AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Han forlot meg til fordel for hun nye for 6 år siden. Vi hadde det ikke noe bra og jeg har aldri beskyldt henne for å være den som ødela, for det hadde nok ikke fungert uansett. Må innrømme at jeg er litt bitter på henne likevel,tror jeg har klart å skjule det noelunde. Vi har barn som har delt bosted 50% så jeg må forholde meg til ham og henne. Vi har feiret komfirmasjoner, bursdager ol. helt greit. Jeg har et godt forhold til min eks foreldre i den forstand at vi prater innimellom, men jeg besøker dem feks ikke. Så til problemet. Den nye ignorerer meg fullstendig når vi treffes, jeg forenter ikke at hun skal like meg, men hun kan vel oppføre seg som folk? Nå i helga var vi på restaurant for å feire en av ungenes bursdag. Da jeg ankom med ungene så hun på oss og sa hei uten noe smil eller glede. Under hele middaggen satt hun å så ut av vinduet. Jeg forsøkte noen ganger å inkludere henne i samtalen. Vi er ganske nøytale i tema som feks. at vi har hatt ferie på samme steder og jeg ville høre hva hun syntes om den stranda, maten osv. Så ikke noe hun absolutt ikke kunne snakke om. Blir så forbannet lei, og tenker å si til eks at neste bursdag så får han drite i å ta henne med, ellers så får vi droppe denne bursdagstradisjonen som barna setter stor pris på. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal formidle det til ham, han kommer nok til å stille seg i forsvar. Noen som har råd her? Anonymous poster hash: ee77e...a46
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kan du ikke bare overse henne? Skjønner at det ikke er så moro, men å stoppe tradisjonen er å dra det for langt. Hun krangler jo tross alt ikke, hun bare deltar ikke. Anonymous poster hash: 7a82f...904
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Kanskje hun er sjalu? Kansje hun ikke liker at dere har et ok forhold og kan omgås? De kan ha kranglet før middagen. Det kan være så mye. Uansett bør hun kunne oppføre seg som en voksen! Anonymous poster hash: b48cb...a63 1
79kreps Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Husk på en ting. Du er ikke den eneste som registrerer hvordan hun oppfører seg. Det blir nok ikke tatt godt i mot av barna eller eksen din, så tipper han selv er flau over hele situasjonen i ettertid. Prøv å ikke bry deg, nyt heller tradisjonen og husk at det er for barna sin del dere gjør dette. Så lenge du gjør ditt for at de skal ha det fint under slike situasjoner så styrker det bare deres forhold på sikt. Har de fått barn på disse 6 årene? Om ikke kan det jo være at hun er sjalu på hele situasjonen. Hun er jo tross alt bare fars nye kjæreste i barnas øyne, og det er jo ikke utelukkende positivt det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Etter seks år synes jeg det er rart at en ikke kan «komme overens» med hverandrenår det er snakk om til barnas fordel i settinger. Jeg er en «ny» en og skjønner ikke hvordan en stemor kan oppføre seg slik. Da kan hun heller la være å komme. Som en over sier, det jo være bakenforliggende årsaker, men om det skjer hver gang vil jeg si at det er hennes holdning. I setet for å ta det opp med eksen, ville jeg faktisk tatt det opp med henne selv. Dersom det ikke lar seg gjøre, så fortsett slik du gjør i seggingene. Regner da med at eksen din fanger opp dette? Merkelig at en ikke kan oppføre seg som folk! Enig i at hun virker frekk og kunne blitt hjemme. Hilsen en stemorAnonymous poster hash: 2a6ff...726
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Hva hvis vi snur denne hendelsen, mor overser stemor? Da ville vel mor, i følge KG, hatt all rett til å overse stemor, det var tross alt hun som stjal mannen hennes. MakanAnonymous poster hash: da2a5...91a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Hva hvis vi snur denne hendelsen, mor overser stemor? Da ville vel mor, i følge KG, hatt all rett til å overse stemor, det var tross alt hun som stjal mannen hennes. MakanAnonymous poster hash: da2a5...91a Og hva i alle dager hjelper dette svaret meg?? Makan selv!! Barna merker det ja, og det ble pratet om i bilen på vei hjem, om at hun faktisk også oppfører seg slik mot dem på hjemmebane. Hun har ikke barn med eks, men har barn fra tidligere forhold som bor permanent med henne og min eks. Jeg kan ikke bare snakke med henne, tror jeg kunne finnet på å klabbe henne for nå er jeg ganske sur. Anonymous poster hash: ee77e...a46
Biloba Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Barna merker det ja, og det ble pratet om i bilen på vei hjem, om at hun faktisk også oppfører seg slik mot dem på hjemmebane. Anonymous poster hash: ee77e...a46 Siden noen av barna er konfirmert, og de selv ser problemet, ville jeg prøvd å få fatt på om de plages av stemningen og ønsker å endre tradisjonene med fellesfeiringer, eller om det passer best å overse problemet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå