AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg lurer på om dere med hunder bruker potesokker på hundene når det er kaldt, og hvor kaldt må det ev. være før dere tar de på dem? Anonymous poster hash: 53158...751
Rotemor Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Jeg lurer på det samme. I går så jeg at hunden slikket potene veldig mye, så jeg tror jeg må prøve dette. (Det er første vinteren vår)
Sugar&Spice Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Jeg lurer på det samme. I går så jeg at hunden slikket potene veldig mye, så jeg tror jeg må prøve dette. (Det er første vinteren vår) Det kan komme av at det er saltet ute, og det svir på små poter! Vi unngår saltete veier. Bruker ikke potesokker.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Vi har ikke potesokker, men ser at det har vært et par dager nå i januar der vi burde hatt. Bikkja er korthåret og går med dekken, hun fryser ikke på kroppen, men når vi nå har -10 grader og sur vind i fuktige kyststrøk, så halter hun på de verste dagene, kun fordi hun fryser på labbene. Hadde vi eid potesokker hadde vi brukt dem når bikkja gir uttrykk for at det trengs. Siden vi ikke har sørger vi heller for å trene inne på de kaldeste dagene, og går heller flere korte luftetur enn én lang. Anonymous poster hash: 79bc9...c6f
HvittHus Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Som mennesker kan hunder bli kalde på både bein og kropp. Min får dekken på når det er over 3 minus pga alder og sykdom. Hundene til datteren min får dekken når det er et sted mellom 5-10 kuldegrader, og den ene hunden får også sokker da den fryser fort på beina.
Rotemor Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Det kan komme av at det er saltet ute, og det svir på små poter! Vi unngår saltete veier. Bruker ikke potesokker. Det er godt tenkt dette med saltede veier, men det er ikke gjeldende for oss Men jeg skal så absolutt notere meg det! 1
Gjest Klaveret Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har sydd potesokker selv. Det er veldig enkelt og man får akkurat de fargene man vil ha Bruker potesokker når det er under 10 minus. Det er ca da han begynner å hinke ... Omtrent samme temp. med dekken, men det avhenger også endel av vind.
SjiraffenLaffen Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Bruker kun potesokker om det er kladdesnø for å hindre snøballer under potene. Har en godt bepelset hun, med mye pels også under potene.
Askmeagain89 Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Vi bruker ikke potesokker fordi hunden vår ikke klarer å gå med dem. Dekken bruker vi med -5 og vind eller -10 og vindstille. Vi skyller potene og smører etter hver tur og prøver å unngå saltede veier.
Rotemor Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har sydd potesokker selv. Det er veldig enkelt og man får akkurat de fargene man vil ha Bruker potesokker når det er under 10 minus. Det er ca da han begynner å hinke ... Omtrent samme temp. med dekken, men det avhenger også endel av vind. Vil gjerne ha tips om hvordan man syr selv Hunden vår får også snøkladder.
Gjest Klaveret Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Det er mange gode videoer på YouTube, f.eks denne:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå