Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en seng for et år siden. Det er en 180x200 seng med to enkle rammemadrasser under og en overmadrass. Etter kun ett års bruk er det nå blitt en stor bulk i midten og jeg har trøbbel med å få hjelp fra stedet jeg kjøpte den. Er det noen som vet noe om reklamasjonsrett ift sånn her type "slitasje"? De påpekte at dersom man ligger i midten av sengen vil den uansett slites der og det vil bli en bulk, men jeg mener - man må da kunne ligge hvor i sengen man vil uten at den skal bli en sklie ned mot midten?

Anonymous poster hash: 36b9f...948
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Har du hørt om gravitasjon? Det gjør at kroppen din får tyngde, denne tyngden presser ned på madrassen. Og dersom du sover i midten av madrassen over lang tid vil denne tyngden som presser ned gjøre varig slitasje på madrassen i form av en bulk, eller grop. Prøv med skumgummi.

Endret av Rainstorm
Skrevet

Har du hørt om gravitasjon? Det gjør at kroppen din får tyngde, denne tyngden presser ned på madrassen. Og dersom du sover i midten av madrassen over lang tid vil denne tyngden som presser ned gjøre varig slitasje på madrassen i form av en bulk, eller grop. Prøv med skumgummi.

Ja, jeg forstår selvfølgelig hvordan dette kunne skje - det er ikke poenget her. Men jeg mener, en må jo kunne ligge hvor man vil i sengen uten at den etter et år ikke går ann å ligge i lenger? Personlig mener jeg kanskje at sengen burde hatt en madrass mellom rammemadrassene nederst og overmadrassen, men den tar jeg på min kappe - var jo jeg som kjøpte dette greiene her.

Spørsmålet mitt er jo om noen har noe erfaring med dette problemet og hva en eventuelt kan få igjen eller hva en kan få av hjelp fra kjøpsstedet? Det er 15 års garanti på sengen!

Og la meg legge til - når man har en såppass stor seng og hovedsakelig ligger én person i den ligger man jo ikke presset opp i det ene hjørnet, man skal jo kunne ligge der man vil i sengen sin?

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Ja, jeg forstår selvfølgelig hvordan dette kunne skje - det er ikke poenget her. Men jeg mener, en må jo kunne ligge hvor man vil i sengen uten at den etter et år ikke går ann å ligge i lenger? Personlig mener jeg kanskje at sengen burde hatt en madrass mellom rammemadrassene nederst og overmadrassen, men den tar jeg på min kappe - var jo jeg som kjøpte dette greiene her.

Spørsmålet mitt er jo om noen har noe erfaring med dette problemet og hva en eventuelt kan få igjen eller hva en kan få av hjelp fra kjøpsstedet? Det er 15 års garanti på sengen!

Og la meg legge til - når man har en såppass stor seng og hovedsakelig ligger én person i den ligger man jo ikke presset opp i det ene hjørnet, man skal jo kunne ligge der man vil i sengen sin?

Jeg skjønner. Jeg har litt det samme problemet med min seng. Jeg tenker, hva f****, allerede?! Så det er i grunn det som er problemet hos deg også, ikke at det har blitt en sklie, men at det har skjedd så fort? Var det ei billig seng, eller ei dyr seng? Er det mulig å snu på noen av madrassene, så de ligger andre veien?

Jeg har kommet til at grunnet til at det har skjedd hos meg er rett og slett at det ikke var den dyreste sorten. Men ja, skulle gjerne likt å visst hva man egentlig skulle burde kunne forvente seg :vetikke:

Skrevet

Jeg skjønner. Jeg har litt det samme problemet med min seng. Jeg tenker, hva f****, allerede?! Så det er i grunn det som er problemet hos deg også, ikke at det har blitt en sklie, men at det har skjedd så fort? Var det ei billig seng, eller ei dyr seng? Er det mulig å snu på noen av madrassene, så de ligger andre veien?

Jeg har kommet til at grunnet til at det har skjedd hos meg er rett og slett at det ikke var den dyreste sorten. Men ja, skulle gjerne likt å visst hva man egentlig skulle burde kunne forvente seg :vetikke:

Den kostet rundt 10 000 kr mener jeg! Jeg tenker jo at i utgangspunktet skal man kunne ligge hvor man vil i sengen sin, men nå som dette har skjedd er jeg usikker på hvorvidt jeg har rett på noe hjelp med situasjonen min fra utsalgsstedet eller om jeg rett og slett må kjøpe ny seng allerede etter 1 år!?

Skrevet

/ off topic..men.. senga har blitt ei sklie? Hahaha

Skrevet

Kjøp en skikkelig overmadrass og ikke en madrassbeskytter. Snu overmadrassen med jevne mellomrom.

Kanskje madrassene du har kjøpt ikke er tilpasset din kroppsvekt, og du rett og slett veier for mye?

Anonymous poster hash: 47027...d9a
Skrevet

:vekt:

Anonymous poster hash: bc35e...a84
Skrevet

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

Forbrukerkjøpsloven gjelder for all kjøp i butikk i Norge.

Er varen ment til å skulle vare vesentlig lengre enn 2 år så er der 5 års reklamsjonsrett!

En seng som etter ett år har mangler er en reklamasjons sak, med mindre selger ksn godtgjøre at kjøper har fått info før kjøp om at man må ligger gjevnt over alt i senga slik at den blir like mye slitt på hver cm. (Ironi).

Skriv, og vis til forburkerkjøpsloven, be om å få hevet kjøpet fordi du ikke er tjent med en selg med søkk i.

Ligger brevmaler på forbrukerrådet.no.

Anonymous poster hash: a5563...061

Skrevet

Er det bare to rammemadrasser for så en tynn overmadrass?
jeg har rammemadrass ( 2 rammemadrasser,så er det en madrass for så en overmadrass)

kjøpt for 2 år siden (12000) og den er som ny.det er nærmest ikke antydning til at den er brukt.

hadde likens seng i 10 år før denne og ja man så at den var brukt visst det ikke var trekk på den.

det var 'merke' der jeg hadde ligget.

men du merket det ikke når du lå i den,og jeg lå alltid på samme plass nemlig MIDT i senga :fnise:

nå skal det sies at de anbefaler jo at man snur og vender på madrasser i ny og ne for jevn slitasje,

men tror nok at du rett og slett har kjøpt en seng med dårlig kvalitet. eller det kan være at du ikke har en madrass imellom ramma og overmadrass,har ikke vært borti rammemadrasser som ikke har det.

Anonymous poster hash: 4d431...d53
Skrevet

Jeg har hatt rammemadrass av billigste type fra Bohus i ca ti år, det er først de to siste årene den har fått merkbart søkk på midten. Hvis din bare er året burde det absolutt være noe du kan reklamere på!

Skrevet

Kjøp en skikkelig overmadrass og ikke en madrassbeskytter. Snu overmadrassen med jevne mellomrom.

Kanskje madrassene du har kjøpt ikke er tilpasset din kroppsvekt, og du rett og slett veier for mye?

Anonymous poster hash: 47027...d9a

Veier 40 kg ass, tviler på at det er problemet kompis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...