Gå til innhold

Svak bekkenbunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt problemer med svak bekkenbunn etter fødsel?

Jeg har født to barn, og det minste er nå to år gammelt. Bekkenbunnen er ikke så sterk som den var før fødselen av andremann. For øvrig en helt normal fødsel, men den endret likevel bekkenbunnen. Jeg har ikke hatt noe særlig med lekkasjer, men jeg er redd for å få det. Hvis jeg løper får jeg nemlig raskt en følelse av jeg må tisse, og ved et par anledninger har det lekket litt når jeg har nyst.

Dette må tydeligvis gjøres noe med, og jeg har forsøkt å trene selv. Jeg tror jeg gjør det riktig, men jeg merker ikke noen framgang og er derfor i tvil.

Hva burde jeg gjøre videre? Gå til fastlege? Bestille time hos fysioterapeut selv?

Og kan noen som har opplevd dette dele erfaringer? Jeg har et håp om å kunne løpe så mye jeg vil uten at bekkenbunnen begrenser meg.

Anonymous poster hash: 8ea50...98f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan godt få en rekvisisjon til fysioterapaut og kanskje du får et tips fra fastlegen hvilken fysioterapaut som er dyktig /spesialisert på bekkenbunn / kvinneplager slik at du kan henvende de til rette fysioterapauten med en gang

Anonymous poster hash: 23648...f3e
Skrevet

Gjør knipeøvlser men har slått meg til ro med at denne følelsen av at det er svakere der er helt normalt. Tenk over det. Du ser aldri eldre kvinner på ei trampoline. Rart...

Anonymous poster hash: fa09f...e8d

Skrevet

En venninne som har en sønn på 3 år har fremdeles problemer med lekkasjer: hun tisset på seg hver dag (sier hun)...hun hadde keisersnitt men svangerskapet gjorde det vel mer slapt der nede.

Må være grusomt å gå fra tidligere veltrent til nå inkontinent med stor kulemage!

Anonymous poster hash: a79d5...416

Skrevet

En venninne som har en sønn på 3 år har fremdeles problemer med lekkasjer: hun tisset på seg hver dag (sier hun)...hun hadde keisersnitt men svangerskapet gjorde det vel mer slapt der nede.

Må være grusomt å gå fra tidligere veltrent til nå inkontinent med stor kulemage!

Anonymous poster hash: a79d5...416

Skrevet

Er det noen her som har hatt problemer med svak bekkenbunn etter fødsel?

Jeg har født to barn, og det minste er nå to år gammelt. Bekkenbunnen er ikke så sterk som den var før fødselen av andremann. For øvrig en helt normal fødsel, men den endret likevel bekkenbunnen. Jeg har ikke hatt noe særlig med lekkasjer, men jeg er redd for å få det. Hvis jeg løper får jeg nemlig raskt en følelse av jeg må tisse, og ved et par anledninger har det lekket litt når jeg har nyst.

Dette må tydeligvis gjøres noe med, og jeg har forsøkt å trene selv. Jeg tror jeg gjør det riktig, men jeg merker ikke noen framgang og er derfor i tvil.

Hva burde jeg gjøre videre? Gå til fastlege? Bestille time hos fysioterapeut selv?

Og kan noen som har opplevd dette dele erfaringer? Jeg har et håp om å kunne løpe så mye jeg vil uten at bekkenbunnen begrenser meg.

Anonymous poster hash: 8ea50...98f

http://ndla.no/nb/node/80109

Jeg hadde tatt kontakt med noen som var dyktige til sveising av rustfritt stål eller tinnlodding, alt etter hva bekkenet var laget av.....

Skrevet

Det er dessverre en del som får problemer med inkontinens etter fødsel. En venninne fikk det alt da hun ble mor som 17-åring, og måtte begynne med inkontinensbind.

Mye kan trenes opp ved hjelp av knipeøvelser. Har du forsøkt med vekter? Apoteket har vekter av ulik tyngde til å ha i skjeden mens du kniper. Her ser du vektene, og også tips til opptrening:

http://www.apotek1.no/intim-og-underliv/bekkenbunnstrening

Her står det også noe om når du bør kontakte lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...