AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Han forlot meg til fordel for hun nye for 6 år siden. Vi hadde det ikke noe bra og jeg har aldri beskyldt henne for å være den som ødela, for det hadde nok ikke fungert uansett. Må innrømme at jeg er litt bitter på henne likevel,tror jeg har klart å skjule det noelunde. Vi har barn som har delt bosted 50% så jeg må forholde meg til ham og henne. Vi har feiret komfirmasjoner, bursdager ol. helt greit. Jeg har et godt forhold til min eks foreldre i den forstand at vi prater innimellom, men jeg besøker dem feks ikke. Så til problemet. Den nye ignorerer meg fullstendig når vi treffes, jeg forenter ikke at hun skal like meg, men hun kan vel oppføre seg som folk? Nå i helga var vi på restaurant for å feire en av ungenes bursdag. Da jeg ankom med ungene så hun på oss og sa hei uten noe smil eller glede. Under hele middaggen satt hun å så ut av vinduet. Jeg forsøkte noen ganger å inkludere henne i samtalen. Vi er ganske nøytale i tema som feks. at vi har hatt ferie på samme steder og jeg ville høre hva hun syntes om den stranda, maten osv. Så ikke noe hun absolutt ikke kunne snakke om. Blir så forbannet lei, og tenker å si til eks at neste bursdag så får han drite i å ta henne med, ellers så får vi droppe denne bursdagstradisjonen som barna setter stor pris på. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal formidle det til ham, han kommer nok til å stille seg i forsvar. Noen som har råd her? Anonymous poster hash: ee77e...a46
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kan du ikke prate med henne direkte da? Spør henne om hvorfor hun overser deg og at det er viktig for deg at dere to kan opptre naturlig sammen foran ungene. Anonymous poster hash: 1875c...bb6
MariaHP Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Hun virker litt umoden! Kanskje hun syns det er ubehagelig å omgås deg siden du har en fortid med han? Du burde snakke med henne og forklare hvordan du føler det.
Tante-Sofie Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Hev deg over det. Tenk at du har gjort ditt for å inkludere henne og om hun ikke vil, får hun heller sitte der og være sur og mutt, det er ikke ditt problem. Du kan bestemme deg for å ikke la det påvirke deg.
Euphemia Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Kanskje hun ikke har det så godt? Kanskje hun er deprimert, eller har litt sosial angst? Det kan være mange grunner til slik atferd, og når det er som du beskriver at du er hyggelig mot henne, er det nærliggende å tro at det ikke handler om deg i det hele tatt. Du kan jo ta en prat med eksen og uttrykke bekymring, hvis du føler det er på sin plass. Ellers vil jeg anbefale deg å takle dette med sjenerøsitet og empati. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå