Gå til innhold

Flytte til Stavanger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger litt råd her!

Noen som kan hjelpe meg med tips om hvor vi bør bo/hvor vi absolutt ikke bør bo etc? Er ikke så godt kjent. er det noen strøk som absolutt ikke anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Stavanger kan man vel stort sett bo hvor som helst tror jeg...

Har selv bodd på Våland, Eiganes, Storhaug og i sentrum. Har trivdes UTMERKET alle stedene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det stor forsjell i pris på leiligheter? Her varierer det iallfall etter hvilken side av byen man bor på etc..

Ellers, er Stavanger en koselig plass o bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger er en flott by. Stortrivdes virkelig der, og reiser tilbake på besøk så ofte jeg kan :-)

Får jeg sjansen er det ikke meg imot å flytte tilbake en dag...

Leieprisene er lavere i Stavanger enn i Oslo, og i sentrumsnære områder (alle stedene jeg har bodd har vært det) tror jeg ikke det er så veldig store variasjoner å leieprisene ifht hvor du bor. Men nå er det noen år siden jeg flyttet da, så du må nesten undersøke.

En ting å huske på i Stavanger er at kollektivtilbudet ikke akkurat er veldig bra. Ihvertfall ikke om man er vant til Trikk, buss og bane i Oslo.

Det kan ofte være litt tungvint å bo et stykke utenfor byen dersom man ikke har bil, eller ofte skal reise inn til byen. Men dette er jo veldig avhengig av hva man selv trives med, og hvilken livssituasjon man er i.

Både Storhaug, Våland, Eiganes og Stokka er sentrumsnære boligområder (stort sett gangavstand) med trehusbebyggelse, hager og relativt rolige gater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siddis

Hei.

Jeg flytter hjem til Stavanger i dag, etter å ha vært borte i syv år. :P Har kjøpt meg leilighet på Storhaug, som er et område i positiv utvikling. Det er fortsatt endel nedslitte hus og leiligheter, men stadig flere unge, nyetablerte flytter inn og pusser opp. Blir litt som på Grünerløkka i Oslo. Og så er det jo sentrumsnært, da.

Eneste som ikke er å anbefale foreløpig er "Varmen", helt øst på Storhaug, som fortsatt bærer preg av å være et fattig arbeiderstrøk.

Våland er et litt mer veletablert område, noe som viser igjen på prisene. Kampen er et undervurdert boligstrøk, som ligger nær sentrum.

Skal du litt ut av sentrum, med barn og lignende, så er jo Vaulen og Hinna helt topp, med kjempebra skoler og masse fritidstilbud, særlig idrett.

Ellers er Stavanger en slags kompakt storby, med kulturtilbud som etter min mening overgår Bergen, det samme med restaurant- og shoppingmuligheter.

Lykke til med flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar!

Vi kommer nok til å kjøpe, ikke leie. selv om det kanskje kunne vært lurt og leid i starter for å bli finne ut hvor vi helst til bo.

Vi har hver vår bil, så transport er ikke det største problemet. Barn er ikke i planene de første årene, men skader jo ikke om området er barnevennlig.

Får fortsette å søke på nettet og se etter leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavanger er kjempetrivelig, dere får det sikkert fint nesten uansett hvor dere bor! Har selv bodd på Våland og på Tjensvoll og likte begge deler. Men ville selv holdt meg unna Hundvåg, synes det virker litt usentralt med den lange broen over. For øvrig får dere bare se dere rundt så godt dere kan og prøve å finne ut hvor dere liker atmosfæren best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siddis

Saxamarka er et område med mange boligbyggelagleiligheter. Det ligget nært til sykehuset og ok tur-områder, men ligger litt trangt til med motorveien på den ene siden, og en ganske traffikert riksvei på den andre. Før var det mye sosial-boliger og tilhørende bråk i området, men nå er det mange førstegangskjøpere og nyetablerte.

Leilighetene er av varierende standard, mange er veldig ok oppusset. Har inntrykk av at boligannonser i Stavanger er hakket nærmere virkeligheten enn det som er tilfellet i Oslo. En kan stort sett stole på det som står i annonsen. Eiendomsmegler1 er meget bra, ingen er hårreisende dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...