Gå til innhold

Venninner som bare er med kjæresten eller andre par. Frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååååå, jeg må bare få ut litt frustrasjon. Jeg er så lei venninnene mine som har kjæreste! Og omtrent alle har kjæreste. De som ikke har kjæreste bor ikke i samme by som meg lengre.

Jeg er så lei av å ikke bli spurt om å finne på noe. Men jeg hører ofte om at f.eks to par har laget middag sammen, gått på kino, tur, bowlet osv. Og jeg er lei av å ikke bli spurt. Det gjør jo ikke noe at jeg er singel? Selv om jeg synes det er litt kjipt å være "det femte hjulet på vognen", så vil jeg hvertfall bli spurt. Men jeg tar intiativ jeg også. Jeg sender mld/ringer "skal vi ta en tur på kino i helgen?", så får jeg til svar "skal være med Lars i helgen"/"har andre planer"/"jo, men skal være med Lars, kan ikke han også være med?". Til og med hvis jeg spesifiserer i mld "skal vi ta en jentetur på kino?", så får jeg likevel ofte spørsmål om ikke kjærestene kan være med.

Så derfor er jeg så lei. Jeg liker jo å være med de, men jeg føler at de ikke forstår at jeg synes det er kjipt å ikke bli invitert eller at de ikke forstår at jeg vil ha de koselige jentekveldene vi hadde før.

Andre som opplever dette? Hva gjorde dere?

Anonymous poster hash: 35d21...b5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaffet meg andre single venner og satte dem på plass når de kun ville treffe meg når kjæresten hadde andre planer.

• Liker 4
Skrevet

Skaffet meg andre single venner og satte dem på plass når de kun ville treffe meg når kjæresten hadde andre planer.

Men når du "satte de på plass", hva sa du til de da?

Skrevet (endret)

Skaff deg flere venner, men ikke finn på å sette gamle venner "på plass".

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet

Men når du "satte de på plass", hva sa du til de da?

Telefonsamtalen forløp sånn ca slik:

Min venninne: "Du, A skal være med på guttekveld, så da kan vi jo gå å spise middag sammen, det begynner jo å bli 4-6 måneder siden det var bare oss to".

Gjest: "Å, så du vil bare gå ut og spise middag med meg alene pga støttekontakten din har prioritert gutta og ikek fordi du har lyst til å møte meg pga det er så lenge siden sist ..." "Gud, så prioritert jeg føler meg, du er så utrolig god venninne", og så pøste jeg på med en hånlatter.

Hun ble sur, men tok poenget. Det ble ikke noe middag på oss pga jeg hadde invitert noen single venner (av begge kjønn) på vin og ville ikke ha en dame i forhold der som antageligvis ville slarve til fyren sin og venninnene med kjæreste om alt det syke de single venninnene foretar seg på fylla. Og det var nok like greit siden vi endte på en lokal mc-klubb og gjorde furore med høy sigarføring og champagne.

Jeg er glad i mine venner som har kjæreste, men det er ikke til å komme i fra at 9 av 10 kvinner blir dødskjedelige etter mer enn et år i et forhold og da kan de ikke være med ut rett og slett.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Skaff deg flere venner, men ikke finn på å sette gamle venner "på plass".

Det der kan kanskje stemme ut fra et mannelig perspektiv, men for oss damerne så er det ofte totalt nødvendig pga plutselig så er hele vennskapet på premissene til den som er i et forhold, og de forventer å kunne droppe inn når som helst, få full emosjonell oppbakking for sine problemer, men avfeier ofte den andres liv som "singel problemer" som de ikke gidder å høre på. Og da er man nødt til å ta et greip pga plutselgi så er man i en relasjon hvor man bare hører fra venninna i forhold når de trenger tjenester eller er ute etter sladder som de sitter og snakker om med venninnene som har kar. Og da er det viktig at den single forstår at de skal passe kjeften sin og at det ikke er noe vennskap mer.

Opplevd det så mange ganger, observert det enda flere ganger, damer i forhold kan bli skumle når det kommer til sine single venninner.

Endret av Gjest
  • Liker 2
Skrevet

Da jeg var i forhold opplevde jeg det stikk motsatte. En av mine single venninner inviterte hele venninnegjengen, unntatt meg, på romjulsfest. Begrunnelsen var at jeg sikkert ikke kom likevel, siden jeg hadde mann og familie.

Nå ble feilen rettet opp fordi de andre sa i fra, og det skjedde aldri igjen :)

Skrevet

Da jeg var i forhold opplevde jeg det stikk motsatte. En av mine single venninner inviterte hele venninnegjengen, unntatt meg, på romjulsfest. Begrunnelsen var at jeg sikkert ikke kom likevel, siden jeg hadde mann og familie.

Nå ble feilen rettet opp fordi de andre sa i fra, og det skjedde aldri igjen :)

Hadde du en greie med å avlyse avtaler da?

• Liker 3
Skrevet

Det der kan kanskje stemme ut fra et mannelig perspektiv, men for oss damerne så er det ofte totalt nødvendig pga plutselig så er hele vennskapet på premissene til den som er i et forhold, og de forventer å kunne droppe inn når som helst, få full emosjonell oppbakking for sine problemer, men avfeier ofte den andres liv som "singel problemer" som de ikke gidder å høre på. Og da er man nødt til å ta et greip pga plutselgi så er man i en relasjon hvor man bare hører fra venninna i forhold når de trenger tjenester eller er ute etter sladder som de sitter og snakker om med venninnene som har kar. Og da er det viktig at den single forstår at de skal passe kjeften sin og at det ikke er noe vennskap mer.

Opplevd det så mange ganger, observert det enda flere ganger, damer i forhold kan bli skumle når det kommer til sine single venninner.

Det betyr ikke at man må være spydig.

• Liker 1
Skrevet

Det er dårlig gjort av disse parvennene.Ofte er dette desperate mennesker med lav selvfølelse og et stort udekket behov for kjærlighet.Når de først kommer seg i et forhold trenger de ikke annet.

MEN:

Bare vent til de blir single igjen...DA dukker de nok opp igjen.

Anonymous poster hash: dd1ad...411
  • Liker 5
Skrevet

Har det akkurat sånn sjøl. Alltid opptatt el henger med typen el andre par :(

Skrevet

Det betyr ikke at man må være spydig.

Det er man da ikke heller.

• Liker 2
Skrevet

Vi har en veldig blandet og solid venneflokk der de som er sammen og de som er single er likeverdig med.

• Liker 2
Skrevet

Min venninne: "Du, A skal være med på guttekveld, så da kan vi jo gå å spise middag sammen, det begynner jo å bli 4-6 måneder siden det var bare oss to".

Gjest: "Å, så du vil bare gå ut og spise middag med meg alene pga støttekontakten din har prioritert gutta og ikek fordi du har lyst til å møte meg pga det er så lenge siden sist ..." "Gud, så prioritert jeg føler meg, du er så utrolig god venninne", og så pøste jeg på med en hånlatter.

Hun ble sur, men tok poenget. Det ble ikke noe middag på oss pga jeg hadde invitert noen single venner (av begge kjønn) på vin og ville ikke ha en dame i forhold der som antageligvis ville slarve til fyren sin og venninnene med kjæreste om alt det syke de single venninnene foretar seg på fylla. Og det var nok like greit siden vi endte på en lokal mc-klubb og gjorde furore med høy sigarføring og champagne.

Jeg er glad i mine venner som har kjæreste, men det er ikke til å komme i fra at 9 av 10 kvinner blir dødskjedelige etter mer enn et år i et forhold og da kan de ikke være med ut rett og slett.

Utrolig bra... hahaha :fnise:

Skrevet

Veldig vanlig dette, TS. Men har du vurdert å kanskje invitere dem begge to en gang? Hvis du alltid inviterer kun din venninne, er det jo ikke så rart om hennes kjæreste ikke har lyst å invitere deg når de skal finne på noe med hans kompiser/venninner. Når det er sagt, så er det nok ikke det som er årsaken til problemet ditt. Samboere eller gifte ser ut til å mene at det bare er andre samboerpar eller gifte som lager og spiser mat. Eller går ut og spiser. Single venner kan kun brukes til byturer når den andre parten også skal finne på noe alene.

Selv har jeg en kompis som stort sett alltid inviterer kun hvis dama skal noe. I stedet for å bli fornærmet, har jeg innsett at han vanligvis er ganske travel, jobber mye, og at det derfor ikke er veldig populært hjemme at han skal bruke den lille fritiden han har på å finne på noe bare sammen med meg og/eller andre kompiser. Hun synes jo allerede hun ser for lite til ham. Jeg skjønner jo det problemet, jeg har vært samboer selv. Så i stedet sa jeg faktisk at når jeg lurte på om han hadde lyst på å finne på noe, så kunne han bare si ifra hvis han ville ha med dama. Og hvis de skulle invitere til noe som de tenkte var en par-aktivitet, så kunne de bare spørre meg likevel, så sier jeg heller nei hvis jeg føler det blir en fete hjulet på vogna-situasjon. Så langt ser det lit lysere ut, men vi får se om det hjelper på sikt. Hadde neppe giddet dette for en vanlig kompis, men vi har vært kompiser lenge, og han har værttålmodig med meg når jeg har vært litt asosial i forhold.

Anonymous poster hash: 43e6c...575
  • Liker 3
Skrevet

Hadde du en greie med å avlyse avtaler da?

Nei, er du gal? Damefestene er det morsomste jeg vet :)

Skrevet

Vi har en veldig blandet og solid venneflokk der de som er sammen og de som er single er likeverdig med.

ok.

Anonymous poster hash: caf26...581

Skrevet

Det er man da ikke heller.

Jo man er spydig når man svarer på en invitasjon med sarkasme og å hånle.

• Liker 3
Skrevet

Jo man er spydig når man svarer på en invitasjon med sarkasme og å hånle.

Ja, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...