Gå til innhold

Kan rever være farlige for mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Tydeligvis ingen her som har satt seg skikkelig inn i Hakkebakkeskogen. Men vit at rever er ytterst farlige dyr, og ikke noe å spøke med.

Nei, virkelig ikke. Rever jakter på høner, akkurat som menn gjør :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ har gått på snøbrea, isbrea, Dovrefjell, NAME IT!

Den toppen borti gata her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Nei, virkelig ikke. Rever jakter på høner, akkurat som menn gjør :skratte:

Riktig. Og mus, ikke minst.

Den toppen borti gata her.

Æ har gått så mye på snø æ og bre og is og oppigjennom åran. Så æ kan derre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Er det noe med nettet nå, eller er det pc-en min som er i ferd med å ta kvelden? Det er håpløst å skrive noe. Plutselig forsvinner teksten i det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har nå gått så mye skitura at, som du halvparten...gikk jo Svartisn, Jostedalsbreen, Dovrefjell, halve Norge, fjellnorge...KAN JO HEILE LANDET! Det kan itj du! Du har faen itj vorre bortom Heimdal ein gang. Toilbokk!

Du verden. Det var da påståelighet. Nei, jeg foretrekker nok å tusle til Estenstadhytta de gangene jeg er i Trøndelag. Jeg er generelt mer skau- enn fjellmenneske. Jeg antar at du er et konkurransemenneske ettersom det første du gjorde var å sammenligne oss. For meg er ikke dette en konkurranse i hvem som er mest naturvillperson. Jeg bare påpekte ganske enkelt min oppvekst i skauene ettersom tråden handler om rev.

Er du klarsynt også? :sjokkert:

Det tviler jeg sterkt på at han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Nei men mennesket kan være farlig for reven. Nei mennesket er farlig for reven

Mennesket er farlige for alle skapninger på denne planeten. Inkludert planeten selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rever er som små hunder med kattesjeler. Skulle gjerne hatt en tam en. De er så nusselige! :biggrin:

Anonymous poster hash: 33c13...5c8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Kan de bite stygt?

Anonymous poster hash: b1e5a...19a

Som med hund, katt og andre dyr kan bittet inneholde bakterier som gjør at du kan utvikle stivkrampe, og det er også en liten risiko for rabies hvis du er i grenseområder mot Russland eller Finland.

Det er også risiko for smitte av bendelormer, som kan være farlige.

Ellers, reveskabb smitter ikke til mennesker siden midden ikke kan reprodusere seg hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Som med hund, katt og andre dyr kan bittet inneholde bakterier som gjør at du kan utvikle stivkrampe, og det er også en liten risiko for rabies hvis du er i grenseområder mot Russland eller Finland.

Det er også risiko for smitte av bendelormer, som kan være farlige.

Ellers, reveskabb smitter ikke til mennesker siden midden ikke kan reprodusere seg hos oss.

Revskabb kan smitte til menneske, men ikke videre. Vil altså kunne gi ubehag og utslett, men vil som regel gå over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven er alt for sky til å være farlig for mennesker. Fanger du en rev, slik at den ikke har annet valg enn å bite for å forsvare seg, vil den selvsagt gjøre det. Møter du en rev ute i naturen skal du bare være glad for en flott naturopplevelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reven vil ikke angripe med mindre den føler seg truet, utennoen mulighet til å komme seg unna.

Hos mormor hadde vi en revefamilie som holdt på meg mye sprell en stund.

De kom inn å stjal mat fra kjøkkenbenken, stakk av med sko og støvler fra gangen, og lekte i hagen så blomstene flakset.

Det var noen fantastisk underholdene år mens de holdt på :)

Skulle man bli bitt av en rev, så bør man ta stivkrampe sprøyte og rabis ettersom hvor det hender.

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Revskabb kan smitte til menneske, men ikke videre. Vil altså kunne gi ubehag og utslett, men vil som regel gå over av seg selv.

Ja, det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan bite fra seg, men som andre hinter til her, de angriper ikke helt ut av det blå.

Jeg ble bitt i leggen en gang pga at jeg overrasket en, men det var mer som en hund kan gjøre for å "si ifra" og ikke noe forsøk på å spise meg opp eller lignende.

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...