AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har en datter på 9 1/2 Mnd, hun veier 7.5 kg og har ingen sykdommer. Men hun spiser veldig lite om dagen... det bekymrer meg mye. Hva skal jeg gjøre for at hun får mer Matlyst? Hun kaster opp maten hun spiser og drikker bare 100ml melk om dagen. Jeg ammer ikke. Skulle gjerne ha gjort det, men jeg hadde lite melk til det også forsvant. Jeg er 31 år gammel. Anonymous poster hash: 39ec2...561
Gjest Blue Moon Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har en datter på 9 1/2 Mnd, hun veier 7.5 kg og har ingen sykdommer. Men hun spiser veldig lite om dagen... det bekymrer meg mye. Hva skal jeg gjøre for at hun får mer Matlyst? Hun kaster opp maten hun spiser og drikker bare 100ml melk om dagen. Jeg ammer ikke. Skulle gjerne ha gjort det, men jeg hadde lite melk til det også forsvant. Jeg er 31 år gammel.Anonymous poster hash: 39ec2...561 Jeg er ingen superflink mor, men jeg ser at disse to setningene inneholder en logisk brist. Kaster hun opp det hun spiser er hun syk på en eller annen måte. Lege er rette adressat her. Ut over dette har jeg ingen gode råd til deg, kanskje noen andre har noe mer nyttig å komme med, men jeg ønsker dere lykke til, og håper alt blir bra med den lille så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Hva har helsesøster sagt om hennes vekstkurve? Syntes det var lite. Bruk smør på brød og ekstra olje på varm maten . La henne smake på alt. Pølse og div sånne ting. Anonymous poster hash: 86263...d68
needinspiration Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Hva er det hun kaster opp? Ta henne med til legen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er ingen superflink mor, men jeg ser at disse to setningene inneholder en logisk brist. Kaster hun opp det hun spiser er hun syk på en eller annen måte. Lege er rette adressat her. Ut over dette har jeg ingen gode råd til deg, kanskje noen andre har noe mer nyttig å komme med, men jeg ønsker dere lykke til, og håper alt blir bra med den lille så fort som mulig. Legen tok blodprøve men fant ingenting av bekymring :/ han sa noen barn har bare sånn lite matapetitt . Vi dro til legevakta også, dem fant heller ikke noe feil. Så vet ikke hva jeg skal gjøre ...Anonymous poster hash: 39ec2...561
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Hva har helsesøster sagt om hennes vekstkurve? Syntes det var lite. Bruk smør på brød og ekstra olje på varm maten . La henne smake på alt. Pølse og div sånne ting. Anonymous poster hash: 86263...d68 HS sier hun følger kurven sin bra. Anonymous poster hash: 39ec2...561
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Hva er det hun kaster opp? Ta henne med til legen. Kaster opp mat. Er virker fornøyd, sover bra, bæsjer og tisser, men gir ikke lyd fra seg når hun er sulten. Hun lukker munnen sin helt når jeg prøver å gi henne mat. Anonymous poster hash: 39ec2...561
Gjest Blue Moon Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Legen tok blodprøve men fant ingenting av bekymring :/ han sa noen barn har bare sånn lite matapetitt . Vi dro til legevakta også, dem fant heller ikke noe feil. Så vet ikke hva jeg skal gjøre ...Anonymous poster hash: 39ec2...561 Jeg er enig i at noen barn kan ha liten apetitt i perioder, men de kaster ikke opp alt de spiser. Blodprøver viser ikke alltid årsaken til oppkast, det kan være et virus, eller kan være intoleranser eller noe annet i mage/tarm. Hvor lenge har hun kastet opp?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er enig i at noen barn kan ha liten apetitt i perioder, men de kaster ikke opp alt de spiser. Blodprøver viser ikke alltid årsaken til oppkast, det kan være et virus, eller kan være intoleranser eller noe annet i mage/tarm. Hvor lenge har hun kastet opp? I 3 ukerAnonymous poster hash: 39ec2...561
Gjest Blue Moon Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 I 3 ukerAnonymous poster hash: 39ec2...561 Da er det absolutt på tide med en ny konsultasjon hos legen!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ville prøvd ulike typer mat, mat som du synes er supergod! Anonymous poster hash: 4d0a4...8d6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Da er det absolutt på tide med en ny konsultasjon hos legen![/quote Vi var hos legen på torsdag forrige uke. Snakket med lille søster som anbefalte meg å gi dattera mi litt og litt mat ( 2 spise skjer) hver time. Skal prøve det og se om det hjelper Anonymous poster hash: 39ec2...561
Vera Vinge Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Kaster opp eller gulper? Hun er ikke forkjøla? Den ene sønnen min gulpet opp mye mat i høst, samtidig som han i stor grad nektet å åpne munnen. Jeg tolket gulpinga som et resultat av forkjølelse, ettersom han var plaget med mye slim i halsen lenge, og slim kan gi gulping. Sønnen min flatet for øvrig helt ut i vekstkurvene i denne perioden, men man kan jo ikke gjøre noe annet enn å prøve å tilby igjen og igjen, så lenge lege og hs sier barnet er friskt?
jordbær87 Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 Hva med allergi? Når sønnen min var baby gulpet han opp alt. Jeg gjorde ikke annet enn å amme tror jeg, for han var sulten, men alt kom opp igjen. Jeg kjøpte morsmelk erstatning uten melk og han sluttet å gulpe opp alt. Gikk til en spesialist med funnene mine og de kom frem til allergi, Selvom det ikke syns på blodprøver.
Missy1 Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Hvis du ikke blir hørt av legen så bør du bytte lege. Det er ikke alt som kan påvises ved en blodprøve og om hun har kastet opp regelmessig i 3uker og spiser lite så er det noe som bør undersøkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå