Gå til innhold

Vondt i tann, tannlege finner ikke noe galt

Kittykat

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt i en tann som jeg fikk ordnet før jul pga en sprukken amalgamfylling. Forrige uke begynte den å gjøre vondt igjen, så tok jeg kontakt med tannlegen igjen. Jeg fikk komme til og hun fjernet hele amalgamfyllingen, la i smertestillende stoff og midlertidig fylling.

På Fredag begynte det å gjøre vondt igjen. Fikk komme inn igjen, til en annen tannlege. Hun fant ikke tegn til noe galt. Det gjorde vondt i helgen også, men det roet seg litt. I dag så begynte det å gjøre vondt igjen når jeg satt og spiste lunsj, som da vil si at jeg ikke kan tygge på den siden i det hele tatt.

Jeg har vondt liksom ovenfor tannen, hvis noen skjønner. Det er liksom fra røttene på tannen og opp. Men det er ikke noe galt i følge tannlegen. I mellomtiden så har jeg vondt, og spiser smertestillende som da ikke hjelper i det hele tatt.

Vurderer sterkt å dra til tannlegevakten i sentrum, men hva gjør jeg hvis de ikke finner noe galt heller? Da er jeg jo like langt.

Det kjennes ut som et konstant press på tannen/tannkjøttet hele tiden. Jeg holder på å bli gal, for ingenting hjelper og ingenting er galt i følge tannlegene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok en lokal betennelse i nervene. La det få tid til å heles

Anonymous poster hash: 1810c...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i en tann som jeg fikk ordnet før jul pga en sprukken amalgamfylling. Forrige uke begynte den å gjøre vondt igjen, så tok jeg kontakt med tannlegen igjen. Jeg fikk komme til og hun fjernet hele amalgamfyllingen, la i smertestillende stoff og midlertidig fylling.

På Fredag begynte det å gjøre vondt igjen. Fikk komme inn igjen, til en annen tannlege. Hun fant ikke tegn til noe galt. Det gjorde vondt i helgen også, men det roet seg litt. I dag så begynte det å gjøre vondt igjen når jeg satt og spiste lunsj, som da vil si at jeg ikke kan tygge på den siden i det hele tatt.

Jeg har vondt liksom ovenfor tannen, hvis noen skjønner. Det er liksom fra røttene på tannen og opp. Men det er ikke noe galt i følge tannlegen. I mellomtiden så har jeg vondt, og spiser smertestillende som da ikke hjelper i det hele tatt.

Vurderer sterkt å dra til tannlegevakten i sentrum, men hva gjør jeg hvis de ikke finner noe galt heller? Da er jeg jo like langt.

Det kjennes ut som et konstant press på tannen/tannkjøttet hele tiden. Jeg holder på å bli gal, for ingenting hjelper og ingenting er galt i følge tannlegene....

Jeg får av og til veldig vondt i tennnene om jeg har spist mye sukker på kort tid. Men det går over etter en dag ellerså.

Anonymous poster hash: 1d972...a21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt forkjøla eller tett i nesa/bihulene? Det kan gjøre veldigvondt i tennene da!

Det er det som er problemet. Jeg er ikke forkjølet, tett i nesen e.l. Pleier å få falsk tannpleie av og til når jeg er forkjølet. Men da venter jeg til forkjølelsen er over og ser om tannpinen går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en lokal betennelse i nervene. La det få tid til å heles

Anonymous poster hash: 1810c...332

Men går ikke det ut på at man da trenger rotfylling? Jeg husker ærlig talt ikke om jeg har rotfylling i noen av tennene ved siden av denne tannen, men jeg har dype fyllinger i enkelte tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det en dyp fylling? For meg høres det ut som om du trenger en rotfylling. Det er nok nerven som er irritert.

Anonymous poster hash: e4d26...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en dyp fylling? For meg høres det ut som om du trenger en rotfylling. Det er nok nerven som er irritert.

Anonymous poster hash: e4d26...9ce

Det er det jeg ikke husker. Jeg holder på med rotfylling på den andre siden og tannlegen jeg var hos på fredag, føyet på det jeg var innom for på fredag. Jeg går til en spesialist i rotfylling og sånt og da mente denne tannlegen at hun kunne undersøke dette. Men det er jo nesten 2 uker til den timen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at det kan være vondt når man har vært nedi og endret noe.

Anonymous poster hash: 7b7bc...85e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...