Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen i dag :-( håpte på spire, men ble ikke denne gangen...prøvde dere lenge før dere fikk det til?

Anonymous poster hash: 47a6a...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært gravid tre ganger, på tre forsøk. Mistet dessverre alle tre. Har i etterkant fått påvist endometriose, hvor dette er grunnen til at fosteret ikke kunne utvikle seg. Opplevde rifter og cyster underveis, men håper på at operasjonen har økt muligheten for en liten en :)

Å klaffe er ikke alltid like enkelt, og noen blir visst lettere gravide enn andre. Vi hadde for så vidt sex en gang i måneden, på eggløsning, så mitt forslag er dermed dette etter erfaring med tre klaff på tre forsøk. :P

Anonymous poster hash: 411c0...616
Skrevet (endret)

Litt usikker på om jeg skal si pp4 eller pp1. Fordi vi prøvde nemmelig i 3 mnd uten at det skjedde noe.

Så tok vi en pause i et par mnd og startet på igjen, og da klaffet det med en gang.

Endret av Frk.mh
Skrevet

Prøvde å ikke bli gravide.. hehe.. :)

Men ble glade da vi fant ut at vi var, føler oss heldige som "fikk det til" så lett :)

Skrevet

Prøvde å ikke bli gravide.. hehe.. :)

Men ble glade da vi fant ut at vi var, føler oss heldige som "fikk det til" så lett :)

Gikk du på prevensjon altså?

Det samme skjedde her. P-piller og oppkast, ikke en bra kombinasjon. Så det klaffet ved første anledning det. Har egentlig lurt på om sjansen øker dersom man går på piller, men da enten glemmer et par eller blir dårlig med oppkast. Om egget da slippes med en gang det får "sjansen", siden pillene i utgangspunktet skal hindre eggløsning...?

Bare en teori. :P Er jo en del som blir gravid på pillen (og slurver etc.). Men da har de jo tatt de andre pillene....

Anonymous poster hash: 6794a...33e

Skrevet

Gikk du på prevensjon altså?

Det samme skjedde her. P-piller og oppkast, ikke en bra kombinasjon. Så det klaffet ved første anledning det. Har egentlig lurt på om sjansen øker dersom man går på piller, men da enten glemmer et par eller blir dårlig med oppkast. Om egget da slippes med en gang det får "sjansen", siden pillene i utgangspunktet skal hindre eggløsning...?

Bare en teori. :P Er jo en del som blir gravid på pillen (og slurver etc.). Men da har de jo tatt de andre pillene....

Ja vi brukte kondomer :)

Skrevet

Ja vi brukte kondomer :)

:) Oki, men da hadde du jo den vanlige syklusen din gående. Hos med overstyrte jo p-pillene, for hadde lengre syklus på piller enn uten, nesten en uke lengre faktisk. Så har lurt på hvordan det da ble med eggløsning i forhold til de pillene som ikke ble tatt opp i kroppen skikkelig, og eggløsning sammenlignet med tidspunktet den egentlig ville funnet sted. Og om den bare ble satt igang på en tilfeldig dag, siden det var akkurat da p-pillene ikke fikk styre.

Og ja, det er jo i grunnen greit å vite at man unnfanger lett, selv om man ikke helt klarte å "time" det etter planen. Men det er ikke alt man kan kontrollere her i verden heller, og da får man ta det på strak arm. :)

Skrevet

Med førstemann tok det 13 mnd. Mye hormontrøbbel hos meg etter langvarig p-pillebruk.

Med andremann som kommer i juni, ble jeg gravid i pp1. Tok ut hormonspiral i april. Brukte kondom fram til vi bestemte oss for å prøve. Veldig overrasket over at det klaffet med en gang.

Skrevet

Prøvde i tre måneder, vi sluttet å hoppe av i svingen.Jeg har aldri gått på prevensjon da. Jeg sto på hodet etter hver samleie for å få fortgang i ting :P leste en plass at det skulle hjelpe :P

Anonymous poster hash: 14e7b...2b4
Gjest Solstråla88
Skrevet

Prøvde i 22 mnder. Det er helt normalt at det kan ta tid.

Skrevet

Pp 3 ca. Etter en Ma og en SA.

Skrevet

Vi prøvde i ca. 4,5 år....

Først var det mye pga. "hormontrøbbel" etter P-ring. Deretter var det vel så mye pga. overvekt... Har vært gravid 3 ganger i prøveperioden.

Har hatt god hjelp av provera.

Kan jo nevne at jeg ble gravid etter i underkant 0,5 år på lavkarbo 😉

Skrevet

2pp etter pilleslutt, endte i MA, ble gravid igjen 3pp etter den. Nå krysser jeg fingre for at spiren skal sitte hele veien inn :)

Anonymous poster hash: a19cc...b79

Skrevet

Første forsøk på nr 1 og 2. Heldig

Skrevet

Jeg ble gravid første el etter pilleslutt😊

Skrevet (endret)

PP 29. Slutta på pilla et par år før det igjen, og gikk over til kondomer bare. Gruer meg til å gi det en sjanse igjen om en stund, siden jeg vet hvor fælt det kan være. Men man vet jo aldri hvordan det blir. :)

Endret av FrkRose
Skrevet

Var heldig og haddde bare en pp/mnd før spira satt!:)

Skrevet

:) Oki, men da hadde du jo den vanlige syklusen din gående. Hos med overstyrte jo p-pillene, for hadde lengre syklus på piller enn uten, nesten en uke lengre faktisk. Så har lurt på hvordan det da ble med eggløsning i forhold til de pillene som ikke ble tatt opp i kroppen skikkelig, og eggløsning sammenlignet med tidspunktet den egentlig ville funnet sted. Og om den bare ble satt igang på en tilfeldig dag, siden det var akkurat da p-pillene ikke fikk styre.

Og ja, det er jo i grunnen greit å vite at man unnfanger lett, selv om man ikke helt klarte å "time" det etter planen. Men det er ikke alt man kan kontrollere her i verden heller, og da får man ta det på strak arm. :)

Ja det er sant! Jeg tør ikke å gå på piller som tuller med hormoner :)

Og nå må vi ta mye på strak arm.. hehe! Spennende tider!

Skrevet

Vi var heldige begge gangene og fikk på første forsøk.

Skrevet

Tre måneder. Synes jeg er heldig som ble gravid så fort, hadde sett for meg et halvt år med prøving hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...