Memena Skrevet 20. januar 2015 #21 Del Skrevet 20. januar 2015 Er jeg den eneste som liker "gammel dame parfyme"? Med det mener jeg Roma, White Diamonds og Opium og andre monstere fra før 1995. Hehe, gammel dame parfyme Jeg liker lukten på alle 3 du beskriver jeg, men ikke på meg selv, tror de er for tunge for meg rett og slett, men synes de lukter godt på andre som kler dem Kos deg med dine "gammel dame parfyme" du, siden du liker de så lukter de mest sannsynlig godt på deg Og når det kommer til det, det er mange av "dagens" parfymer jeg synes lukter godt også, på andre, og ikke på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 20. januar 2015 #22 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Du er en gammel dame, så da er det jo logisk at du liker gammel dame parfyme? Anonymous poster hash: 91405...9eb Gjorde det godt? Hvor mange år er du da, vennen.... siden du må gjemme deg under 'nobody'/AB og slenge til Gjest? Kan det være til opplysning i uvitenheten å tenke på at Alberto Morillas er nesen bak følgende 'gammel gubbe' og 'gammel kjerrig' dufter, og han er en gammel gubbe selv: Acqua di Gió Pour Homme Versace Bright Crystal Versace Yellow Diamond Versace Pour Homme Versace Bright Crystal Absolu Kan du ikke være så utsøkt vennlig at du forteller oss hva du mener med 'gammel dame' pafyme? Du forstår at gamle damer bruker også følgende parfymer som passer dere egen duft: Eau de Cartier Goutte de Rose - den har du nok ikke luktet på for den får du ikke kjøpt i Norge og heller ikke på danskebåten eller i taxfree'en på Gardermoen. Chanel No. 5 Eau Prèmier - forveksle den nå ikke med den klassiske No. 5, de er to helt ulike parfymer duftmessig. Chanel Chance Chanel Coco Mademoiselle Chanel Allure Versace Bright Crystal Kanskje dere liker Miss Dior? Jeg fikk den i et sett en gang og syntes den luktet for jævlig av gammel dame - og da himmelsk for dere, vil jeg tro? Anonymous poster hash: b50d6...101 Nei, den liker jeg ikke. - av den enkle grunn at den duften passer ikke overens med min egen duft. Så enkelt er det, og der ligger hemmeligheten med å finne den/de riktige parfymene for deg. Endret 20. januar 2015 av Lille-pus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 20. januar 2015 #23 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg liker forresten veldig godt Dior Poison (selv om den ikke finnes i skuffen for øyeblikket). Den kanhende kvalifiserer til denne tråden? Jeg er 29, forresten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2015 #24 Del Skrevet 20. januar 2015 Nei, den liker jeg ikke. - av den enkle grunn at den duften passer ikke overens med min egen duft. Så enkelt er det, og der ligger hemmeligheten med å finne den/de riktige parfymene for deg. Stemmer det ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. januar 2015 #25 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) De tre 'kler' meg usannsynlig dårlig. Men, vi har alle vår svakhet... og mine er heller ikke komponert i år: For egen del ligger svakheten i disse parfymene (ikke eau de ett-eller-annet, parfymene) Panthere de Cartier, Must de Cartier og nå også Le Baiser Du Dragon. - alle signert Alberto Morillas fant jeg senere ut Legg gjerne til Byzantz fra Rochas, og en lettere duft som Semiramis fra Sans Soucis... så har vi vel dekket hele 80-tallet. Den deler du med min mor. Jeg lærte tidlig kunsten å ikke bedrive 'kjemisk krigføring' - stor moderasjon, i alle sammenhenger. Duften skal anes når du klemmer vedkommende...ikke når du entrer rommet 5 meter unna. Må ikke glemme Loulou og AnaisAnais. Senere kom Obsession og denne "badet" jeg i. "Alle" brukte disse på 80 tallet. Grusomt. OG ikke glem Cerruti 1881. Hit på 90 tallet og den verste parymen i hele verden! Endret 20. januar 2015 av KG dama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 20. januar 2015 #26 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg liker lukten, mest fordi de minner meg om de jeg er glad i, som min mormor. Hun har, så lenge jeg kan huske , og bruker enda Calvin Klein Obsession. Det er den lukta jeg alltid kjenner når jeg er på besøk hos henne, og når jeg gir henne en klem. Mener det er den hun bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #27 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg klarer ikke Poison og lignende, men elsker Chanel nr 5 og nr 19. Anonymous poster hash: fcf1b...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 20. januar 2015 #28 Del Skrevet 20. januar 2015 Må ikke glemme Loulou og AnaisAnais. Senere kom Obsession og denne "badet" jeg i. "Alle" brukte disse på 80 tallet. Grusomt. OG ikke glem Cerruti 1881. Hit på 90 tallet og den verste parymen i hele verden! Den først husker jeg ikke.... men Anai Anais husker jeg for den fikk jeg i julegave av mine foreldre det året jeg var 17. Det var en parfyme som ikke trigget min mors migrene dersom den ble brukt med forsiktighet, og den kledde min egen duft ganske pent. . Obsession var heller ikke en duft som passet min egen duft. Jeg slet lenge med å finne de duftene som virkelig gjorde det. Mange av duftene var og er alt for blytunge for meg, deriblant Poison. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 20. januar 2015 #29 Del Skrevet 20. januar 2015 Denne minner meg om gammel dame mer enn noen annen. Både synet og lukten. Fra 1729, og i mange år ble de hemmelige ingrediensene også drukket. Er å få enda, men ikke akkurat over alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. januar 2015 #30 Del Skrevet 20. januar 2015 Noen som husker Paris http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Parfyme/Eau-de-toilette/Paris-Eau-de-toilette.htm Og Musk...denne syn jeg er litt god enda. http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Parfyme/Eau-de-toilette/Alyssa-Ashley-Musk-Eau-de-toilette.htm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #31 Del Skrevet 20. januar 2015 Kanskje dere liker Miss Dior? Jeg fikk den i et sett en gang og syntes den luktet for jævlig av gammel dame - og da himmelsk for dere, vil jeg tro? Anonymous poster hash: b50d6...101 Den lukter så deilig, og jeg er ikke gannel dame Anonymous poster hash: b4931...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 20. januar 2015 #32 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg liker forresten veldig godt Dior Poison (selv om den ikke finnes i skuffen for øyeblikket). Den kanhende kvalifiserer til denne tråden? Jeg er 29, forresten.... Åh, endeleg, då er eg gammal dame også! Eller forresten, min heiter Pure Poison. Hmm. Er eg ikkje gammal dame då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #33 Del Skrevet 20. januar 2015 Kanskje dere liker Miss Dior? Jeg fikk den i et sett en gang og syntes den luktet for jævlig av gammel dame - og da himmelsk for dere, vil jeg tro? Anonymous poster hash: b50d6...101 Hvilken av dem? Anonymous poster hash: 3a3ac...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riviera Skrevet 20. januar 2015 #34 Del Skrevet 20. januar 2015 Vanderbilt forbinder jeg med gamle damer:p 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #35 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg synes Chanel No.5 lukter godt....men bestemoren min har brukt den så lenge jeg kan huske, så den lukter jo bestemor. Vanskelig å skille assosiasjonen fra hvordan den egentlig lukter, og vet jo ikke om jeg hadde likt den om det ikke var for alle de gode minnene. Den der er en duft som for meg står frem som klassikeren for eldre, litt "sossete"/velstående damer. Anonymous poster hash: ffc64...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 20. januar 2015 #36 Del Skrevet 20. januar 2015 4711_002_0001-original.png Denne minner meg om gammel dame mer enn noen annen. Både synet og lukten. Fra 1729, og i mange år ble de hemmelige ingrediensene også drukket. Er å få enda, men ikke akkurat over alt Denne har jeg som "pynt" på badet. Arvet den etter bestemor :-) Bruker den ikke, men den er dekorativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 20. januar 2015 #37 Del Skrevet 20. januar 2015 Denne har jeg som "pynt" på badet. Arvet den etter bestemor :-) Bruker den ikke, men den er dekorativ. Min bestemor brukte også sånn. Skulle gjerne hatt en av de flaskene til pynt jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. januar 2015 #38 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Noen som husker Paris http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Parfyme/Eau-de-toilette/Paris-Eau-de-toilette.htm Og Musk...denne syn jeg er litt god enda. http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Parfyme/Eau-de-toilette/Alyssa-Ashley-Musk-Eau-de-toilette.htm Åå Paris! Min gamle favoritt. Også elsker jeg Magie Noire fra Lancome, jeg og mormor brukte den begge to. Hun brukte også 4711 da, men ikke jeg. Nå bruker jeg Madame eller Classique fra Jean Paul Gaultier. Endret 20. januar 2015 av loffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2015 #39 Del Skrevet 20. januar 2015 Flere som liker klassikerne her. Bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 20. januar 2015 #40 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Min mor brukte Opium (YSL). Mektig sak. Meget mektig. Jeg prøvde meg litt på den da jeg var fjortis, men selv om jeg tåler ganske tunge dufter ble det for mye. Min mor derimot synes det var helt greit med en solid dose Opium. Det luktet Opium i hele leiligheten, nabolaget og i nærbutikken. Endret 20. januar 2015 av Dolce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå