AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Må bare si først at jeg er helt nybegynner på alt som har med jogging å gjøre, hurtig gange har heller vært min greie. Gjerne oppover. Men været er ikke akkurat så inspirerende for uteaktiviteter, og siden jeg har nå dette treningskortet mitt tenkte jeg det måtte være greit å leke hamster som oppvarming før gruppetimene jeg pleier delta på. Men så er problemet: Løper/jogger jeg slik jeg ville løpt naturlig, utendørs, høres det ut som en elefant kommer trampende med tresko. Lander jeg mer på tåen slipper omgivelsene mine å høre på brakene, men jeg får så himla vondt i leggene, på bak/innsiden (ikke foran og beinhinnebetennelse, slik flesteparten av google-resultatene handler om) Jeg forstår vel egentlig selv at jeg ikke tar lange nok steg, at det blir mest småtripping/på stedet jogg og det er jo ikke særlig bra dersom jeg skal nå målet mitt å sikt, som er 3 km på 15 min. Mølla står på sånn 8-9 km/t når jeg prøver bevege meg raskere enn gange. Prøvde å sette på stigning men da bråkte det bare enda verre om jeg ikke konsentrerte meg om å lande mest mulig på tåen (det føles bare helt unaturlig) Etter en økt torsdag greide jeg knapt strekke ut knærne fredag, nå gjør det ikke lenger så vondt ved bevegelse men om jeg TAR på leggene mine er de kjempeømme. Spesielt litt mot innsiden. Burde jeg kutte ut mølle og heller vase rundt ute i mørket der ingen ser meg, inntil jeg får teknikken litt mer på plass?? Hjelp!Anonymous poster hash: e7c8e...a2e
FruHudson Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Er det på kun den ene møllen du opplevde bråk, eller på flere? Jeg har erfaring med at noen bråker sinnsykt mye.. Jeg er slik som deg som ikke jogger på tå, men opplever ikke at det bråker, med mindre det er noe galt med selve tredemøllen. Det er viktig at du ikke presser deg for mye hvis det gjør vondt!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Første gangen byttet jeg mølle, for jeg mente det måtte være noe galt med den, men den andre bråkte like ille. Så sa kompisen min at det var fordi jeg landet for langt bak på foten, så jeg prøvde med tålanding og da sluttet bråket Anonymous poster hash: e7c8e...a2e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Du er ikke bare støl da? Når du lander på tåa bruker du hele foten og leggen til å dempe støtene, så det er helt naturlig at det kjennes i musklene etterpå.Anonymous poster hash: bf3dd...3bd
Wonderbitch Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Jeg får også en sånn stølhets-følelse bak på leggene før jeg har når jeg går fort som oppvarming. Men når jeg har jogget en stund forsvinner det. Tror bare det er sånn når man løper på forfoten at de musklene ikke er så vandt til å bli brukt. Hvis man jogger regelmessig på forfoten er det ikke lenger noe stort problem ( for meg ihvertfall) men de sier jo at folk som skal gå fra å løpe på hælen til forfot bør ta det gradevis nettopp fordi det er "nye" muskler som blir brukt. Vet ikke om dette ga noe mening?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå