Gå til innhold

Dårlig erfaring med trykkbølgebehandling og senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha slitt med senebetennelse i begge armer i noen måneder bestemte jeg meg for å prøve trykkbølgebehandling hos fysioterapeut. Fastlegen min var skeptisk men sa bare at enten så hjalp det eller så hjalp det ikke.Et par folk jeg kjenner hadde positive erfaringer med det og et google søk på trykkbølgebeahndling gav meg heller ingen grunn til å la være å prøve. Enten så var det bare penger ut av vinduet eller så ville jeg oppleve en bedring tenkte jeg.

Men der tok jeg smertelig feil. Etter første behandling fikk jeg mye sterkere smerter i begge armer og angrer bittert på at jeg i det hele tatt gav det en sjanse. Kortisontabletter har vært forsøkt uten hell og jeg lurer på om jeg noengang vil ha normale, smertefrie armer igjen :(

Så tenk der om to ganger før dere forsøker trykkbølger, jeg gjør det aldri igjen.

Fortell gjerne om dere har opplevd å bli frisk av senebetennelse. Jeg drev med et daglig treningsprogram for å styrke senene og prøvde å unngå å belaste armene unødig. Mye mulig det var det jeg bare skulle fortsatt med og tatt tiden til hjelp. Nå har jeg mest lyst til å rive av meg armene og kaste de :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd trykkbølgebehandling for senebetennelse i hælen. Frisk etter en behandling.

Har ikke prøvd det for skuldrene, men legen sa det ikke var dokumentert like god effekt på den type senebetennelse.

Skrevet

Er det lenge siden du fikk behandlingen med trykkbølge?

Trykkbølgebehandling gjenskaper betennelsen i området sånn at kroppen skal jobbe ekstra hardt for å kjempe mot betennelsen, så det er ikke uvanlig at man blir verre først..

Du forteller veldig lite om hvor smertene kommer fra (kanskje fra skuldrene?) og hvor behandleren brukte maskinen på deg..det er veldig viktig at den plasseres riktig..

Anonymous poster hash: a1ce6...89d
  • Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Har du forsøkt kortison sprøyte? Mange får hod effekt av det.

Skrevet

Jeg slet med ekstreme smerter i leggene som stammer fra mye feil skobruk og mangeårig betennelse som aldri har leget seg riktig. Jeg har gått til kiropraktor og hatt en del behandling og har nå svært lite smerter i beina! Det er så godt som borte og jeg kan nå løpe uten at det verker etter 5 minutt. Min kiropraktor brukte mye nåler, en del sånn "metallstang" for å ødelegge arrvevet som hadde dannet seg rundt musklene og det. For å avslutte så fikk jeg 4 trykkbølgebehandlinger og det var et rent helvete selv om det var på den laveste styrken som gikk an. Etter behandlingen var jeg også redd for at dette ga motsatt effekt for ddr var veldig vondt, Hovent og følte beina var helt utslitt. Nå i dag, kanskje 1 måned etter syns jeg beina er bedre enn på lenge :) håper du kommer deg og at det blir bedre, det ble det iallefall for meg :)

Anonymous poster hash: 08179...afb

Skrevet

Var hos legen i dag (annen lege enn forrige gang) og denne mente at jeg ikke har senebetennelse men en generell overbelastning av musklene i armene. Så nå skal jeg prøve styrketrening med fysioterapeut og ev høre om det er mer jeg kan gjøre enn å trene.

Smertene flytter seg- er vondt både i albuer,over og underarm- kjennes ut som det svir under huden. Bra at trykkbølgebehandling funker for noen men jeg tok skrekken- er nå ca tre uker siden behandling og synes det har forverret seg ganske mye.

Skrevet

Har du forsøkt kortison sprøyte? Mange får hod effekt av det.

Kortison er ikke spesielt sunt og kan gi mer problemer pga man blir så mye bedre av sprøyten av man overbelaster og blir verre når den går ut.

Jeg har tatt 10+ kortisonsprøyter (hæl og skuldre), men det har aldri hjulpet mer enn 3-4 uker, så har det kommet en forverring. De fleste leger er jo også imot dette.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Kortison er ikke spesielt sunt og kan gi mer problemer pga man blir så mye bedre av sprøyten av man overbelaster og blir verre når den går ut.

Jeg har tatt 10+ kortisonsprøyter (hæl og skuldre), men det har aldri hjulpet mer enn 3-4 uker, så har det kommet en forverring. De fleste leger er jo også imot dette.

Vet det ikke er sunt over tid, men har selv tatt en og annen hvor problemene ht forsvunnet. Men det fungerer ikke på overbelastning slik som det ser ut til at ts har fått.
Skrevet

Ikke akkurat senebetennelse, men... For 1,5 år siden hadde jeg en gjenstridig "tennisalbu" som jeg hadde slitt med i mer enn et halvt år. En kombinasjon av trykkbølger og nåler fikset den. Det tok ca. 2 mnd etter siste behandling før jeg var helt smertefri, men etter en måned hadde det avtatt betraktelig.

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Her er en artikkel vi skrev om emnet. Det virker noen ganger ikke. Viktig å undersøke med ultralyd

Effekt av trykkbølge

Anonymkode: 01429...6c6

AnonymBruker
Skrevet
Marjam83 skrev (På 1/20/2015 den 14.34):

Etter å ha slitt med senebetennelse i begge armer i noen måneder bestemte jeg meg for å prøve trykkbølgebehandling hos fysioterapeut. Fastlegen min var skeptisk men sa bare at enten så hjalp det eller så hjalp det ikke.Et par folk jeg kjenner hadde positive erfaringer med det og et google søk på trykkbølgebeahndling gav meg heller ingen grunn til å la være å prøve. Enten så var det bare penger ut av vinduet eller så ville jeg oppleve en bedring tenkte jeg.

Men der tok jeg smertelig feil. Etter første behandling fikk jeg mye sterkere smerter i begge armer og angrer bittert på at jeg i det hele tatt gav det en sjanse. Kortisontabletter har vært forsøkt uten hell og jeg lurer på om jeg noengang vil ha normale, smertefrie armer igjen :(

Så tenk der om to ganger før dere forsøker trykkbølger, jeg gjør det aldri igjen.

Fortell gjerne om dere har opplevd å bli frisk av senebetennelse. Jeg drev med et daglig treningsprogram for å styrke senene og prøvde å unngå å belaste armene unødig. Mye mulig det var det jeg bare skulle fortsatt med og tatt tiden til hjelp. Nå har jeg mest lyst til å rive av meg armene og kaste de :(

Jeg måtte gi meg etter to ganger. Skjønte jo at dette var rake veien til å bli invalid. Problemet er verre og anerledes enn før. En stund siden nå så nei det går ikke over. Kvakksalveri. 

Anonymkode: 289d3...96b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg måtte gi meg etter to ganger. Skjønte jo at dette var rake veien til å bli invalid. Problemet er verre og anerledes enn før. En stund siden nå så nei det går ikke over. Kvakksalveri. 

Anonymkode: 289d3...96b

Kvakksalveri er det ikkje, sjølv om det ikkje funka på deg. For nokon er det veldig bra, men det må prøvast for å finne ut om det har effekt.

Anonymkode: 08089...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...