Gå til innhold

"Er det noen vits i å trene da?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener styrke, 3 dager i uken. Har holdt på i ca 3mnd. Merker jeg har fått litt mer muskler, blir ikke sliten i armene av å sette opp håret 😜 diskusjon med venner i dag. Jeg teller ikke kalorier, spiser det jeg har lyst på, men måte. Vanlig hjemmelagd mat..litt vin/øl i helgene. Ingen proteinshaker osv. "Men er det noen vits med å trene da?" Var spm jeg fikk. Må jeg rekne kalorier, drikke shaker etc. for å få strammet opp litt og kanskje gå ned noen kg? Er ikke tjukk, men litt sånn sexylubben som jeg liker å kalle det 😁

Anonymous poster hash: 20bc9...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil ned i vekt så må du spise mindre enn du forbrenner. Så om du vil telle kalorier for å gjøre det er ditt eget valg. Men så klart så hjelper styrketreningen på å se strammere ut.

Anonymous poster hash: 040f5...b30
  • Liker 5
Skrevet

Neida, man MÅ ikke telle kalorier :) Eller bruke proteinpulver, så lenge du får i deg nok protein via kostholdet ditt.

For å bygge muskler må man få i seg mye proteiner, så fokuser på å spise matvarer med mye protein (egg, rent kjøtt, kesam, nøtter osv) hvis du føler deg bedre og syns at du ser bedre ut så må du jo gjøre noe riktig! Ta et målebånd og se om du blir større eller mindre i midjen, blir du større så kan du prøve å spise mindre f.eks :)

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Hver vitsen med å trene??? Nå har da ikke alle et mål om å stille opp i Bikini Fitness bare fordi de trener styrke. Hva skjedde med å trene for helsefordelene. MÅ alt handle om lavest mulig fettprosent og sixpack?

Kos deg med trening og god mat du og ikke bry deg om hva andre mener er "Meningen med treningen"

• Liker 13
Skrevet

For en kommentar. Om du trives med din trening og ditt kosthold og føler deg vel, så er det mer en god nok grunn for å gjøre som du gjør ;) Kos deg du :)

Anonymous poster hash: ab84d...562
  • Liker 1
Skrevet

Mistenker at noen av dine venner er misunnelige på din sexylubne og avslappede livsstil :laugh: Kos deg :danse:

• Liker 6
Skrevet

Vitsen med trening er å ha en god helse også når du blir eldre. Styrketrening er f.eks. noe alle eldre burde gjøre da det styrker skjelettet.

Anonymous poster hash: 2f50e...76e

• Liker 1
Skrevet

Trist at trening liksom kun skal handle om å "fit", ikke noe annet. Jeg selv har så klart lyst til å trene for å bli fit, men det er da også mange andre grunner til å trene. For å ha en sterk og frisk kropp å bli eldre med, den gode følelsen man får etter en god treningsøkt,fungerer som terapi for mange, en måte å koble ut på. Blærh, drit i dem, gjør akkurat det du trives med! Alt må ikke dreie seg om 6-pack

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ideelt sett, så bør det jo handle om helsen, ikke vekten.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg er selv så ... lubben, kanskje sexy også, jeg! :D Men jeg sliter med å spise for mye søtt. Det er ingen synd, men mindre mat med samme trening ville bety ned i vekt. Og det  vil jeg også.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Her var det venninnen din som tok det for gitt at den eneste grunnen til at folk med ekstra fett trener er for å få bort dette. Er alt for mange som tenker sånn. Det er sunt å trene uansett.

Skrevet

Hvorfor spørre? Du vet jo svaret selv. Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål når du stilte spørsmålet.. "Merker at jeg har fått litt mer muskler". Var det noe vits å trene da?

Anonymkode: 5fd1d...791

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg teller ikke kalorier, men teller sånn ca hvor mye proteiner jeg spiser til hvert måltid. Jeg skal ha 105 gram protein hver dag, men gjennom bare kosten blir det ofte litt mindre. Derfor tar jeg proteinshake i tillegg. Men jeg skal ikke ned i vekt. Mitt eneste mål er bare å bli sterkere, og da må jeg opp i vekt. 

Skrevet

Noe vits? Det er da helsefremmende å trene og være i fysisk aktivitet uavhengig av om man teller kalorier. Er ikke venninna di så smart?

Skrevet

Jeg er misunnelig på deg og ditt gode syn på trening og kosthold. Alt handler ikke om å være fittest, tynnest, spise lite/minst osv.. Handler også om helse..

og ikke trenger man å telle kalorier for å gå med, eller drikke shakes for å øke muskelmasse.

enten er venninna di misunnelig, eller så er hun rett og slett dum.

Anonymkode: 4f0c5...1f1

• Liker 1
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg glemte å si TS at nå når du får mer muskler som bruker mer energi også i hvile. Det betyr at du lettere vil gå ned i fettprosent når du har mer muskler :) Så det er kjempeflott at du trener styrke også hvis du tenker du vil litt ned i fettprosent. Så musklene tar på en måte fettets plass. Det betyr også at du sannsynligvis ikke går ned i vekt fordi muskler veier mer enn fett. 

Skrevet

Tidenes teiteste spørsmål.. Bør trene hjernecellene sine hun venninnen din :sprettoy:

• Liker 1
Skrevet

Tren og vær glad. De som ofte kun trener for å gå ned i vekt går som regel på en smell etter en stund. Jeg gjorde det for en del år siden og endre opp med å hate trening. De siste årene har jeg hatt et mer sunt fokus - jeg spiser sunt og det jeg vil ha (ikke noe regime på hva jeg putter i munnen, men likevel jeg spiser ikke hva som helst, treningsllysten den kom tilbake for fullt igjen og nå er det faktisk gøy å trene igjen samtidig som jeg ser at jeg har mye muskler, men jeg er ikke radmager. Jeg trener for MIN del og ikke for noen andres :)

Skrevet

Klart det er vits! Min mor hadde en periode hvor hun gikk en tur på en times tid eller noe, hver en bidige dag. Tre plussgrader og pissregn? Ut gikk hun. Ti minus og en halvmeter snø? Ut gikk hun. Tjuefem plussgrader, vindstille og blå himmel? Hun gikk. Og hun merket forskjell på flere ting enn bare kondisjonen. Fordøyelsen ble bedre, og hun sov bedre, for å nevne noe. Dette førte til at hun fikk mer overskudd, noe som igjen hjalp på humøret.

Jeg merker også forskjell på søvn og energi de dagene jeg er inaktiv, i forhold til de dagene hvor jeg "sliter meg ut" på alt fra oppussingsprosjekter til turer i skogen eller noen runder i svømmehallen. Jeg sover bedre om natta, har mer energi når jeg står opp om morgenen, og ikke minst blir det stadig lettere å gjøre ting som skal gjøres. I de inaktive ukene er jeg trøttere, men sover også dårligere, og bare det å gå opp bakken etter å ha hentet posten er mildt sagt heseblesende. De få fysiske aktivitetene jeg må gjøre, føles tyngre fordi musklene er svakere. (Jeg merker i grunn bedring relativt raskt i periodene med aktive dager, så hvorfor jeg ikke gidder å gjøre de periodene lengre og hyppigere er egentlig et veldig godt spørsmål! :P )

Så jo, det er absolutt vits i å trene selv om man ikke nødvendigvis slanker seg!

Anonymkode: dce57...05e

Skrevet

Spørsmålet er forresten ikke om man bør trene, men om det er vits i å trene når man ikke kan det (når øvelsene virker ikke effektivt). Det er alltid bedre å gjøre noe i det hele tatt enn å sitte videre på sofaen. Man får da bedre fremgang enn de som bare klager.
Men når øvelsene ikke virker greit eller man må vente mye på effektene så er Men Solution Plus best. Jeg er selv tredje uka på den og kan bare anbefale videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...