Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #1 Skrevet 5. august 2004 Forrige uke (?) rømte fire kjekke karer fra Hall, Sveriges visstnok "sikreste" fengsel utenfor Södertälje. Blant dem nynazisten og politimorderen Tony Olsson. I går rømte tre staute ungdommer fra fengselet i Norrtälje. Hva er det svenskene gjør feil? Er det ikke attraktivt nok å være innsatt? Har de fått en forsinket oppfatning av "slipp fangene fri, det er vår"? Har sikkerhetsrutinene blitt borte i en parfymert eim av ferievikarer? Det skulle vært forbudt å rømme på den måten!
Gjest GreenSky Skrevet 5. august 2004 #2 Skrevet 5. august 2004 Kanskje du skulle søke jobb der, mulig at sikkerheten hadde blitt bedre, da? Nei, foresten. Glem det.
anonyma Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Nå skjønner jeg bedre hvorfor Saddam Hussein vil til et svensk fengsel................
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #4 Skrevet 5. august 2004 Kanskje du skulle søke jobb der' date= mulig at sikkerheten hadde blitt bedre, da? Nei, foresten. Glem det. Ingen rømmer når jeg er på jobb!
Gjest GreenSky Skrevet 5. august 2004 #5 Skrevet 5. august 2004 Ingen rømmer når jeg er på jobb! Kanskje ikke, men rømmningsforsøk er det nok flust av. (Ånei, nå kommer den fyren der på jobb igjen! Skal det aldri ta slutt? )
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #6 Skrevet 5. august 2004 Ikke kødd, da! Jeg er så populær at mange tidligere innsatte faktisk prøver å bryte seg inn når jeg er på jobb!
Gjest TomKrus Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 Ikke kødd' date=' da! Jeg er så populær at mange tidligere innsatte faktisk prøver å bryte seg [i']inn når jeg er på jobb! Jobber du i fengsel? Burde ikke du da minst være like redd for alle disse skumle menneskene som mange andre her inne er?
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #9 Skrevet 5. august 2004 Jobber du i fengsel? Burde ikke du da minst være like redd for alle disse skumle menneskene som mange andre her inne er? For å være helt ærlig, så er det et par av de ansatte jeg er mer skeptisk til enn alle de innsatte...
Comeback Kid Skrevet 5. august 2004 #10 Skrevet 5. august 2004 Rømlingene var jo utkledd som damer. Det er jo en veldig lur ide. Vanntett. Hvem ville mistenke tre damer for å være innsatte i et herrefengsel. Jeg er imponert over oppfinnsomheten jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #11 Skrevet 5. august 2004 Rømlingene var jo utkledd som damer. Det er jo en veldig lur ide. Vanntett. Hvem ville mistenke tre damer for å være innsatte i et herrefengsel. Jeg er imponert over oppfinnsomheten jeg. Drapsmenn i drag er faktisk en slags kriminalkulturell moteretning for tiden!
Comeback Kid Skrevet 5. august 2004 #12 Skrevet 5. august 2004 Å så det er en moteting. Gleder meg til å lese om Greven utkledd som Wenche Foss....eller Veronica Orderud utkledd som Hallvard Flatland. Digg!
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #13 Skrevet 5. august 2004 Å så det er en moteting. Gleder meg til å lese om Greven utkledd som Wenche Foss....eller Veronica Orderud utkledd som Hallvard Flatland. Digg! Veronica er visstnok kjempebra som Davy Wathne! Mens Greven holder seg til sine royale kolleger, han gjør en strålende Sonja!
Comeback Kid Skrevet 5. august 2004 #14 Skrevet 5. august 2004 Gleder meg allerede til forsidene i avisene. :-) Og ikke minst dagen etter når Slottet selvfølgelig tar avstand fra hele opptrinnet.....og utover det har de ingen kommentarer. Gnir meg i hendene av forventning.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #15 Skrevet 5. august 2004 Men seriøst; det vil ikke overraske meg om vi ganske snart får tilsvarende rømning i Norge. Mange planer har blitt avdekket; alt fra Treholts luftslott på 80-tallet til planer av samme art som de man nå har sett i Sverige. Og de har jo også skjedd her - Stig Millehaugen ble jo for noen år siden veldig populær da han drepte litt for å komme seg ut i frisk luft... Artig etat å jobbe i, uansett!
Comeback Kid Skrevet 6. august 2004 #16 Skrevet 6. august 2004 WOW!! Idag rømte enda en. Jeg gir meg over. Hvis jeg noengang kommer i fengsel skal jeg søke overføring til et svensk fengsel. Da får det heller være at jeg må lese Expressen og Aftonbladet i store fri.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #17 Skrevet 6. august 2004 Men du...Comeback Kid... - nicket ditt tilsier vel ikke den helt store suksessen hva rømning angår...
Comeback Kid Skrevet 6. august 2004 #18 Skrevet 6. august 2004 nei men det har vel ikke gått så bra for de som har rømt til nå heller....de kommer alltid tilbake....men de får ihvertfall kjenne på friheten en dag eller to....
Furstina Skrevet 6. august 2004 #19 Skrevet 6. august 2004 Vi har visst missat en del här i Sverige. som att det faktiskt inte är olagligt att rymma från fängelser. Men ofta är det andra brott som begås under rymningen som gör att de får förlängt straff. att nerdragningar i budgeten till Kriminalvården medför mindre personal, mindre kontroller, uteblivna uppdateringar av säkerhetssystem, galler, grindar etc facket tycker/tyckte det var kränkande med kontroll av personalen men så har det visat sig att personalen smugglar in mobiltelefoner så fångarna kan synka sig med omvärden och planera. Det är STÖRRE kontroller av passagerare på en flygplats än av besök, fångar och personal på ett fängelse.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #20 Skrevet 6. august 2004 så har det visat sig att personalen smugglar in mobiltelefoner så fångarna kan synka sig med omvärden och planera. Det är STÖRRE kontroller av passagerare på en flygplats än av besök, fångar och personal på ett fängelse. Færre selvmordsbombere i fengsel, uvisst av hvilken grunn... Men seriøst; det er et stort problem at ansatte og ikke minst advokater smugler inn både det ene og det andre. Eller...stort og stort... - men det skjer, og dét er tragisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå