AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Hvor ofte drikker dere alkohol? Da tenker jeg ikke på "fylledrikking", men på f.eks vin/øl til maten? Drikker dere kun i helger, eller kan dere ta dere ett glass på en vanlig ukedag? Anonymous poster hash: 59644...bfa
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Jeg drikker maks en gang i måneden, ofte sjeldnere. Kan godt ta en øl til maten, men det skjer da som regel i helgen da man spiser litt "finere" mat. Anonymous poster hash: 8814e...bc1
Djungelvrål Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Drikker meg brisen/full 1-3 ganger i mnd. Kommer an på hva som skjer. Sjelden jeg bare tar et glass for kosens skyld.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Jeg bor i Sør-Europa. Her drikker vi vin til maten hver dag. "et måltid uten vin, er som en dag uten sol" - rufsete oversatt. Ca. en dag i uka hender det at vi knekker en ekstra vinflaske eller tar oss et par glass med sterkere saker i tillegg. Men stort sett er det bare vin til maten. Anonymous poster hash: fe93a...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Drikker kun alkohol til maten hvis jeg får det servert. Det er altså kun ved spesielle anledningerAnonymous poster hash: d69c4...7c4
fullførsetningen Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 I snitt tror jeg det blir alkohol ca. 1 gang i måneden. Dette inkluderer både kun ei øl til maten og det som kan kalles en real fest. Kanskje er det sjeldnere. Jeg drakk oftere før når jeg var student.
Million Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 I vinterhalvåret drikker jeg omtrent ingenting. Kan ikke huske siste gangen jeg drakk noe alkohol nå, det er flere måneder siden. Var vel i sommer en gang. Og da var det kun et par glass vin med en venninne. Om sommeren kan jeg ta et glass vin nå og da, men det blir likevel ikke mer enn kanskje en gang eller maks to pr mnd. Får legge til at jeg går svært lite ut på byen og sånne ting, er "vokst fra det", så det er ikke det at jeg står klin edru og drikker vann hver helg mens andre fyller. Det er to år siden sist jeg var beruset (da hadde jeg vært ute og drukket øl).
debattanten Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Tar som regel en øl eller to av noe slag et par ganger i uken, muligens et glass rødvin, men det er sjeldnere.
FruHudson Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Ca. to fredager eller lørdager i måneden, med mindre det er noe spesielt som ferie, jul osv. Da blir det fort litt oftere
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 drikker alkohol sånn ca 2-3 ganger i året. Anonymous poster hash: d6d02...199
Neeli00 Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 Litt for ofte, garantert. Vanlig med et glass vin til middag, når jeg reiser til typen bestiller han ofte mimosa el.l. til frokost eller tar en gin tonic om kvelden. Iblant et glass vin når jeg flyr, hvilket er ganske ofte. Og en drink med en venninne ute nå og da. Pleide bo i Frankrike og der et det, som en over skriver, vanlig med et glass vin både til lunch og middag. Drikker meg riktignok sjelden til aldri dritings. Har aldri blacket ut slik at jeg ikke husker ting, kun spydd en gang i mitt liv (som tenåring) og når aldri punktet der språk eller kroppsspråk halter. Alkohol er nok mitt eneste "vice", da jeg ellers er veldig sunn. Jeg klarer meg fint uten, f.eks. når jeg er hjemme da moren min omtrent ikke drikker. Men ellers når jeg reiser tar de fleste rundt meg et glass nå og da.
Gjest Pop! Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Jeg drikker knapt alkohol. Kanskje et lite glass én gang i året eller noe. Alkohol er jo en av grunnene til at man får rynker. Hvorfor utsette seg for det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Alkohol er jo en av grunnene til at man får rynker. Hvorfor utsette seg for det. Alkohol gir ikke rynker i seg selv, men det dehydrerer deg. Så i tillegg til å drikke mye vann generelt, skal man helst drikke et ekstra glass vann med hver alkoholenhet, akkurat som at man drikker ekstra vann når man trener. Anonymous poster hash: e3d17...463
Gjest Pop! Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Alkohol gir ikke rynker i seg selv, men det dehydrerer deg. Så i tillegg til å drikke mye vann generelt, skal man helst drikke et ekstra glass vann med hver alkoholenhet, akkurat som at man drikker ekstra vann når man trener. Vel, de aller færreste drikker vann ved siden av. Et eller annet sted på denne siden http://umm.edu/health/medical/reports/articles/skin-wrinkles-and-blemishes her står det:Do not drink alcohol within 3 hours of bedtime. Alcohol increases the risk of leaks in tiny blood vessels. This can lead to sagging and puffiness. Leaking increases when you are lying down. Og veldig mange gjør ikke som det står i det sitatet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Jeg drikker knapt alkohol. Kanskje et lite glass én gang i året eller noe. Alkohol er jo en av grunnene til at man får rynker. Hvorfor utsette seg for det. Er det krise om man får rynker? Anonymous poster hash: d6d02...199
peppermyntete Skrevet 21. januar 2015 #18 Skrevet 21. januar 2015 Siden jeg er student drikker jeg sjelden noe til maten med mindre jeg får en flaske vin i gave eller handler på taxfree. Ellers drikker jeg når det er festligheter, kanskje en gang i mnd. Noen måneder blir det også et par øl ute på ukedager.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #19 Skrevet 21. januar 2015 Drikker kanskje i snitt 2 flasker vin per mnd. Jeg drar ikke på fylla, men tar gjerne et glass vin på en hverdag. Kommer opprinnelig fra et søreuropeisk land, så det er liksom kultur for hverdagsvinen;)Anonymous poster hash: 51e15...9a5
Gjest Vind Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Jeg vet ikke for jeg holder sjeldent styr på det. Tror jeg fikk et glass vin til en middag i semptember eller noe slikt. Altså, ikke særlig ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå