Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en 17 år gammel jente som veier 70 kilo og som vil gå ned 10 kilo, det jeg spiser nå er :

knekkebrød til frokost, lunsj og som regel til alle måltid med noe enkelt på somregel : leverpostei, pølsepålegg eller makrell, og noen ganger på skolen spiser jeg en synnøve gresk joghurt, og noen ganger hender det jeg spiser litt nøtter eller frukt, spiser nesten ikke sjokolade og om jeg gjør så er det nultrilett sjokolade. Til middag spiser jeg som regel økologiske bønner, med grønnsaker og fisk. Eller så spiser jeg en sunnere taco versjon? med grove lefser, samt med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, sammen med salat (mais, paprika) har ikke noe ost eller annet saus på. Spiser ikke brød, pasta, potet eller ris, spiser heller ikke ost, godterier, drikker kun vann.

vil jeg gå ned i vekt, om jeg fortsetter med dette? føler det funker veldig bra for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer det garantert en viss bruker og spør om alder, vekt og høyde. :)

Anonymous poster hash: eb6fe...ac7
  • Liker 6
Skrevet

Det høres ut som det bør fungere, ja. Selvfølgelig avhengig av hvor mange av disse knekkebrøene du spiser til hvert måltid.

Anonymous poster hash: 3d354...ed4
Skrevet

Nå kommer det garantert en viss bruker og spør om alder, vekt og høyde. :)

Jeg veier 70 kilo og er 1.68 cm høy :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiste som normalt (og noe usunt) når jeg skulle gå ned i vekt. Jeg ble slankere av å gå turer. Bytte ut bil med beina og generelt bevege meg mer enn jeg gjorde før. Jeg gikk ned rundt ti kilo på dette. Etterhvert økte jeg tempo og fant meg en deilig og grusom oppoverbakke som jeg pushet meg til å skulle klare uten å slite. Etter et par måneder merket jeg forskjell, og vips hadde jeg fått mindre midje og hofter :)

Anonymous poster hash: 88caa...52f
Skrevet

spiser som regel 1 eller 2 knekkebrød til forkost.. 2 på skolen og 2 eller 3 til lunsj :)

Skrevet

Jeg veier 70 kilo og er 1.68 cm høy :)

Jeg er 1.63 og veier 65 kilo. :( Da tror jeg kanskje jeg også burde gå ned litt da, om DU ønsker å gå ned ti kilo.

Skrevet

Jeg er 1.63 og veier 65 kilo. :( Da tror jeg kanskje jeg også burde gå ned litt da, om DU ønsker å gå ned ti kilo.

Matchvekten din er vel rundt 55 kg, men hvem bryr seg?

Skrevet

I følge bmi er du normalvektig, så i utganspunktet trenger du ikke å gå ned noen ting som helst. Sikker på at du er flott som du er. Det er ikke så lurt å sammenlikne seg med andre.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer egentlig helt an på hvor mye du spiser av hver ting, men jeg synes nå dette kanskje hørtes litt lite ut? Det er generelt anbefalt å ligge på ca 1500kcal om dagen, noe særlig mindre enn det og kroppen får ofte ikke det den trenger for å i det hele tatt fungere, og det er jo ganske kjedelig

Gjest Runforit
Skrevet

Hei jeg er en 17 år gammel jente som veier 70 kilo og som vil gå ned 10 kilo, det jeg spiser nå er :

knekkebrød til frokost, lunsj og som regel til alle måltid med noe enkelt på somregel : leverpostei, pølsepålegg eller makrell, og noen ganger på skolen spiser jeg en synnøve gresk joghurt, og noen ganger hender det jeg spiser litt nøtter eller frukt, spiser nesten ikke sjokolade og om jeg gjør så er det nultrilett sjokolade. Til middag spiser jeg som regel økologiske bønner, med grønnsaker og fisk. Eller så spiser jeg en sunnere taco versjon? med grove lefser, samt med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, sammen med salat (mais, paprika) har ikke noe ost eller annet saus på. Spiser ikke brød, pasta, potet eller ris, spiser heller ikke ost, godterier, drikker kun vann.

vil jeg gå ned i vekt, om jeg fortsetter med dette? føler det funker veldig bra for meg?

Du er bare 17 år gammel. Fokuset ditt bør ikke være å gå nedi vekt, men spise sunne råvarer og få inn mer aktivtet. Da vil du naturlig få en sterk og veltrent kropp.

Trener du noe?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høyde, vekt og alder (pluss aktivitetsnivå og kjønn) er helt sentralt for å gi råd mht vektnedgang, siden en større kropp skal ha flere kalorier enn en liten. Ellers blir det bare "spis mindre og beveg deg mer", og det er veldig generelt. Man kan selvfølgelig henvise til en BMR-kalkulator og la spørreren plotte inn tallene sine selv. Kanskje det er best.

marleen - du trenger mat fra alle matvaregrupper hver dag: kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, melkeprodukter, stivelse, nøtter osv. Det er ingen ting du ikke bør spise, men la det være en balanse slik at du spiser vanlig mat oftere enn du spiser godterier. Du kan godt spise vanlige godterier når du spiser godterier, men gjør det feks bare på lørdager. Og du kan gjerne spise brød, pasta, poteter og ris, det som er viktig er at du som sagt får i deg litt av hvert - og ikke for mye, det er da man blir overvektig (men bare da; man blir ikke tjukk av enkeltmatvarer). Det er ingen heksekunst å slanke seg og holde vekta, men det er en ...slags... kunst, man må vite hva man driver med, og mange er ute etter å forvirre en, så det gjelder å være kritisk til kildene, og det igjen er noe man må lære seg og øve opp.

Endret av Pringle
  • Liker 2
Skrevet

Det er en av de verste begrunnelsene jeg har hørt.... :sjokkert:

• Liker 3
Skrevet

Du er bare 17 år gammel. Fokuset ditt bør ikke være å gå nedi vekt, men spise sunne råvarer og få inn mer aktivtet. Da vil du naturlig få en sterk og veltrent kropp.

Trener du noe?

ja jeg er i ganske god form :)

Skrevet

Tråden er rydde for avsporinger.

Rainbow81, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...