Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

SUKK.....i dette svangerskapet skal jeg visst få alle plager som kan fåes :roll:

Og nå er det kramper i bena om natten!Må av og til jumpe ut på gulvet og prøve febrilsk å strekke ut! Har mest lyst til å hyle for det gjør så sabla vondt men vil jo ikke vekke de to andre som sover heller da! Er det noen som har gode råd om hvordan slippe disse krampene?

Ligger med beina litt høyt!

Klems Charmina

:babysmokk: Termin om 98 dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte at man skulle spise bananer (ikke tull altså). ER også plaga med kramper, men vet ikke om det hjelper. Du må prøve å slappe av når du får krampene, og ikke spenne i mot.... Men det er veldig vanskelig når de kommer da :wink:

Skrevet

Takk for rådet Hanni......men desverre kan jeg ikke spise bananer!!!De kaster jeg opp med en gang de kommer ned i magen.....sukk :roll:

Du har sikkert rett i at jeg må slappe av også - men det er sååå vanskelig!

Kjempeklem Charmina :wink:

Skrevet

Jeg ble rådet av jordmor til å ta magnesium-tilskudd og B-vitaminer. Etter et par uker på slike tabletter begynte krampene å gi seg og/eller bli mildere. Jordmoren min sier at det ikke hjelper for alle, men jeg ble i alle fall mye bedre og slapp å ha sånne sjokkoppvåkninger hver eneste natt...

Fastlegen min sa at noen merker at det hjelper med kalsium-tilskudd (brusetabletter). Du får prøve deg fram. Det viktige er å holde ut en stund, for det kan virke som om man må bygge opp et lite lager i kroppen før det gjør utslag på krampene.

Lykke til!

Plonk

Skrevet

jeg har været plaget af kramper i næste alle mine svangerskab, heldig at jeg ikke har været plaget i dette dog, men mit råd er at lig højt med fødderne, ha en ekstra pude eller lig tlf kataloget under madressen det hjalp mig masse.

Skrevet

Jeg ble bedre av magnesiumtilskudd og tøye leggene godt hver kveld.

Skrevet

Beklager om jeg virker negativ, men ingenting hjalp meg sist..... søvnløs de siste 3 mnd av svangerskapet. Nå er jeg ikke engang 6 uker på vei, men merker at labbene allerede har blitt rastløse. Dette kan bli gøy!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Bruk støttestrømper! De koster 200,- pr par,- fåes i sort og hvitt på apoteket! De er verdt hvert øre!!! Lykke til!

Skrevet

Hei alle sammen!

Tusen takk for mange gode råd - nå håper jeg at det blir bedre snart!

Støttestrømpene hjelper meg desverre ikke mot akkurat dette!

Ha en fin helg alle sammen

Klem Charmina

:babysmokk: 96 dager til termin

Skrevet

Hos meg hjelper det med Calsium tabletter, anbefales :-)

Skrevet

Jeg har forsøkt det ene kjerringrådet med å binde en ulltråd rundt begge anklene. Det høres helt dumt ut, men det virker. Det skal fortrinnsvis være grønn tråd pga. at det er det motsatte av rød som er "smertefargen". Jeg begynnte med det pga. urolige ben men det var krampene som forsvant. De kunne fortsatt anes innimellom, men de satt seg svært skjelden. Min tante fra USA var nettopp på besøk og hun reiste hjem glad og fornøyd med ulltråd rundt begge anklene :hoho:

Skrevet

Faktisk når jeg leser det så må jeg trekke litt på smilebåndet! Hadde nemmelig en pasient engang som også lå oppi senga med slike ulltråder rundt føttene. Vi åe ta de på hver kveld - og uten de hadde hun veldig mye krampe i bena!

Hadde helt glemt det før jeg leste innlegget ditt :ler:

Men alt er verdt å prøve!Og det er jo utrolig hva som virker av og til :wink:

Klems Charmina

:babysmokk: 93 dager til termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...