sex.. men ikke nødvendivis.. Men så lenge troen er der så har man lysten. Og har man lysten vil man gjøre det for å få den erfaringen ;)

Skrevet

Men det er jo nettopp det som er viktig... Å kn***e litt rundt. Seff ikke med 1000 stk men illfall mer enn 1 partner!

Det du må forstå, og mange andre med deg, er at ikke ALLE føler dette er noe de må gjøre for å ha et fullkomment liv. Jeg VET selvfølgelig ikke hvordan jeg tenker om førti år, men slik jeg føler nå så vet jeg at jeg ikke går glipp av noe ved å bare ha sex med en person. Kan fint se for meg et liv uten flere.

Skrevet
...Når man skal leve livet kan man:

- Man kan reise hvor man vil uten å spørre om lov

- Gå på byn og flørte uten å tenke om det man gjør er forbudt

- Og ikke minst men sist. Man kan kn***e og ha det gøy med folk :)

De 2 siste punktene er nok det viktigste man tenker på når man sier man skal leve livet :)

Det er kanskje det viktigste du og noen andre legger i det, men jeg er ganske sikker på at det er mange andre (meg inkl) som ikke tenker knulling og flørting og bygåing når vi snakker om å leve livet. altså!! :rosasmil:

Skrevet

Det er kanskje det viktigste du og noen andre legger i det, men jeg er ganske sikker på at det er mange andre (meg inkl) som ikke tenker knulling og flørting og bygåing når vi snakker om å leve livet. altså!! :rosasmil:

Veldig enig. Det går fint an å leve livet uten at det fører til knulling,flørting og bygåing.

Skrevet

For meg er det å leve livet lett å si med en enkel setning ;

Ikke visste jeg at alle de dager som kom og gikk var selve livet....

- for meg innebærer det å se at hver dag er en ny mulighet, en gave - med blanke ark og farvestifter til....

Du kan lære å sette pris på alle oppturer og nedturer, alle småting og innse at det er de tingenen som er livet - å puste inn frisk luft, se naturen og kjenne luktene, bruke synet og hørselen til å fange dagen - du vet ; Det Gode Liv...

Det er ikke noe som kommer, noe man kan løpe etter eller jakte på, det er noe som ER - rundt deg, hele tiden.. Du må bare opne øynene og se det..... Kjenne det....

Jeg lever livet hver dag som om jeg kunne risikere å miste det til i morgen - noe som gjør at jeg føler jeg har et rikt liv...

Jeg forteller de jeg er glad i hva de betyr for meg ved hver eneste annledning, jeg prøver hver kveld å si god natt til mine kjære fra hjertet.

En gammel kone herfra sa en gang; min mann og meg legger oss aldri uten at vi er venner og kan ønske den andre en god natt..

Mye fortalt i den setningen.....

Leve livet..

Det består i allefall ikke av fest, fart, spenning, knull osv - da er man for ung til å skjønne at livet er å våkne hver morgen...

Gjest Anonymous
Skrevet

* :bukke: * for Carrot

- er så enig så enig!

Er så alt for fort gjort å miste det, livet, uten forvarsel. Var i en ulykke hvor det var 50/50 sjanse om jeg overlevde eller ikke, og ble noen år etter skadet og tittet også døden i hvitøye. Har tenkt veldig mye på liv og død etter dette og kommet frem til følgende:

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg er redd for alt jeg ikke får opplevd, gjort, følt og sagt.

En følge av dette er ikke at jeg går bananas for å få med meg mest mulig på kortest mulig tid, men at jeg prøver nyte dagene og øyeblikkene. Prøver å gå i meg selv med jevne mellomrom og tenke gjennom hva som er bra, hva som er dårlig og hva som kan bli bedre. Dagene mine skal ikke bli noe jeg bare følger med på - jeg skal leve dem :)

Skrevet

Men det er jo nettopp det som er viktig... Å kn***e litt rundt.

Hvorfor?

man får bare mer spennende sex med noen andre.

Hvorfor?

Skrevet

Synes førstemann til å svare sa det best, jeg. Å leve livet er å kunne gjøre som en vil.

Om en vil kn***e rundt eller være på nachspiel til klokken 9, om en vil reise jorden rundt eller bare sove lenge er jo individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...