Gå til innhold

Har jeg synsproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet helt ærlig ikke om dette er helt normalt eller helt unormalt, men det har plaget meg en stund.

Jeg ser egentlig helt klart og tydelig, men dersom jeg lukker øynene, tenker hardt og slapper av og åpner dem, ser jeg helt blurrete, og må streve litt for å få tydelig syk tilbake.

I tillegg ser jeg dobbelt av alt jeg ikke "fokuserer" på. Dersom jeg har mobilen forann meg og pcen bak meg, og ser på mobilen, så ser jeg to pcer i bakgrunnen, og omvendt.

Sliter i tillegg med hodepine annenhver dag..

Det med synet har jeg hatt helt siden jeg kan huske, og hodeverken har jeg vell hatt i en 5-6 år.

Jeg er nå 19 år, og gikk til synsundersøkelse for 5 år siden, da var jeg bittelitt langsynt, men ikke noe som gjord noe.

Feiler jeg noe eller er dette bare helt normalt? :-P

Anonymous poster hash: 44342...11f

Skrevet

Gå til optiker.

Nei du skal ikke se dobbelt og du skal ikke ha hodeverk eller blurrete syn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg der og dpbbelt på det jeg ikke fokuserer på. Tror det er normalt. Man skal ikke se dobbelt når man fokuserer på noe, det kan skje meg men det er en bivirkning av en medisin i mitt tilfelle. Har vært hos optikker. Og i forbindelse med noe snnet har jeg vært hos øyelege, ikke noe gslt med mitt syn egentlig.

Men ta deg en tur til optikker og få sjekket synet ditt, og spør potikkeren om dette

Anonymous poster hash: 09b99...fb2

Skrevet

Har du fått sjekket om du har skjeve hornhinner?

De har en enkel test hos brilleland:
http://www.synoptik.no/synoptik/germany/Syntest/default2.asp?vis=4

Jeg har skjeve hornhinner og hos meg virker det som om noen av strekene er tynnere enn de andre.
Tar på meg brillene igjen og de er like sterke :)

Skjeve hornhinner kan gi uklart/tåkete syn, eller at rette linjer ser bølgete ut...Altså ( ) sånn som det, når det egentlig skal være to rette linjer. Eller at man får dobbelt syn.
Du kan også bli plaget med mye hodepine :)
Men akkurat det får du heller sjekke med optiker og evt. spørre om du kan bli sjekket for skjeve hornhinner, det er mange som har det, så det er ikke noe unormalt.

Skrevet

Det du beskriver høres ut som skjeve hornhinner. Gå til en optiker og få det sjekket. Har du skjeve hornhinner er du høyst sannsynlig også enten langsynt eller nærsynt, - og plagene vil lett forsvinne hvis du får briller :)

Skrevet

Det du beskriver høres ut som skjeve hornhinner. Gå til en optiker og få det sjekket. Har du skjeve hornhinner er du høyst sannsynlig også enten langsynt eller nærsynt, - og plagene vil lett forsvinne hvis du får briller :)

Eller linser ;) (om man ikke vil bruke briller..)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Eller linser ;) (om man ikke vil bruke briller..)

Det er ikke all astigmatisme man kan korrigere med linser. Men en tur til optiker hadde gjort seg
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke all astigmatisme man kan korrigere med linser. Men en tur til optiker hadde gjort seg

Eller laser operasjon ^^

Jeg må bruke briller fordi jeg er faktisk allergisk mot linser :fnise:

Sykt... :P

Gjest Solstråla88
Skrevet

Eller laser operasjon ^^

Jeg må bruke briller fordi jeg er faktisk allergisk mot linser :fnise:

Sykt... :P

Nja, det er ikke alle som kan opereres. Kommer ann på tykkelsen på hornhinnen osv. Men kjempe bra det har fungert for deg😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...