Gå til innhold

Dultere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller har folk i Oslo blitt mer og mer dultete? Ofte når jeg går langs fortau og det begynner å bli trangt om man møter motgående folk, så virker det som de med vilje dulter skulderen sin i meg.

Scenario. Jeg går alene bortover fortauet og det kommer en middelaldrende dame mot meg. Jeg går så langt til siden som mulig men ikke ned i grøfta eller helt på kanten. Går alltid slik at veske/bag er på motsatt side av den jeg møter for ikke å ta opp mer plass en nødvendig. Motgående dame går bare rett på og for virkelig å demonstrere og kreve sin plass, kræsje vi i møtet. Skulder mot skulder. Hun beholder sin plass midt på fortauet.

Det er forresten nestenbare damer i 40-50 års alderen som oppfører seg slik. Jeg er selv en voksen dame så aner ikke om det har noe med saken å gjøre. Om det er meg de har så enormt mye i mot :P merket dette spesielt nå da fortauene er smale pga snø og is, og fordi jeg så klart har operert en skulder og har sting der jeg vil beskytte.

Så er jeg alene om å oppleve dette eller er det flere der ute som plages av dultete?

Anonymous poster hash: 4fe61...bed

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har litt lignende erfaringer. Det er vel dultere i alle kjønn og aldersgrupper, men jeg føler unge og middels gamle kvinner er de hyppigste synderne. Om jeg ikke gjør en god innsats med å vike unna ender det ofte med dult.

Endret av Eriks
Skrevet

Jævli ufint :P Men når du sier det, så har jeg også opplevd unge dultere. Spesielt når de går i en større flokk. Virker som om det er tøft å ta stor plass og ikke vike for noen. Å eie gata :P

Anonymous poster hash: 4fe61...bed
Skrevet

Jeg opplever dette spesielt med folk i grupper, herunder par, vennegjenger og barnevognmafiaen. Bare fordi at de er 2-4 og jeg er bare meg, er det ikke ok å ta hele fortauet. Jeg tenker at man har 50% hver, akkurat som i veibanen. Men den tankegangen er det ikke mange andre som har, virker det som...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...