Gå til innhold

fuenteventura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen tenkte å ta oss en tur til fuenteventura i mars. Er det noen som har vært der? Hvor bør vi bo? Vi har ikke barn og er ikke redd for litt liv, men vi vil helst bo i nærheten av en strand og ett "stort" sentrum. Noen forslag? Vet altså nada om stedet, hehe

Anonymous poster hash: 8e31c...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

jeg reiste til Fuerteventura to år siden i mai. Det var relativ store klimatiske forskjeller, og der vi bodde var det kaldt.

her bodde vi: http://www.apollo.no/reiser/europa/spania/kanarioyene/fuerteventura/las-playitas

Vi leide oss bil, da det ikke var noe vits å ligge på et hotell med dårlig vær. og det var det beste vi kunne gjort! Når det regnet på Playitas, så var det sol og varmt en halvtime lenger sør. Der er det også en noe større by.

På nordsiden av øya er det mye vind og vannaktiviteter deretter. Der var det også en noe større by, og veldig koslig. Men som sagt, mye vind.

Øya er liten, og en rundtur tar vel 3 timer eller noe sånt, og så er det billig å leie bil. Om jeg skulle tilbake ville jeg valgt sørkysten, rundt Costa Calma.

Forresten så er det nydelige strender på Fuerteventura, men også endel stenstrender. De fineste strendene var ikke langs hotellene.

Endret av Neutral90
Skrevet

Vi var der i 2013. Bodde på plyitas, et stort hotellområde basert på trening og en aktiv ferie, følte det lå langt unna alt annet, gikk til grand tarajal et på ganger for å spise middag. Utenom treningen var det et skuffende opphold. Men om du velger et hotell et anet sted bør det være fint, leste om en ørkenaktig sandstrand, desverre var dette langt unna der vi lå.. ellers syntes vi alt bare var stein og grus. Vært i tenerife i månedskiftet mars/april, da var det litt kjølig på kvelden, kunne være kjølig på dagen også dersom det var mye vind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...