Ciara Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg får et par venner på besøk i morgen på et glass rødvin eller tre. Vanligvis spiser vi potetgull eller sjokolade, men denne gangen kan jeg tenke meg å servere en liten rett eller noe annet lite og godt som er mer "ordentlig mat". Tenker ikke på agurkstenger, liksom, det må være noe litt mer avansert enn det. Tips?
Gjest Margit Spat Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Ikke så skrekkelig avansert, men ost og kjeks er jo litt mer "ordentlig" enn potetgull og sjokolade. Er svak for grissini (brødstenger) selv..
miaw Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 - diverse varianter av oliven. oliven med chili, med kremost, med paprika.... - pepperkaker med blåmuggost. - foccacia med aioli.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Pitabrød eller tilsvarende flatbrød fra Midt-Østen med hummus, og marinerte oliven. Anonymous poster hash: cb7a4...e80
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Ost og kjeks er jo alltid en slager til rødvin. Ellers er foccacia nydelig, eller lakselefser Anonymous poster hash: 54a8d...9c5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Ost og kjeks er jo alltid en slager til rødvin. Ellers er foccacia nydelig, eller lakselefser Anonymous poster hash: 54a8d...9c5 Lakselefser og rødvin er ikke en god kombinasjon. Da er det mye bedre med en hvit musserende, feks. Anonymous poster hash: cb7a4...e80
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Lakselefser og rødvin er ikke en god kombinasjon. Da er det mye bedre med en hvit musserende, feks. Anonymous poster hash: cb7a4...e80 Hvis kombinasjonen skal være optimal, ville jeg valgt en tørr hvitvin, ja, men jeg synes det fungerer greit med rødvin til. Men nå synes jeg lakselefser er så godt at jeg ville blitt overlykkelig over å få det uansett hva slags drikke jeg fikk til. Anonymous poster hash: 54a8d...9c5
happiest Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Enkel tapas? Et par oster, kjeks, serranoskinke, oliven, dadler med bacon. 1
havanaa Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Kjeks med tapenade på. Ellers er jo alltid ost en vinner
venus78 Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 -pasta ( løk,hvitløk,aubergine,tomatpure,parmesan) -marokkanske kjøttboller -kalkunruller (fylles med eple,rosiner,hvitløk og spinat før de stekes) -quesadilla (fylles med spinat og feta eller kjøttdeig ++).Server med quacamole og rømme. -fylte champignonger (kjøttdeig,løk,hvitløk,ost) -scampi (marinert i hvitløk,chili og honning. Stek.) -ovnsbakte poteter og aioli -mini-auberginpizza (skjær 2 auberginer i ca 2 cm tykke skiver. Pensle med olivenolje. Sett inn i ovnen på 200 grader i 10-15 min. Ha på pastasaus,hakket rødløk og revet ost. Inn i ovnen i 20 min) -falafel -bruschetta med avokadokrem og røkt laks -spinat-fetaostpai -enchilladas -laksecarpaccio med parmesankjeks -tunfiskcroquetter -kyllingnuggets Jeg serverer alltid hvitvin, så det er ikke sikkert noe av dette passer til rødvin. Lykke til :-)
Gjest daisydaisy Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Må si det var en stor tabbe å entre denne tråden. Nå ble jeg jaggu meg sulten!
cherry blossomed. gone. Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Synes melbatoast med brie og kremost til er utrolig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå