Gå til innhold

Drårlig samvttighet, bør jeg betale tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på date med en fyr, vi dro på kino og han betalte. Jeg synes han var en veldig fin fyr, men ettersom vi ikke har noe til felles har jeg ikke foreslått en ny date enda. Han har heller ikke det, og da blir jeg mer sikker. Jeg vet ikke om det er fordi han tror jeg ikke er interessert, eller om han selv ikke er interessert.

Jeg lot han betale, sa ikke noe på det og tenker nå at jeg bør betale han tilbake ettersom vi ikke treffes mer. Føler på så dårlig samvittighet for dette. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: abbde...ac2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke ha dårlig samvittighet. Ville han betale for kinoen så gjorde han det fordi han følte det som riktig. Jeg ville faktisk blitt mer fornærmet om ei jente jeg var på 1 date med der jeg betalte kinoen sendte meg en melding og ville betale tilbake det billettten kostet. Da ville jeg faktisk følt det mye bedre om hun ikke tok kontakt i det hele tatt. Det er nedlatende ovenfor ham å betale ham tilbake for billetten, IKKE gjør det. IKKE foreslå det.

• Liker 9
Skrevet

Ikke treff ham igjen.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Nei, ikke ha dårlig samvittighet. Ville han betale for kinoen så gjorde han det fordi han følte det som riktig. Jeg ville faktisk blitt mer fornærmet om ei jente jeg var på 1 date med der jeg betalte kinoen sendte meg en melding og ville betale tilbake det billettten kostet. Da ville jeg faktisk følt det mye bedre om hun ikke tok kontakt i det hele tatt. Det er nedlatende ovenfor ham å betale ham tilbake for billetten, IKKE gjør det. IKKE foreslå det.

Takk for svar, du er jo mann, så det er fint å få ditt perspektiv på det :)

Skrevet

Hvorfor ikke?

Fordi du kaster bort tiden hans og din.

Gjest Haaploes
Skrevet

Ah, det er så mange norske kvinner som er så elendige i å bli spandert på.

Fyren gjorde en hyggelig gest. Treffes dere igjen kan jo du tilby deg å spandere kaffen, hvis ikke er det bare å la det være.

Skrevet

Fordi du kaster bort tiden hans og din.

Men jeg liker han, og savner han, jeg er bare usikker på om vi kan leve et liv samme ettersom vi ikke har felles interesser.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke disse damene som tror det er krise at en mann spanderer på dem. Som om det er noe offer for mannen. Jeg synes det er en fin gest at en mann spanderer på første date, selv om det ikke trenger å bli flere møter. Jeg tenker også at de fleste av disse mennene tjener nesten det dobbelte av det jeg gjør, så for dem er det beløpet et spytt i havet.

Anonymous poster hash: 17803...627
Skrevet

Hvis du ikke vil treffe han igjen, så for all del, ikke kontakt han igjen kun for å betale tilbake kinobilletten.

Jeg er mann og for mitt vedkommende ville jeg sett det som nedlatende. Har man først spandert, så lar man det være med det. Jeg har vært på masse førstedater og har, desverre kan man vel nesten si, uten unntak betalt for alt. Middager, kaffe, øl og vin, etc. Jeg har ikke kommet videre med noen av disse datene selv om jeg ønsket det selv med flere av de, og hadde noen kontaktet meg igjen kun for å tilbakebetale hadde det bare føltes som å vri kniven ytterligere rundt.

Anonymous poster hash: bdb68...8fd

Gjest Godjente
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke gjøre det. Han betalte vel for at han ville spandere, ingen vet jo om det blir noe videre eller ikke. Dette skal du ikke tenke på :)

Skrevet

Haha! Hvor mye koster en kinobillett? Er det ikke bare snakk om en hundrelapp?

Vanlige folk tenker ikke så mye på om en har 100 kroner fra eller til...

Anonymous poster hash: 686e3...94f
  • Liker 1
Skrevet

La, det gå for denne gang. Neste gang du er på date, kan du ta halparten av regningen, eller betale for snop/brus på kino hvis han har kjøpt billetter. Om rettferdighetsprinsippet står sentralt hos deg, så gjør det som er best for deg selv, så slipper du å tenke mer på det.

Etter å ha blitt singel og hatt 4 første dater på like mange uker, så er det ikke så morsomt for lommeboka å være gentleman lenger. Synes det er greit at jenter betaler noe for seg selv på første date. Vi lever ikke på 1800-tallet hvor jenter ikke tjener penger.

Skrevet

Men jeg liker han, og savner han, jeg er bare usikker på om vi kan leve et liv samme ettersom vi ikke har felles interesser.

Hvordan møttes dere? På nett eller i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 5df4b...fff

Skrevet

Hvordan møttes dere? På nett eller i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 5df4b...fff

Hvordan det?

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal be han ut på noe, for å finne mer ut av det, men er redd han ikke er interessert, eller om det uansett ikke vil fungere ettersom vi ikke har felles interesser?

Skrevet

Er en jeg dro på kino med ganske ofte og han insisterer på å betale kino billetten min :fnise:
En gang sa han dette "Det er jeg som skal betale, men om du absolutt må krangle på det, så kan du kjøpe popcorn og cola istedet" :fnise: *weeh, jeg får lov å betale for noe xD

Jeg liker heller ikke å bli spandert på, men om de absolutt vil..så...Er det ikke mer å tenke over den saken :)

Gjest mainbitch
Skrevet

En kinobillett koster jo ikke akkurat en formue da. Jeg ville bare latt den saken ligge :-)

Skrevet

La, det gå for denne gang. Neste gang du er på date, kan du ta halparten av regningen, eller betale for snop/brus på kino hvis han har kjøpt billetter. Om rettferdighetsprinsippet står sentralt hos deg, så gjør det som er best for deg selv, så slipper du å tenke mer på det.

Etter å ha blitt singel og hatt 4 første dater på like mange uker, så er det ikke så morsomt for lommeboka å være gentleman lenger. Synes det er greit at jenter betaler noe for seg selv på første date. Vi lever ikke på 1800-tallet hvor jenter ikke tjener penger.

:sjokkert: Menn skal betale på første date, iallefall om det er de som ber jenta ut på kino eller middag. Noe annet er gjerrighet

Anonymous poster hash: 15081...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...