Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å studere Arkivar. Har tittet litt og siden jeg bor i en by et stykke unna der de har dette studiet og at jeg har barn, passer det nok best med et årsstudie deltid. Ser de har dette i Oslo. Hvor ofte er man på skolen da?

Har lest at det ikke er så lett å få seg jobb men har også lest at det er det.

Men når jeg tittet på ledige stillinger flere steder var det ikke akkurat så mange jobber utlyst. Det lønner seg sikker å ta et bachelor studie, men da er dette fulltid og det blir jo vanskelig med lang vei, barn og jobb.

Jeg har virkelig lyst til å bli dette, og det er egentlig bare dette jeg vil.

Men hvis det er håpløst å få seg jobb nytter det jo ikke. Må jo mulig flytte fra her jeg bor for å få jobb og det frister jo ikke mye. Har alle venner og familie til både meg og samboer her. Pluss at samboer har jobben sin her.

Blir kanskje vanskelig å få med han på å flytte.

Noen som har erfaring innen dette yrket eller utdanningen så kom gjerne med innspill:)

Anonymous poster hash: 777a2...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også snust på arkivstillinger en god stund, uten å ha rett utdanning. Har master i et annet humanjorafag, og endel arbeidserfaring i jobber der vi bruker arkiv (museum og slikt). Men det har vært komplett umulig å bli innkalt på intervju på arkivstillingene. Selv om de stillingene jeg har søkt på, ikke har arkivutdanning som krav. Det er kjempemange søkere. Og da jeg ringte sist, for å høre etter jeg sendte søknad, sa de at det var mange høyt utdannede, kvalifiserte søkere med arkivfag, fra inn- og utland, som hadde søkt. Og dette var bare en midlertidig, dårlig betalt sorteringsjobb i et arkiv.

Men dette er jo en periode hvor det er vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet nesten uansett hva man driver med.

Er det det du har lyst til, så ville jeg gått for det. Viktig å gjøre noe man liker!

Anonymous poster hash: 5297c...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...