AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har lenge møtt en mann. Jeg mistenker faktisk at han ikke er over eksen. Han sier at de var enig i om å gjøre det slutt. Men av og til kan jeg tro at det er noe han bare sier. Det ble slutt mellom de to ganger tidligere og da var det hun som ville gjøre det slutt. Men det som overrasker meg er at det kan virke som om hun fortsatt liker å ha et "grep" på han. Hun kontakter han stadig, og han er veldig glad for at de er gode venner. Jeg har sagt at jeg blir usikker av kontakten. Men han sier at hvis han må velge mellom oss, så vil han aldri velge henne bort. Ville dere orket å fortsette med en mann dersom dere opplevde at eksen var en så stor del av livet hans? Er det noen som har opplevd noe lignende? Erfaringer og historier? Veldig greit å få litt råd? Den mannen er ellers veldig trivelig å være rundt. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
Krysstina Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Har vært i lignende situasjon, og sa ifra at skal eksen være en del av forholdet som en 3 part gidder jeg ikke forholdet rett og slett. Ble litt mye når hun skulle ta kontakt hele tiden, kommentere på bilder av oss som om at hun var en del av det, og mye mer. Hun ilte seg rett og slett på han etter vi ble sammen. Han fikk jo ett valg noe jeg begrunnet hvorfor, og han skjønte meg godt. Jeg kunnet miste kjæresten min, men hadde uansett gått om han lot henne fortsette! 2
tussi84 Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det er ikke sunt å ha kontakt med ekser hver dag. Selv ikke om man er gode venner. Det er alltid kjæresten man er sammen med nå som skal komme først. Er det motsatt så tyder det veldig på at han ikke er over henne. Du er nr 2 for han og det sier han jo tydelig rett ut. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Bor han i et annet land? Nettopp flyttet fra der du bor? I så fall, dropp han. Om du ikke er hun jeg tror du er: Dropp han uansett. Han har sagt at om han måtte velge mellom dere, så velger han henne. Sier ikke det alt..? Anonymous poster hash: feb5c...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Det er ikke sunt å ha kontakt med ekser hver dag. Selv ikke om man er gode venner. Det er alltid kjæresten man er sammen med nå som skal komme først. Er det motsatt så tyder det veldig på at han ikke er over henne. Du er nr 2 for han og det sier han jo tydelig rett ut. ja hun går foran meg ifølge det han sier. Men har spurt han om hvorfor de ikke er sammen. Han sier at det er noe de aldri vil bli for de fikk det ikke til som par. Men det kan jo se ut som om begge ønsker det, eller at han har problemer å komme over henne og lar hun styre livet hans. Jeg mistenker at det er hun som har dumpet han og at hun liker å kontakte han for hun vet at hun har et overtak og kontroll på han. Ligger følelsene hos henne så vil jo ikke jeg være der. Men han sier at det er meg som han er forelsket i, mens hun er han mer glad i på andre måter. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Har vært i lignende situasjon, og sa ifra at skal eksen være en del av forholdet som en 3 part gidder jeg ikke forholdet rett og slett. Ble litt mye når hun skulle ta kontakt hele tiden, kommentere på bilder av oss som om at hun var en del av det, og mye mer. Hun ilte seg rett og slett på han etter vi ble sammen. Han fikk jo ett valg noe jeg begrunnet hvorfor, og han skjønte meg godt. Jeg kunnet miste kjæresten min, men hadde uansett gått om han lot henne fortsette! ja det blir litt mye når eksen er en stor del av livet hans. Til jul så fikk han foreks en gave til 5000 kroner av eksen. Men han sier at det er fordi de fortsatt er glad i hveandre selv om de begge går hver sin vei. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 ja det blir litt mye når eksen er en stor del av livet hans. Til jul så fikk han foreks en gave til 5000 kroner av eksen. Men han sier at det er fordi de fortsatt er glad i hveandre selv om de begge går hver sin vei.Anonymous poster hash: bb2ac...4c9 Løp. Før det blir for seriøst mellom dere. De er ikke over hverandre. Dess lenger du venter dess verre blir det.. Anonymous poster hash: 15c17...0cf 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Det er det jeg tror. Tror ikke de er ferdige med hveandre tross at de har flyttet og bosatt seg langt ifra hveandre. I hodene deres er de ikke ferdige. Han sier at de alltid vil ha det som nå, uansett hvilke dame han finner. Han vil aldri la en ny dame bety mer enn eksen. Derfor så tror jeg at han er fortapt i eksen sin. Skjønner ikke hvorfor han ønsker å ha meg i livet sitt også. Er interessant å høre andre lignende historier og erfaringer. Jeg hadde håpet på at eksen hans snart skal finne kjærligheten slik at jeg kan se hvordan kontakten deres utartet seg da. Jeg forventer ikke at det blir meg og han pga eksen. Men jeg kunne jo ønske at det fantes en god forklaring for dette. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Løp. Før det blir for seriøst mellom dere. De er ikke over hverandre. Dess lenger du venter dess verre blir det..Anonymous poster hash: 15c17...0cf Men det jeg ikke forstår er at hvis de ikke er over hveandre, hvorfor er de ikke sammen da?. Det er merkelig for begge to virker like gira ut på hveandre. Dermed skulle man tro at alt lå til rette for de. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
jordbær87 Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Du får be han om å velge mellom dere. En eks skal være fortid, med mindre de har barn sammen ser jeg ingen grunn til kontakt eller julegaver.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Jeg ser hellet ingen grunn til den typen kontakt mellom de. De har ikke barn sammen. Det kan se ut som om de har et åpent avstandsforhold. For han vil ikke bosette seg der hun bor. Og kontakten deres foregår mest på telefon og facebook. Men selv om de bor og virker til å gå i hver sine retninger så tviholder de på såpass kontakt at jeg er garantert sikker på at hun ødelegger hans muligheter for å finne kjærligheten, hvis det er det han ønsker i livet. De fleste damer vil rygge hvis de blir kjent med en mann som hele tiden er omringet av eksen. Han gjør ingenting for at de to ellers kan finne tilbake til hveandre. Han kunne ha flyttet til der hun bor hvis han ville. Jeg forstår det ikke... men vet bare at jeg forlanger å være nummer 1. Hvis ikke så er det kun vennskap som er mulig mellom han og meg. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Du får be han om å velge mellom dere. En eks skal være fortid, med mindre de har barn sammen ser jeg ingen grunn til kontakt eller julegaver. har bedt han velge. Da sa han at han synes jeg var vanskelig som ba han velge. Og da sa han at godtar jeg ikke at eksen er i livet hans så må han gjøre det slutt, fordi han synes at det er for mye å forlange at han skal måtte velge mellom henne og meg. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
jordbær87 Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 (endret) har bedt han velge. Da sa han at han synes jeg var vanskelig som ba han velge. Og da sa han at godtar jeg ikke at eksen er i livet hans så må han gjøre det slutt, fordi han synes at det er for mye å forlange at han skal måtte velge mellom henne og meg. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9 Ut ifra det du skriver tror jeg du kan finne en som setter større pris på deg. For han her skjønner ikke helt hva en eks kjæreste er. .spør han om hvordan han hadde reagert om det var omvendt Dump han før han dumper deg. Endret 20. januar 2015 av jordbær87 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Slik tenker jeg og. Mulig at han ikke bruker samme betydning av hva forhold og kjæreste er. For han virker til å ønske å ha situasjonen slik at eksen er konstant som avstandskjærlighet i livet hans , altså uten at de fysisk har mye kontakt. Han kunne bodd der hun bor men han vil ikke bosette seg der. Han sier at han ikke ønaker å miste meg og håper at jeg aksepterer eksen Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Nei. Jeg må gå over eksen for at det kan fungere. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Klarer du å akseptere det da? jeg tror at det er ytterst få som aksepterer å være en nummer to. Kun vennskap som funker. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
jordbær87 Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 Nei. Jeg må gå over eksen for at det kan fungere. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9 Tror du kan finne mange der ute som setter deg laaaaangt foran eksen. Syns du skal finne en som faktisk bryr seg om deg å ikke har deg på gress til han blir sammen med eksen igjen.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #19 Skrevet 20. januar 2015 Tror du kan finne mange der ute som setter deg laaaaangt foran eksen. Syns du skal finne en som faktisk bryr seg om deg å ikke har deg på gress til han blir sammen med eksen igjen. Ja, det er den følelsen han gir meg. Det har vært slutt mellom de to ganger før, og hver gang har de funnet tilbake til hveandre etter ca halvannet år. Det samme kan skje igjen. Nå har det vært slutt mellom de i ca halvannet år, og han sier at hun er den beste venninnen han har for øyeblikket. Dermed så skjønner jeg ikke at han kan si at han ikke vil miste meg, og at han vil finne ut av oss Han ser på det med eksen på et helt annet plan enn det vi har. Og han er ikke interessert i å bli sammen med henne igjen. Men det er noe som skurrer for meg her. Han deler hybel med en annen fyr, så jeg får aldri komme hjem til han. Jeg forstår ikke hvorfor han må skjule meg for hybelkameraten. Men mulig pga eksen det og. Jeg klarer ikke å akseptere det med eksen. Han må vise at jeg er en bedre bestevenn enn henne, og overbevise meg at han satser virkelig på meg før jeg vil satse på han. Eneste jeg kan være er en venn. Anonymous poster hash: bb2ac...4c9
frøkenkoz Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Han kan ikke elske deg skikkelig vist han savner,elsker eksen sin.det er ingenting som er så grusomt som å se savn av noen andre i øynene på han/hun du elsker.du må gi slipp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå