Gå til innhold

Jeg spiser endel rødkål, ellers er jeg dårlig til å spise grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg helt på bærtur mht å få i meg nok og riktige grønnsaker? :sjenert: I det siste har jeg spist rødkål som tilbehør til middagen nesten hver dag, men har ikke supplert med andre grønnsaker.

Anonymous poster hash: 71630...dee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fordel å spise flere farger grønnsaker, kanskje du kan variere med grønnkål :biggrin:

Lag en rett der grønnsakene spiller en viktig rolle, som wok, suppe, spinatlasagne eller grateng med mye grønnsaker. Frosne grønnsaker er fantastiske på denne tiden av året, de har bedre kvalitet enn ferske.

Du kan prøve å spise salat til middag en gang iblant. Sørg for å ha minst tre ulike farger på salaten, og pass på å spise opp alle salatingrediensene før de blir dårlige.

Anonymous poster hash: f52d6...609
Skrevet

Det er en fordel å spise flere farger grønnsaker, kanskje du kan variere med grønnkål :biggrin:

Lag en rett der grønnsakene spiller en viktig rolle, som wok, suppe, spinatlasagne eller grateng med mye grønnsaker. Frosne grønnsaker er fantastiske på denne tiden av året, de har bedre kvalitet enn ferske.

Du kan prøve å spise salat til middag en gang iblant. Sørg for å ha minst tre ulike farger på salaten, og pass på å spise opp alle salatingrediensene før de blir dårlige.

Anonymous poster hash: f52d6...609

Takk for godt svar :)

Frosne grønnsaker er et meget godt alternativ ja, enkelt og greit når det er ferdig oppkuttet :tommelsmil:

Tror du frosne wokblandinger med f.eks kyllingkjøtt er et greit alternativ? Ofte tenker man på frosne matvarer som "dårlig kvalitet", men det trenger jo ikke være det. Jeg er ikke redd for det iallfall, jeg er ikke fantatisk.

-TS

Anonymous poster hash: 71630...dee

Skrevet

Wok er kjempegodt, og da kan du putte oppi masse forskjellige grønnsaker. Ellers er jo grønnsaker og dipp digg snacs hvis man ønsker å få i seg ekstra grønnsaker ;)

Skrevet

Wok er topp. Ellers så kan du lage hjemmelaget tomatsuppe, brokkolisuppe eller blomkålsuppe. ELLER, chili con carne fra bunnen av. :) Bruk karbonadedeig, masse hakkede tomater, paprika, løk og bønner.

Anonymous poster hash: d3945...59c
Skrevet

Og smoothie!

Anonymous poster hash: d3945...59c
Skrevet

Liker de ferdige ikke fryste Wokblandingene fra Rema1000, med laks og nudler til, samt Woksaus.

Ellers så er det bevist at frossne grønnsaker vanligis har mer vitaminer enn ferske, da de blir fryst med en gang og ikke blir liggende.

Skrevet

Ovnsstekte grønnsaker er også supergodt! Foruten de tradisjonelle rotgrønsakene, har jeg den siste tiden oppdaget at f.eks. blomkål som stekes i ovn, når fantastiske høyder!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...