AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 I dag var det bare tre barn i barnehageavdelingen til barnet mitt.. Alle er syke.. Dette har vi vert borti flere ganger også.. Jeg hører om barn rundtom som er syke støtt og stadig.. Men jenta mi er aldri syk.. Hun er snart tre år og har enda ikke vert syk og hjemme fra barnehagen.. ett par forkjølelser har vi vert borti, men det har bare vert snørrnese og litt hoste som har gått fort over.. Betyr dette at hun har godt immunforsvar, eller bør jeg bekymre meg for at hun ikke får bygget seg opp ett? Jeg hører jo hele tiden at barn skal være syke i ny og ne for å få nettopp det.. Anonymous poster hash: 9f72f...e0e 1
kiki1980 Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har to sønner som hittil hadde bare litt forkjølelse,hoste og de er 4 og 5år. De har veldig god immunforsvar.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Trenger ikke være bekymret, bare vær glad for at datteren din har bra immunforsvar. Min sønn på 9 1/2 har nesten ikke vært syk. Eneste vannkopper og litt forkjølelse. Mens fettere og kusiner av han er støtt og stadig syk. Jeg er kjempeglad for dette. Fravær på skolen er stortsett de gangene jeg har bedt om fri, eller han er halvsyk. Anonymous poster hash: e8616...6bc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Samme her med datteren vår på 2,5 år. Men pappaen er heller aldri syk. Opplevd han syk en halv forkjølelse i alle de årene vi har vært sammenAnonymous poster hash: f9e03...0a0
Nanami Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Jeg var aldri syk som liten. Mamma holdt meg hjemme fra barnehage og skole en gang eller to bare for at jeg skulle oppleve å "være syk". Nå er jeg heller aldri syk. Har veldig bra immunforsvar. Har vært syk 2-3 ganger iløpet av hele mitt 25 år lange liv. Tror ikke du trenger å bekymre deg
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Eldste min er 20, og han har knapt vært forkjølet et par ganger. Influensa har han aldri hatt. Da han hadde vannkopper hadde han EN vannkopp, mens lillebror hadde over hundre. MEN: Han hadde kikhoste når han var bare noen få uker gammel og døde nesten. Jeg tenker at han kanskje fikk et vanvittig imunforsvar etter den grusomme runden der. Anonymous poster hash: 12628...e69
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 De som er hjemme fra barnehagen har nok også bare en forkjølelse, men noen velger å holde barna sine hjemme når de er snørrete. Er ikke sikkert de er mer syk enn barnet dittAnonymous poster hash: 98b47...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 De som er hjemme fra barnehagen har nok også bare en forkjølelse, men noen velger å holde barna sine hjemme når de er snørrete. Er ikke sikkert de er mer syk enn barnet dittAnonymous poster hash: 98b47...bb1 Snørrete nese er vel ikke fraværsgrunn?? Da hadde guttungen her vært hjemme hele vinteren. Anonymous poster hash: 13cbf...d77 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 De som er hjemme fra barnehagen har nok også bare en forkjølelse, men noen velger å holde barna sine hjemme når de er snørrete. Er ikke sikkert de er mer syk enn barnet dittAnonymous poster hash: 98b47...bb1 Man holder ikke barna sine hjemme fordi de er snørrete! Det må være noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge! --------------------------------------------- Til trådstarter: Nyt det så lenge det varer. Før eller siden blir nok ditt barn også sykt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 MIn er heller omtrent aldri syk... 4 år nå og eneste vi har hatt er noen runder med forkjølelse og kanskje en eller to ganger hvor han har hatt høy feber. Men sykdommer er uten unntak alltid over innen veldig kort tid. Jeg selv har et knallbra immunforsvar, hadde omtrent ingen fraværsdager gjennom hele barneskolen.. Ble litt verre da jeg flyttet sammen med mannen min for han er syk hele tiden føles det som så han har jo smittet meg enkelte ganger. Men vi har f.eks aldri hatt omgangssjuka, virus eller spysjuka. Anonymous poster hash: ba5d7...b46
angara Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Jeg er også kjempeglad for at mine barn har godt immunforsvar! De er nå 3 og 5 år, har heller aldri hatt omgangssyke, ingen barnesykdommer, ikke vært borte fra bhg pga noe (bortsett fra en langvarig episode med alvorlig sykdom som ikke har noe med immunforsvar å gjøre). Tipper det må være arvelig, selv er jeg heller aldri syk. Tenker litt på at de kanskje burde ha fått vannkopper eller noe, for å bli ferdig med det (fikk faktisk invitasjon til "smittefest" en gang!). Men er veldig glad for slik det er nå, friske barn.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Så deilig da, jeg var og lite syk som barn. Sp lite at foreldrene mine stusset. Men ikke helt frisk da. Fikk vannkopper og hadde omgangssyken et par ganger, men sammenlignet med andre barn og mine søsken var jeg lite syk. Men som voksen har jeg vært mye syk, så det gikk over for min del. Har en sønn som er syk her og nå.Anonymous poster hash: 3033f...961
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Har en 4-åring som var innlagt på sykehuset med høy feber da han var bare 4 uker, og etter det har han ikke vært syk, annet enn vannkopper da han var 1,5. Jeg har hatt både lungebetennelse og omgangssyke (jobber i barnehage) flere ganger, uten at han er blitt smittet. Anonymous poster hash: 39164...67f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Man holder ikke barna sine hjemme fordi de er snørrete! Det må være noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge! --------------------------------------------- Til trådstarter: Nyt det så lenge det varer. Før eller siden blir nok ditt barn også sykt. Så dum jeg er som kan si noe så tåpelig :/Anonymous poster hash: 98b47...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå