AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Hei. skal snart begynne å trene. Da er kjempe viktig å spise sunt. Er helt klar over at jeg bør droppe brus, godteri, pizza, alt som i kategorien "godteri" Sunt å spise salat og kylling. Når jeg er innen kylling, er det sunt å spise den man har mulig å kjøpe ferdig på Meny? Kyllinglår skal være sunt å spise? Enklere å dra på butikken å kjøpe som er ferdig stekt.. Hva kan dere anbefale annet? Det er utrolig vanskelig ta riktig avgjørelse, når det gjelder hva ting står på google om å spise sunt. Planen en selvfølgelig å gå ned i vekt....Anonymous poster hash: 04394...8fa
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Kyllinglår skal være sunt å spise? Enklere å dra på butikken å kjøpe som er ferdig stekt..Anonymous poster hash: 04394...8fa Kyllinglåret er den feteste delen av kyllingen. Brystfileten er den magreste. Anonymous poster hash: 1f807...c11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Spis MASSE grønnsaker Anonymous poster hash: 9212f...d1d 1
Pringle Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 En matvare i seg selv er ikke sunn eller usunn. Spis litt av hvert som du liker, og ikke for mye, og heller ikke for lite. det er det sunneste. 3
Gjest Runforit Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Sunt er et variert kosthold med gode råvarer med fokus på mindre av sukker, stivelser og raske karbohydrater. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Men hva er det som er sunt å spise av kylling når jeg tenker på trening? Av kyllingen bruker jeg alltid å spisse det hvite kjøttet og resten kaster jeg bare. Er det sunt å spise ris? i tillegg til ris masse grønnsaker...... Kom igjen jenter trenger fra dere tips fordi dere er så flinke til det. ts Anonymous poster hash: 04394...8fa
Popc0rn Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Men hva er det som er sunt å spise av kylling når jeg tenker på trening? Av kyllingen bruker jeg alltid å spisse det hvite kjøttet og resten kaster jeg bare. Er det sunt å spise ris? i tillegg til ris masse grønnsaker...... Kom igjen jenter trenger fra dere tips fordi dere er så flinke til det. ts Anonymous poster hash: 04394...8fa Liker du ikke skinnet? Det er jo den beste delen! Den sunneste kyllingen er den som har spist naturlig mat. First price-kylling har ikke det... Kylling fra Stange eller Holte for eksempel er bra. Men hvilken del av kyllingen betyr ingenting. Ris ville jeg holdt på et minimum... Det er jo ca bare karbohydrater og null vitaminer. Ha heller fokus på det kroppen trenger, altså proteiner og fett. Tenk naturlig mat. Kjøtt (fett og magert), fisk (fet og mager), sjømat, innmat, egg, grønnsaker, salat, nøtter, frø, meieriprodukter (helst fete), kaldpressede oljer. 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Liker du ikke skinnet? Det er jo den beste delen! Den sunneste kyllingen er den som har spist naturlig mat. First price-kylling har ikke det... Kylling fra Stange eller Holte for eksempel er bra. Men hvilken del av kyllingen betyr ingenting. Ris ville jeg holdt på et minimum... Det er jo ca bare karbohydrater og null vitaminer. Ha heller fokus på det kroppen trenger, altså proteiner og fett. Tenk naturlig mat. Kjøtt (fett og magert), fisk (fet og mager), sjømat, innmat, egg, grønnsaker, salat, nøtter, frø, meieriprodukter (helst fete), kaldpressede oljer. Viste at du kommer til å få positiv tilbakemelding på det du skrev he he. Vi er ikke alle like skjønner du . Prior kylling bør være sunt å spise når jeg er i trening perioden. Men så godt jeg har lest oppe at kyllinglår er fetende delen av kyllingen?? Har hørt fra andre at hele kyllingen er bra å spise osv osv mens andre sier at feks kyllinglår er feteste delen av kyllingen. Da blir det vanskelig avgjørelse. Tusen takk for at du svarte. ts Anonymous poster hash: 04394...8fa
mijaa Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Som andre nevnte oppi her; alt med måte! Jeg spiser ca hva jeg vil, bare i mindre kvanta enn før, og jeg har gått ned 20kg
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Som en bruker skriver her oppe, det er ikke slik at spesielle matvarer er sunne og andre helt usunne. Oliveolje er for eksempel veldig sunt, men ikke om du heller i deg flere dl hver dag. Samme for det meste annet. Du kan spise alt, bare ikke alltid. Tom sjokolade og godteri er greit så lenge du begrenser deg og ikke erstatter måltider med dette hver dag. Anonymous poster hash: 86cb9...7df
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Det er et gammelt ordtak som sier "Alt med måte" Du kan godt spise hele kyllingen, men hvis du spiser deg mett på bare kylling er det ikke sundt Du trenger ikke være livredd for sukker, men siden det er kalorier uten noe mer bør du prøve å redusere inntaket der du kan, f.eks ved å bare spise litt godteri på lørdag, droppe brus og unngå ferdigmat med masse tilsatt sukker. Melk er sunt, men hvis melk er den eneste drikken din får du for mange kalorier uten nok andre næringsstoffer. Du kan trygt spise ris, pasta og potet, men her er det også viktig å være moderat. Du bør spise mer grønnsaker enn stivelsesrik mat (ris, pasta, potet og brød) i løpet av dagen, for da får du mer vitaminer, fiber og metthetsfølelse, men du trenger ikke kutte ut hele matvaregruppen. Du bør bytte fra hvit ris til brun ris, fra loff til grovbrød og fra vanlig pasta til fullkornspasta, fordi det er sunnere, men det betyr ikke at de vanlige lyse variantene ikke er sunne i moderate mengder. Vann er sunt, det er opplest og vedtatt. Du må likevel innta med måte, for selv vann kan en få for mye av. Hvis du ikke er veldig aktiv er to liter om dagen nok, og du kan klare deg med mindre. Drikk så mye at du ikke er tørst. Anonymous poster hash: ae828...c9c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå