dreamy Skrevet 5. august 2004 #1 Del Skrevet 5. august 2004 Kan noen fortelle meg hvordan jeg får sprø vafler? Helst oppskrift.. Jeg skal ha besøk i kveld og har så lyst til å lage gode sprø vafler. Har både fløte og rømme i hus. Blir veldig glad for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*AM* Skrevet 5. august 2004 #2 Del Skrevet 5. august 2004 Visst ikke jeg husker feil, er kaldt vann tingen for å få sprø vafler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 5. august 2004 #3 Del Skrevet 5. august 2004 Lag vafler uten egg, f.eks. rømmevafler. Kaldt vann er bra. Aller viktigst - IKKE legg dem oppå hverandre etter steking, men utover på rist! Oppskrift på rømmevafler, fra Tine: ingredienser • 6 dl TINE Seterrømme • 1 ts salt • 1 ts bakepulver • 200 gr hvetemel • 2 dl vann Slik gjør du Bland alt til en jevn røre. La den svelle i minst 10 minutter. Stek sprø rømmevafler i middels varmt vaffeljern. Server vaflene nystekte, gjerne med sukkerdryss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #4 Del Skrevet 5. august 2004 Espelid Hovigs oppskrift på sprøvafler har bakepulver i seg: 100 g smør 3 1/2 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 dl vann 2 dl melk Avkjøle dem på rist hvis du må vente med å servere dem, ellers mister de sprøheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 5. august 2004 #5 Del Skrevet 5. august 2004 Espelid Hovigs oppskrift på sprøvafler har bakepulver i seg: 100 g smør 3 1/2 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 dl vann 2 dl melk Avkjøle dem på rist hvis du må vente med å servere dem, ellers mister de sprøheten. Hvor mange vafler får man på denne oppskriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 6. august 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg lagde rømmevafler og de ble sprø og gode.. Så tusen takk for oppskrifter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. august 2004 #7 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har hørt at man kan bruke Farris (uten smakstilsettninger seff...) for å få sprøere vafler. prøvde det ut selv, og de ble sprø, men vet jo ikke hvordan de hadde blitt uten, da det var første gangen min. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2004 #8 Del Skrevet 6. august 2004 Hvor mange vafler får man på denne oppskriften? Husker ikke helt, men tror det var en 8-10 plater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 6. august 2004 #9 Del Skrevet 6. august 2004 Husker ikke helt, men tror det var en 8-10 plater. Oki.. takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå