Gå til innhold

Hvor mange prosent skatt skal det trekkes for unge uføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mor i en alder av 63 som ble litt sjokkert da hun fikk 1000 kr mindre utbetalt i måneden. Hun er ung ufør. Hun betaler ca 24 % skatt nå. Er det for mye, eller sånn som det skal være?

Anonymous poster hash: 96c58...3e8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, ung ufør/ufør skal jo skattes som arbeidstakere nå, og i den tanken er ikke 24% skatt så mye. Gjennomsnittlig skatteprosent for arbeidstakere er 32% Går din mor på prosent eller tabelltrekk?

Anonymous poster hash: 80fbc...eeb
Skrevet

Har en mor i en alder av 63 som ble litt sjokkert da hun fikk 1000 kr mindre utbetalt i måneden. Hun er ung ufør. Hun betaler ca 24 % skatt nå. Er det for mye, eller sånn som det skal være?

Anonymous poster hash: 96c58...3e8

24% høres veldig riktig ut. Jeg er ufør på minstesats og trekker 22%. Din mor får egentlig ikke 1000 kr mindre i mnd. (Jeg fikk 500 kr) Fordi hun vil få en helt mnd med skattefritt i juni, og halv skatt i desember.

Når jeg regnet på hvordan det ville slå ut for meg, kom jeg til at jeg ville få ca 1000 kr mindre i løpet av hele året.

Det er mulig både hun og jeg ligger noe høyt i skatt, men det vil vi jo i så fall få tilbakebetalt når skatteoppgjøret foreligger neste år.

Jeg er litt overasket over hvor mange som ikke har satt seg inn i dette, vi har jo fått både brev om vedtak og skatteprosent/tabell tidligere.

Anonymous poster hash: 5f5f4...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...