Gå til innhold

Barn eldre enn 10 år, når må deres barn legge seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er barnet, og når er det leggetid i ukedager og helger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er 11-åringen i seng 20.30 og 13-åringen 21.30.

Vi står opp ca kl 06.30 i ukedagene.

I helgene får de være oppe lenger. Men sånn ca 23.

Da har minstemor som regel sovnet av seg selv uansett.

Anonymous poster hash: d9555...c5b
Skrevet

11-åringen her legger seg 20.30 når det er skole dagen etter. Fredag og lørdag legger hun seg kl 22, men får ligge å lese til kl 22.15.

I ukedagene må hun stå opp 6.30, og i helgene kan hun gjerne våken i 6-tida av seg selv... Alltid vært morgenfugl, uansett hvor seint hun legger seg.

Skrevet

10åringen 20.30, 12åringen ca 21.30.

Anonymous poster hash: 488c6...221
Skrevet

Her er 11-åringen i seng 20.30 og 13-åringen 21.30.

Vi står opp ca kl 06.30 i ukedagene.

I helgene får de være oppe lenger. Men sånn ca 23.

Da har minstemor som regel sovnet av seg selv uansett.

Anonymous poster hash: d9555...c5b

Er du seriøs med meg? Da jeg var 11 år la jeg meg 22:00. Når jeg var 13 år fikk jeg bestemme det selv så lenge det var innen 23:30 og i en alder av 15 år så la jeg meg uten ordre fra foreldre.

Anonymous poster hash: 0e089...828

Skrevet

Du hadde med andre ord foreldre som ikke klarte å sette grenser for barnet sitt.

• Liker 2
Skrevet

Du hadde med andre ord foreldre som ikke klarte å sette grenser for barnet sitt.

Jeg hadde det også slik som AB over. Det har ingenting med mangel på grensesetting å gjøre, det har med å kjenne sitt barn og hvor voksent det er, flink til å ta ansvar osv.

• Liker 3
Skrevet

Snart 13. Må gå på rommet 21.30 i hverdagene, må sove 22. Står opp 7-7.30. I helgene har vi ikke noen regler egentlig, utenom at det ikke er lov å sitte oppe langt utover natten. Ser han en film eller noe, får han sitte til 01 feks.. Må opp senest 12 i helgene, om vi ikke skal noe..

Anonymous poster hash: d18ba...76d

Skrevet

Jeg har en 10 åring. Han legger seg i 9 tiden.ikke fast tid.men mellom 8 og 21.30. jeg trenger kveldene for meg selv. (Har flere barn) så da blir det sånn.

Skrevet

Jeg er enig med Nuttery. Etter jeg ble rundt 14 la ikke foreldrene mine lagt seg oppi når jeg legger meg. Det tok jeg ansvar for selv. Da jeg ble 16 hadde jeg heller ikke innetider så lenge jeg hadde med telefon, fortalte hvor jeg var og når jeg hadde tenkt å komme hjem.

Skrevet

Nopes. :) Jeg hadde foreldre som stolte på meg og ga meg ansvar for egen søvn. La jeg meg for sent og var stuptrøtt om morgningen så viste de ingen nåde. Den dag i dag, i en alder av 18, så legger jeg meg mellom 22:00 og 23:00. Mine venner derimot som nylig har fått lov til å bestemme leggetid selv er oppe halve natten fordi "det er så gøy!".

Anonymous poster hash: 0e089...828

Skrevet

Mine barn som fyller 10 og 12 år legger begge seg mellom 20.30-21.30, og står opp kl. 07.00.

I helgene prøver jeg å ha de i seng innen kl 23, men blir somregel senere. Og da sover de så lenge de vil.

Anonymous poster hash: 31701...b11

Skrevet

Mitt barn på 13 år legger seg kl 22.30. I helger innen kl 01.00.

Anonymous poster hash: 529dd...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...