Alive Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hei. Her diskuteres det heftig i heimen. Min tenåring kan ligge og chatte med vennene sine til langt på natt. Nå har jeg hatt en regel de siste ukene at jeg tar mobilen ut av rommet når kl er 23. I følge barnet mitt er livet ødelagt. Hva er deres regler og erfaringer? 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Jeg synes nå det er rart at man ikke lærer barna "måtehold." Og det kommer ut av kjeften til en datanerd:P Jeg mener altså måtehold som om å klare å legge fra seg mobilen når en skal sove, ikke surfe facebook når en har undervisning, osv. Jeg har aldri hatt problem med disse tingene, enda jeg bruker både mobil og pc heftig både til jobb, skole og privat. At en tøyer grensene for dette i tenåra er vel normalt, men sånn ut over det. Man klarer nå å lære tenåringen å ikke bare spise potetgull til middag, selv om en sikkert gjør det en gang en er hjemme alene, så hvorfor ikke mobil-bruk? Bli enige; enten legges den ned for natta klokken 23, eller så tar du den fra han/hun til morgenen. To valg, enten eller. Anonymous poster hash: 1834b...f17 3
79kreps Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Her legger hun eldste mobilen på skrivebordet når det er leggetid. Mobilen har ikke noe i sengen å gjøre uansett. Overholder hun ikke dette så må hun legge igjen mobilen i stuen når det er leggetid, så hun velger jo selv. 1
Gjest celine Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Hva er deres regler og erfaringer? Da eldste tøyde grenser med mobilen, gjorde vi det samme som deg Men da halvannen time tidligere, altså halv ti. Nå er poden blitt 16, og det er ikke lenger et problem. Minste er 13, og er vant til at tlf står til lading i stua om natten. Tror ikke det blir noe spørsmål om å få telefonen inn på soverommet heller. Dette er en godt innarbeidet vane - skjønt, man vet jo aldri 1
Chromium Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Minste er 13, og er vant til at tlf står til lading i stua om natten. Vil ikke anbefale det om den står til lading på natta siden det kan starte brann i huset. Endret 20. januar 2015 av Chromium 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Jeg gjorde det jeg også da jeg var i den alderen. Derimot da ikke foreldrene mine noe, hadde opplevd å måtte være trøtt i hele dagen på skolen, da lærte jeg selv av det, og prioriterte å sove deretter Anonymous poster hash: cfe70...fec
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Vi har nøyaktig samme problem. Min er 13 år. Han må legge telefonen oppe hos meg når han legger seg 21.30, og der blir den til morgenen etter. Og ja, livet hans er ruinert. Og jeg er det verste menneske som finnes på jord. Sendte en mail til læreren hans etter en uke, som har bemerket at han er veldig trøtt på skolen. Og hun merket forskjell. Så, jeg kommer til å forsette å "ødelegge" livet hans med å ta telefonen på kveldene. Anonymous poster hash: fbfa1...90e 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Kjøp vekkerklokke, og mobilen skal legges i stua. Ungdom har behov for søvn!!! Du kan absolutt konfiskere den om natten. Livet for en ungdom er ødelagt om det er feil middag på bordet også... Anonymous poster hash: 8dcdf...1e9 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 mobil, data og nettbrett legges i stua ved leggetid. men syntest kanskje 23.00 var litt seint? Anonymous poster hash: b2959...10e 4
Gjest ukj1nt Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Min mor gjorde det samme med meg da jeg var på den alderen. Sa også til henne at hun ødelagte livet mitt. Det gjorde hun selvfølgelig ikke. Helt normalt og selvfølgelig veldig fornuftig av deg! 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Dette skulle du begynt med å lage regler for den dagen mobilen kom i hus. Ingen mobil i sengen, gjelder både voksne og barn her i huset. Mobiler har og en viss stråling, i følge dem som ikke tåler mobiler, å sove uten å ha mobilen eller andre ting med sendere, i senga kan da gjøre forskjellen av om fremtidig negativ effekt av ståling oppstår. I tillegg til at man sover i senga, ikke jobber med andre ting. Anonymous poster hash: 27339...b63
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Her er det verken lov med mobil, nettbrett eller data i senga. 23 var da også veldig sent for en 14 åring å få lov til å ha tlf i senga synes jeg. Alt ligger i stua til morgen etter. Selvfølgelig er vi verdens verste foreldre, men det hører vi stadig så stikker nok ikke så dypt. Anonymous poster hash: 21282...3fc
Gjest Salvesen Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Hei. Her diskuteres det heftig i heimen. Min tenåring kan ligge og chatte med vennene sine til langt på natt. Nå har jeg hatt en regel de siste ukene at jeg tar mobilen ut av rommet når kl er 23.I følge barnet mitt er livet ødelagt. Hva er deres regler og erfaringer? Fjortis-logikk er så tidig Syns forøvrig De gjorde helt rett i å ta mobilen ut av rommet kl. 23. Det var til og med generøst i forhold til det undertegnede selv fikk lov til på den tiden. Endret 20. januar 2015 av Salvesen
Gjest celine Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Vil ikke anbefale det om den står til lading på natta siden det kan starte brann i huset.Jupp, vet Pleier å ta den ut før jeg legger meg, når jeg skrur av lys og sjekker at dørene er låst Orket bare ikke gå i detalj, men takk for omtanken
Gjest brutal_mann Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Hei. Her diskuteres det heftig i heimen. Min tenåring kan ligge og chatte med vennene sine til langt på natt. Nå har jeg hatt en regel de siste ukene at jeg tar mobilen ut av rommet når kl er 23. I følge barnet mitt er livet ødelagt.Hva er deres regler og erfaringer? Vårre regler var identiske, og resultatene var gode. Vi forklarte at dette skjer fordi tenåringer trenger søvn. Jeg synes klokken 23 var litt vel sent jeg 22:30!
Gjest brutal_mann Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 Vil ikke anbefale det om den står til lading på natta siden det kan starte brann i huset. Hvor ofte har deet skjedd med originalt batteri, original lader og liggende på rent, ryddig, stabilt og fast underlag? 2
Chromium Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Hvor ofte har deet skjedd med originalt batteri, original lader og liggende på rent, ryddig, stabilt og fast underlag? Har bare hørt at man ikke skal lade opp mobilen på natta uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå