Gå til innhold

Hvor reiser vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er en familie som skal reise til Syden. En mamma på 43, en liten på 4 og to jenter på 16. VI har lyst å reise et varmt, men barnevennlig sted. Vi har også lyst til å reise et sted der det er litt å gjøre for de to jentene på 16, som dykking i grotter, og ulike arrangementer. Reiseveien skal heller ikke være så altfor lang.

Hvor reiser vi?

Anonymous poster hash: 714a1...ecb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Algarvekysten i Portugal kanskje? :)

Skrevet

Algarvekysten i Portugal kanskje? :)

Kan du fortelle litt om det? Hvordan er det der? :)

Skrevet

Kan du fortelle litt om det? Hvordan er det der? :)Anonymous poster hash: 714a1...ecb

Jeg var der selv med familien når jeg var ca. 16 år(2004 kanskje?), og hadde det veldig fint :) Husker desverre ikke hvilken by vi bodde i.. Hotellet vårt hadde flott basseng og solsenger, pluss veldig kort vei til stranden. Stranden var fin, og det var deilig å bade i havet. Hvis jeg husker riktig var det litt aktiviteter på stranden, slik som båter, vannscooter, og sånn at man blir heist opp i luften hengende etter en båt(vet ikke hva det heter :fnise: ). Det var også mye fine små butikker, kafeer og restauranter. Vi var også på en båttur der vi kjørte inn i grotter, noe som var veldig spennende.

Slike ting er jo ikke akkurat typisk for Algarvekysten og Portugal, det er vel sånt du finner i ganske mange sydlige land, men jeg husker det som en fin tur der det var mye å gjøre :)

Skrevet

Jeg var der selv med familien når jeg var ca. 16 år(2004 kanskje?), og hadde det veldig fint :) Husker desverre ikke hvilken by vi bodde i.. Hotellet vårt hadde flott basseng og solsenger, pluss veldig kort vei til stranden. Stranden var fin, og det var deilig å bade i havet. Hvis jeg husker riktig var det litt aktiviteter på stranden, slik som båter, vannscooter, og sånn at man blir heist opp i luften hengende etter en båt(vet ikke hva det heter :fnise: ). Det var også mye fine små butikker, kafeer og restauranter. Vi var også på en båttur der vi kjørte inn i grotter, noe som var veldig spennende.

Slike ting er jo ikke akkurat typisk for Algarvekysten og Portugal, det er vel sånt du finner i ganske mange sydlige land, men jeg husker det som en fin tur der det var mye å gjøre :)

Åh, tusen takk! Det skal sjekkes ut :danse:

Skrevet

Åh, tusen takk! Det skal sjekkes ut :danse:Anonymous poster hash: 714a1...ecb

Bare hyggelig! God tur :)

Skrevet

Bare hyggelig! God tur :)

Tusen takk! Har sett litt på Kreta også, er det sånne ting å gjøre der også, tror du?

Skrevet

Tusen takk! Har sett litt på Kreta også, er det sånne ting å gjøre der også, tror du? Anonymous poster hash: 714a1...ecb

Der har jeg også vært med familien! :fnise: Da var jeg noen år yngre. Vi bodde i Platanias, og det er litt det samme som der vi var i Portugal. Koselig liten by, og jeg og min lillebror hadde nok å gjøre :) Fine bademuligheter. Husker vi en dag tok lokal rutebuss til en by som het Chania, og der var det utrolig flott! Var en pir man kunne gå langs utover i havet. Ved kaiene var det mange restauranter og muligheter til å dra på båttur :) Det var nok i sentrum av Chania, og akkurat der var det ikke så mange turisthoteller og badestrender, så tror det var mest populært for turistene å bo i de små landsbyene rundt om Chania.

Skrevet

Der har jeg også vært med familien! :fnise: Da var jeg noen år yngre. Vi bodde i Platanias, og det er litt det samme som der vi var i Portugal. Koselig liten by, og jeg og min lillebror hadde nok å gjøre :) Fine bademuligheter. Husker vi en dag tok lokal rutebuss til en by som het Chania, og der var det utrolig flott! Var en pir man kunne gå langs utover i havet. Ved kaiene var det mange restauranter og muligheter til å dra på båttur :) Det var nok i sentrum av Chania, og akkurat der var det ikke så mange turisthoteller og badestrender, så tror det var mest populært for turistene å bo i de små landsbyene rundt om Chania.

Vi har også bodd i Platanias, men da fant vi ikke på så mye sånne ting siden vi kun var der 1 uke! Tenkte å reise bort i 2 uker denne gangen, derfor jeg var litt usikker! :)

Skrevet

Vi har også bodd i Platanias, men da fant vi ikke på så mye sånne ting siden vi kun var der 1 uke! Tenkte å reise bort i 2 uker denne gangen, derfor jeg var litt usikker! :)Anonymous poster hash: 714a1...ecb

Nei, sant det, er ikke sikkert det var så mye aktiviteter og sånt :)

Skrevet

Chania er en ganske så vanlig by å dra til hvis man skal til Kreta, er vel der det er mest turisme :) Var der da jeg var 11-12 år med mamma og hadde det kjempefint!

Skrevet

Chania er en ganske så vanlig by å dra til hvis man skal til Kreta, er vel der det er mest turisme :) Var der da jeg var 11-12 år med mamma og hadde det kjempefint!

Vi var der for 2 år siden! :)

Gjest Riviera
Skrevet

Hersonissos (eller hvordan det skrives) er en koselig mellomstor by, gammelbyen er fin å spise i. Fly til Heraklion (Iraklion). Eller hva med den kroatiske rivieraen eller Albania? Vet ikke hvor mye tilbud det er der jmf ikke-turistinfisert enda, men dog veldig billig.

Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale Sardinia. Star tour har charter dit.

http://www.startour.no/feriereiser/italia/sardinia/pdc-000000212/

http://www.startour.no/feriereiser/italia/sardinia/porto-conte/baia-di-conte/pc-000004211/

om du også kikker litt på utfluktsprogrammet så vil du finne mange utflukter og noe for enhver smak.

Hotellet Baia de conte blir blue village fra sommersesongen og det betyr at det også vil Være bamseklubb og mye for barn der, noe 4 åringen din nok vil sette pris på. Dessuten blir det helt nyoppusset denne vinteren. Vil anbefale å ta en kikk på det. Egen privat strand også.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...