Gå til innhold

Forvirra i treningsjungelen..:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fornøyd med kroppen min og helsen min, så vil gjøre noe med det. Er bare det at det er så himla mye å velge i mellom, mange ulike treningsmetoder og øvelser for å oppnå det samme. Feks er det tusenvis av løpeprogrammer og styrketreningsprogrammer for nybegynner. Hvaaa skal en stakkar velge? Nå er det så mye jeg har planer om, at treningen bare blir utsatt :( Har blant sett på Kayla sitt treningsprogram, løpeprogram for å løpe 1 mil på under 1 time, kettlebell + at jeg vil gjerne være med spinning og andre timer på treningssenter.

What to do?? Kanskje vanskelig for dere å svare på, men..

Anonymous poster hash: 4478d...b00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ankel og vris vekter og begynn å gå.

Skrevet

What to do: Prøve ut litt forskjellig, og finn noe du trives med! Det viktigste er at trening ikke (bare) er et ork, men noe du er motivert for å drive med over tid!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det samme problemet som deg. Leste en artikkel på adressa av en lege som har forsket på trening i 15 år. Det er alt for mange som kaller seg treningseksperter og kommer med råd (sikkert bare velmente råd), men som ikke har den kompetansen som kreves til å gi slike råd. Legen sier i den artikkelen at man ikke kan bli ekspert om man bare trener mye selv, han mener man minst må ha bachelor eller master i treningsfag.

Var også tips til hva som faktisk fungerer av trening og hva som ikke gjør det. Nå er artikkelen desverre forandret til adressa+, noe som gjør at man må betale for å lese den. Vurderer nesten å kjøpe ukesabbonement bare for å få kopiert programmet.

Ble så inspirert at jeg meldte meg på et treningssenter i går jeg :)

Skrevet

Har du er mål? et ønske? Hva med å snakke med en coach eller pt av noe slag? Det viktigste er at man finner noe man liker å gjøre. Det er som du sier et helt hav av muligheter.

Gjest Runforit
Skrevet

Men hva liker DU? Synes du det er artig å jogge? Trene styrke? Saltimer med flere mennesker?

Å ha en aktiv og sunn livsstil handler om å ta gode valg dag etter dag. Det handler om å spise gode råvarer og få inn mer hverdagsaktivitet. Om målet ditt generelt er en sunn livsstil der du holde kroppen i form så skal du ikke fokusere på hva alle andre trener og hva mål andre har for treningen.

Finn en treningsform du trives med og start i det små med 3 økter i uka og jobb deg videre derifra. Uansett hva treningsform du velger; Spiser du godt og sunt og trener jevnt så VIL du få en sunn og veltrent kropp og du vil ha mye større sjanse for at den holder seg slik resten av livet når du finner en treningsform som du liker og driver med jevnt over resten av livet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...