Gå til innhold

Spørre legen min eller behandler om hjelp med nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå ventet lenge på svar på søknader hos nav, og jeg vet jo at det er vanlig at det tar tid, men blir litt frustrert over at jeg får vite så lite.

Har skrevet her før, så mulig noen kjenner det igjen.

Jeg venter på noen sykepenger, og det jeg sist hørte var at de ventet på inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Dette er en tilbakedatert sykemelding, og jeg jobber ikke lenger. Den var visst godkjent, men de ventet altså på det.

Dette var i begynnelsen av desember, menjeg har ventet i 3 måneder på svar.

Har også inne søknad på aap, men den kunne de ikke behandle før sykepenger var ferdig behandlet.

Jeg har også sendt inn serviceklage, men den har de ignorert eller glemt. Vet ikke, men det jeg lurer på er om jeg kan få med meg legen min eller behandler på dps og snakke med nav? Vet jo ikke om det ville hjulpet, men jeg synes det er vanskelig å snakke med dem.

Eller skal jeg bare vente og eventuelt gå ned eller ringe nok en gang?

Anonymous poster hash: ba215...3bb

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet

Ring hver dag. :)

Evt. ring arbeidsgiver og be dem få ræva i gir. Har du lønnslippene dine, kan du levere dem?

Skrevet

Ok, nei har ikke jobbet der siden før sommeren så har ikke det.

Jeg synes det er veldig ubehagelig å skulle ringe til arbeidsgiver og mase, så vet ikke om jeg tør det.

Gjest Phoenix
Skrevet

Ok, nei har ikke jobbet der siden før sommeren så har ikke det.

Jeg synes det er veldig ubehagelig å skulle ringe til arbeidsgiver og mase, så vet ikke om jeg tør det.

Men når er du sykmeldt fra?

Skrevet

ring fylkeskommunen og hør med de hva fylkestrygdekontoret heter no, og skriv en klage på behandlingen du har fått fra ditt lokale nav og hvor lang tid de har brukt på "saksbehandlingen"

Anonymous poster hash: b514e...875
Skrevet

dersom de venter på opplysninger fra arbeidsgiver er det her du må si ifra... nav har deretter 3 mnd saksbehandling fra ALLE opplysningene er kommet inn....

Anonymous poster hash: b89d7...333
Skrevet

Men når er du sykmeldt fra?

Perioden er over, men mener legen skrev vel en periode på 3 mnd. Sykemeldingen er tilbakedatert, noe man kan få i spesielle tilfeller.

Virket som legen trodde det skulle gå fort, men der tok hun feil.

Skrevet

dersom de venter på opplysninger fra arbeidsgiver er det her du må si ifra... nav har deretter 3 mnd saksbehandling fra ALLE opplysningene er kommet inn....

Anonymous poster hash: b89d7...333

Alt annet er godkjent, eller så langt jeg vet.

3 måneder? Jaja, blir lenge til jeg får aap da og kommer i noe slags tiltak.

Gjest Phoenix
Skrevet

Perioden er over, men mener legen skrev vel en periode på 3 mnd. Sykemeldingen er tilbakedatert, noe man kan få i spesielle tilfeller.

Virket som legen trodde det skulle gå fort, men der tok hun feil.

Så du er i jobb igjen?

Skrevet

Så du er i jobb igjen?

Nei, jeg sa opp før sommeren. Beklager, hvis det er forvirrende. Det er ikke som en vanlig sykemelding, men den er søkt om tilbake i tid :)

Det var noe legen mente jeg kunne siden jeg egentlig burde ha sykemeldt meg istedenfor for å bare si opp. Det tenkte ikke jeg på, for jeg klarte ikke mer og da tenkte jeg at det var best å slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...