Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2015 #21 Del Skrevet 22. januar 2015 Tydeligvis ingen her som har satt seg skikkelig inn i Hakkebakkeskogen. Men vit at rever er ytterst farlige dyr, og ikke noe å spøke med. Nei, virkelig ikke. Rever jakter på høner, akkurat som menn gjør 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. januar 2015 #22 Del Skrevet 22. januar 2015 Æ har gått på snøbrea, isbrea, Dovrefjell, NAME IT! Den toppen borti gata her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salvesen Skrevet 22. januar 2015 #23 Del Skrevet 22. januar 2015 Nei, virkelig ikke. Rever jakter på høner, akkurat som menn gjør Riktig. Og mus, ikke minst. Den toppen borti gata her. Æ har gått så mye på snø æ og bre og is og oppigjennom åran. Så æ kan derre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2015 #24 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Slettet. Har fått noe tull med pc-en. Endret 22. januar 2015 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salvesen Skrevet 22. januar 2015 #25 Del Skrevet 22. januar 2015 Fornuften skal råde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2015 #26 Del Skrevet 22. januar 2015 Fornuften skal råde Gud ser til deg i nåde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2015 #27 Del Skrevet 22. januar 2015 Er det noe med nettet nå, eller er det pc-en min som er i ferd med å ta kvelden? Det er håpløst å skrive noe. Plutselig forsvinner teksten i det blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 22. januar 2015 #28 Del Skrevet 22. januar 2015 Æ har nå gått så mye skitura at, som du halvparten...gikk jo Svartisn, Jostedalsbreen, Dovrefjell, halve Norge, fjellnorge...KAN JO HEILE LANDET! Det kan itj du! Du har faen itj vorre bortom Heimdal ein gang. Toilbokk! Du verden. Det var da påståelighet. Nei, jeg foretrekker nok å tusle til Estenstadhytta de gangene jeg er i Trøndelag. Jeg er generelt mer skau- enn fjellmenneske. Jeg antar at du er et konkurransemenneske ettersom det første du gjorde var å sammenligne oss. For meg er ikke dette en konkurranse i hvem som er mest naturvillperson. Jeg bare påpekte ganske enkelt min oppvekst i skauene ettersom tråden handler om rev. Er du klarsynt også? Det tviler jeg sterkt på at han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 24. januar 2015 #29 Del Skrevet 24. januar 2015 Nei men mennesket kan være farlig for reven. Nei mennesket er farlig for reven Mennesket er farlige for alle skapninger på denne planeten. Inkludert planeten selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #30 Del Skrevet 24. januar 2015 Rever er som små hunder med kattesjeler. Skulle gjerne hatt en tam en. De er så nusselige! Anonymous poster hash: 33c13...5c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tomasjj Skrevet 24. januar 2015 #31 Del Skrevet 24. januar 2015 Kan de bite stygt?Anonymous poster hash: b1e5a...19a Som med hund, katt og andre dyr kan bittet inneholde bakterier som gjør at du kan utvikle stivkrampe, og det er også en liten risiko for rabies hvis du er i grenseområder mot Russland eller Finland. Det er også risiko for smitte av bendelormer, som kan være farlige. Ellers, reveskabb smitter ikke til mennesker siden midden ikke kan reprodusere seg hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 24. januar 2015 #32 Del Skrevet 24. januar 2015 Som med hund, katt og andre dyr kan bittet inneholde bakterier som gjør at du kan utvikle stivkrampe, og det er også en liten risiko for rabies hvis du er i grenseområder mot Russland eller Finland. Det er også risiko for smitte av bendelormer, som kan være farlige. Ellers, reveskabb smitter ikke til mennesker siden midden ikke kan reprodusere seg hos oss. Revskabb kan smitte til menneske, men ikke videre. Vil altså kunne gi ubehag og utslett, men vil som regel gå over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 24. januar 2015 #33 Del Skrevet 24. januar 2015 Reven er alt for sky til å være farlig for mennesker. Fanger du en rev, slik at den ikke har annet valg enn å bite for å forsvare seg, vil den selvsagt gjøre det. Møter du en rev ute i naturen skal du bare være glad for en flott naturopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 24. januar 2015 #34 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Reven vil ikke angripe med mindre den føler seg truet, utennoen mulighet til å komme seg unna. Hos mormor hadde vi en revefamilie som holdt på meg mye sprell en stund. De kom inn å stjal mat fra kjøkkenbenken, stakk av med sko og støvler fra gangen, og lekte i hagen så blomstene flakset. Det var noen fantastisk underholdene år mens de holdt på Skulle man bli bitt av en rev, så bør man ta stivkrampe sprøyte og rabis ettersom hvor det hender. Endret 24. januar 2015 av MissPierce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tomasjj Skrevet 24. januar 2015 #35 Del Skrevet 24. januar 2015 Revskabb kan smitte til menneske, men ikke videre. Vil altså kunne gi ubehag og utslett, men vil som regel gå over av seg selv. Ja, det er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PPM Skrevet 24. januar 2015 #36 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Ja, de kan bite fra seg, men som andre hinter til her, de angriper ikke helt ut av det blå. Jeg ble bitt i leggen en gang pga at jeg overrasket en, men det var mer som en hund kan gjøre for å "si ifra" og ikke noe forsøk på å spise meg opp eller lignende. Endret 24. januar 2015 av Petter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå