AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #21 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har 2,9 i Nordea!Anonymous poster hash: 8be26...398 Vi har også 2,9 i Nordea (2,94 effektiv rente). De satt ned renta på eget initiativ, uten at vi ba om det. Anonymous poster hash: 23181...309
nojac Skrevet 21. januar 2015 #22 Skrevet 21. januar 2015 Den er helt grei for å se sånn ca hvem som har lavest rente, men det er helt klart bedre å forhandle frem renten selv, da kan du legge litt press på banken Anonymous poster hash: ae2e2...6a3 De beste og mest seriøse bankene vil nok bare bare smile hvis du har tenkt å "legge press" på dem. Si til SkandiaBanken eller DinBank at du ikke er fornøyd med renta deres, og de kommer til å be deg om å finne deg en annen bank. Ja, jeg VET at noen banker lar seg "presse". Men da er utgangspunktet normalt mye dårligere enn hos de som behandler alle kunder likt ut fra sine prislister. Du kan prute på prisen hos han som selger briller på stranda, men ikke hos Rema1000 Til TS: Hvis du ender med å refinansiere vil det i mange tilfeller lønne seg å låne over 2 mill, Mange banker har lavere rente da. 1
Mystico Skrevet 21. januar 2015 #23 Skrevet 21. januar 2015 Godt valg. Forøvrig må ikke folk her la seg lure av at deres storbank i det siste har satt ned renten. Du må se på hvor de har ligget i fjor, to år siden..fem år siden. Og der har DinBank feks ligget blant de laveste på rente i mange år.Anonymous poster hash: dfbf4...557 Siden du mest sannsynlig jobber i DinBank (det ser veldig slik ut på bakgrunn av en annen skrytepost av deg lenger opp) så bør dere gjøre om bakgrunnsfargen. Den er nesten helt lik teksten på diverse andre ting.
nojac Skrevet 21. januar 2015 #24 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Siden du mest sannsynlig jobber i DinBank (det ser veldig slik ut på bakgrunn av en annen skrytepost av deg lenger opp) så bør dere gjøre om bakgrunnsfargen. Den er nesten helt lik teksten på diverse andre ting. Jeg er ikke AnonymBruker ovenfor. Hun kan sikkert svare for seg selv. Men jeg anbefaler også gjerne DinBank og andre gebyrfrie alternativer, uten at jeg har noen som helst personlig interesse av det. Og jeg oppfatter innlegget du refererer til som saklig og dokumenterbar informasjon, ikke som "skryt" fra en ansatt. Hvis du har problemer med en nettside foreslår jeg at du tar kontakt direkte med de det gjelder og ikke benytter en diskusjon om renter her på forumet. Endret 21. januar 2015 av nojac 1
Ciara Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #25 Skrevet 21. januar 2015 Dette gikk fort - jeg fikk 2,9 helt uten problemer 1
nojac Skrevet 21. januar 2015 #26 Skrevet 21. januar 2015 Dette gikk fort - jeg fikk 2,9 helt uten problemer Høres helt OK ut. Bare pass på at du sammenligner effektiv rente og ikke den "nominelle" mange banker foretrekker å oppgi for å kamuflere gebyrene. (En forskjell på 0,04-0,05 får alle fordi bankene normalt kapitaliserer lånet månedlig og ikke årlig slik de må regne for å beregne effektiv rente. Større forskjell skyldes høyere gebyrer) 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #27 Skrevet 21. januar 2015 Dette gikk fort - jeg fikk 2,9 helt uten problemer Kan jeg spørre om du fikk dette med umiddelbar virkning? Holder selv på med forhandling med banken Anonymous poster hash: c2f1a...68c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #28 Skrevet 21. januar 2015 Siden du mest sannsynlig jobber i DinBank (det ser veldig slik ut på bakgrunn av en annen skrytepost av deg lenger opp) så bør dere gjøre om bakgrunnsfargen. Den er nesten helt lik teksten på diverse andre ting. Jeg jobber IKKE i DinBank eller andre banker forøvrig. Har bare dratt nytte av mye lavere rente i 6 år sammenlignet med andre, som av en eller annen grunn sverger til å holde seg til sin faste trofaste storbank. Se på hva bankene har tilbydd av rente over tid så ser dere selv.. Anonymous poster hash: dfbf4...557
Mystico Skrevet 21. januar 2015 #29 Skrevet 21. januar 2015 Ok, men Storebrand er jo feks enda bedre med 2.79% effektiv. BLU.
jomann Skrevet 21. januar 2015 #30 Skrevet 21. januar 2015 Det er jo ikke nødvendig å bytte bank. Det holder å se hva du får hos andre banker og presentere det for din bank. Ofte ordner banken din slik at du får samme avtale.
nojac Skrevet 21. januar 2015 #31 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Det er jo ikke nødvendig å bytte bank. Det holder å se hva du får hos andre banker og presentere det for din bank. Ofte ordner banken din slik at du får samme avtale.Personlig foretrekker jeg å være kunde i banken med de gode tilbudene i stedet for en bank med dårlige vilkår som lar seg "presse" til å følge de gode bankeneOg jeg velger alltid en bank som ikke krever totalkundeforhold framfor en som krever at jeg flytter alt til dem. Endret 21. januar 2015 av nojac 2
jomann Skrevet 21. januar 2015 #32 Skrevet 21. januar 2015 Personlig foretrekker jeg å være kunde i banken med de gode tilbudene i stedet for en bank med dårlige vilkår som lar seg "presse" til å følge de gode bankene Og jeg velger alltid en bank som ikke krever totalkundeforhold framfor en som krever at jeg flytter alt til dem. Det var litt av poenget mitt. Hvorfor bytte bank dersom du er fornøyd totalt sett. Alle banker lar seg presse - så lenge du er en kunde de vil ha. Etter bankene satte ned renten sist, sjekket jeg hvilken rente jeg ville få hos en stor norsk bank med et medlemsskap i en forening som gir ytterligere rabatter. Deretter sendte jeg en henvendelse til banken jeg er kunde hos og spurte om de kunne gjøre noe med min allerede nedsatte rente. Endte med at min bank ga meg samme rente som den andre banken. Verre er det ikke. Og jeg slipper orket med å bytte bank
nojac Skrevet 21. januar 2015 #33 Skrevet 21. januar 2015 Hvis noen har greid å "presse" Skandiabanken eller DinBank vil jeg gjerne høre om det.Så vidt jeg kjenner til gjelder prislisten deres for alle. Og de er gebyrfrie og krever ikke totalkundeforhold.Den politikken liker jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #34 Skrevet 21. januar 2015 Det var litt av poenget mitt. Hvorfor bytte bank dersom du er fornøyd totalt sett. Alle banker lar seg presse - så lenge du er en kunde de vil ha. Etter bankene satte ned renten sist, sjekket jeg hvilken rente jeg ville få hos en stor norsk bank med et medlemsskap i en forening som gir ytterligere rabatter. Deretter sendte jeg en henvendelse til banken jeg er kunde hos og spurte om de kunne gjøre noe med min allerede nedsatte rente. Endte med at min bank ga meg samme rente som den andre banken. Verre er det ikke. Og jeg slipper orket med å bytte bank Så mye ork å skifte bank da? Det gjør man enkelt over tastaturet. Anonymous poster hash: dfbf4...557
jomann Skrevet 21. januar 2015 #35 Skrevet 21. januar 2015 Så mye ork å skifte bank da? Det gjør man enkelt over tastaturet. Anonymous poster hash: dfbf4...557 Vet ikke hvordan det er med andre, men for min del blir det unødvendig mye ork når jeg ikke sparer noe på det og i utgangspunktet er fornøyd der jeg er. Jeg må gjøre flere endringer enn å bare signere med BankId i den nye banken ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #36 Skrevet 21. januar 2015 Hva med klp? Om du er medlem...Anonymous poster hash: cae79...ade
Ciara Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #37 Skrevet 22. januar 2015 Kan jeg spørre om du fikk dette med umiddelbar virkning? Holder selv på med forhandling med banken Anonymous poster hash: c2f1a...68c Ja!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #38 Skrevet 23. januar 2015 Hvordan gjør dere når dere skal forhandle med banken? Sender dere dem bare en mail og sier at dere får bedre tilbud et annet sted? Vil også prøve men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det Anonymous poster hash: f3e97...174
Ciara Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #39 Skrevet 23. januar 2015 Hvordan gjør dere når dere skal forhandle med banken? Sender dere dem bare en mail og sier at dere får bedre tilbud et annet sted? Vil også prøve men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det Anonymous poster hash: f3e97...174 Jeg sendte bare mail og sa at jeg syntes renta vår var høyere enn man burde kunne forvente i markedet, og så sa jeg hva jeg ønsket meg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå