Gjest anonym 1 Skrevet 4. august 2004 #1 Skrevet 4. august 2004 Har selv hatt analsex og syntes egentlig at det er av det beste. Har heller ikke hatt problemer som følge av dette, men har hørt mye delte meninger om det. Noen som vet om analsex kan være skadelig? :-)
^me^ Skrevet 4. august 2004 #2 Skrevet 4. august 2004 denne tråden har vert oppe før: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=63932 bare trykk på linken oppforbi.
The NYMFO Girl:) Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Jeg har ikke fått noe skade av anal sex,men man må jo være forsiktig da,og ikke bare peise på... Men det er deilig når man først tar i et tak også!! c
aline Skrevet 5. august 2004 #4 Skrevet 5. august 2004 og det har vel aldri blitt henvist til seriøse kilder som faktisk kan stå for at analsex som endel av ett normalt sexliv er skadelig. det har blitt vist til eldre homofile menn med plager og sagt at alle vet dette, men ingen i helsevesenet vil snakke om det fordi det er tabu etc etc etc kan noe av dere som VET det er skadelig vennligst komme med SERIØSE linker som støtter opp om dette????? (hva eldre homofile menn opplever er IKKE sammenlignbarn med hetrofile som har det som ett tillegg i ett variert sexliv, så kom med noe bedre)
The NYMFO Girl:) Skrevet 5. august 2004 #5 Skrevet 5. august 2004 :o ja, jeg skjønte ikke alt det der,men greit nok... Er det farlig med anal sex????????????? da må jeg nok gi meg ja, også det som er så godt da som Ole Brum sier: Ja takk, begge deler...
aline Skrevet 5. august 2004 #6 Skrevet 5. august 2004 foreløpig så har vel ingen kvalifiserte sagt at det er farlig. om det er den eneste formen for sex du har, og du har det flere ganger hver dag i 20-30 år, så er kanskje saken en annen, men som en del av ett ellers variert sexliv? nei, kos deg du.
^me^ Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 og det har vel aldri blitt henvist til seriøse kilder som faktisk kan stå for at analsex som endel av ett normalt sexliv er skadelig. det har blitt vist til eldre homofile menn med plager og sagt at alle vet dette, men ingen i helsevesenet vil snakke om det fordi det er tabu etc etc etc kan noe av dere som VET det er skadelig vennligst komme med SERIØSE linker som støtter opp om dette????? (hva eldre homofile menn opplever er IKKE sammenlignbarn med hetrofile som har det som ett tillegg i ett variert sexliv, så kom med noe bedre) take a chill pill! greit det er sant..jeg sletter det jeg skrev om <ja analsex kan være skadelig> og er enig at det ikke står dokumentert en seriøs plass om at analsex er skadelig.. okidoki?
aline Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 hvorfor er det sånn at dersom man kommer med motsvar, så må man roe seg???? har jeg aldri skjønt.... er fullstendig rolig jeg, og siktet ikke til noe du skrev men til tidligere debatter som har vært i det uendelige uten at noen har kunnet kommet med noe seriøst.
The NYMFO Girl:) Skrevet 5. august 2004 #9 Skrevet 5. august 2004 jeg har det ikke vær gang da!! men inne mellom... jeg bare spurte om det var skadelig, behøver vell ikke og være så aggresiv av den grunn.. sorry mac....
aline Skrevet 5. august 2004 #10 Skrevet 5. august 2004 Bare for å forklare alle her, jeg er IKKE aggresiv, jeg trenger heller ikke roe meg ned, da jeg er totalt rolig. Jeg beklager dersom dere ikke ønsket svar som ikke backet at analsex er farlig, men om man ikke er åpen for alle svar, så bør man kanskje ikke legge dem ut p ett internettDEBATTforum.
Gjest gjest en gang i blant Skrevet 6. august 2004 #11 Skrevet 6. august 2004 Hei! det har blitt vist til eldre homofile menn med plager og sagt at alle vet dette, men ingen i helsevesenet vil snakke om det fordi det er tabu etc etc etc kan noe av dere som VET det er skadelig vennligst komme med SERIØSE linker som støtter opp om dette????? Ok, antar at plagene her går på det å bæsje seg ut - fekal inkontinens på fin latin. ... og siden det er så mange myter ute og går er det vel på tide å parkere dem: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...st_uids=9068471 det er to seriøse artikler om emnet på PubMed. Essensen i artikkelen ovenfor er at homoseksuelle menn "strammer baken mindre" antagelig fordi de slapper mer av under målingene... ingen fysiske skader ble observert (men smittefaren er selvfølgelig høy ved analsex). En litt mer folkelig artikkel er http://www.drmirkin.com/archive/7084.html kort sagt - det å bli slapp bak er en del av det å bli gammel (desverre), og ikke et resultat av analsex. Det at eldre homoseksuelle menn har problemer (fekal inkontinens) er forårsaket av at de er eldre - ikke av at de er homoseksuelle - det man henger seg opp i er at de er homoseksuelle, og ikke det at de er eldre - 2% av befolkningen har problemer av dette slaget, økende opp til 2.8-9% når man er 65+ år og opp til 60% når man blir så svak at man havner på eldrehjem. Hyppighet av problemer er litt større for kvinner enn menn (men ingen store forskjeller), tøffe fødsler bidrar nok her. Skader på lukkemuskelen er rapportert til 0,6%-3% ved fødsler og 29%-48% av disse risikerer problemer etter kirurgi. Et kjapt lite regnestykke gir at flere kvinner enn homoseksuelle menn har analsex, en skulle derfor ha en sterk overvekt av kvinner med problemer, noe som ikke er observert. Det man henger seg opp i er homoseksuelle menn som er så uheldig å få problemer for det de har blitt gamle. Fordommene slår til, de er eldre, de er homoseksuelle - så problemene må jo bare skyldes at de er homoseksuelle - ikke det at de er eldre... Kort sagt unngå å bli gammel - analsex ser ut til å ha rimelig lite med det hele å gjøre. Håper det har parkert det fjaset som en del presterer å komme med. Ja - analsex gir økt smittefare, ja - analsex kan gi rifter, men nei - noen langsiktige skader i form av det å bæsje seg ut er ikke observert - i så fall må det være etter en omgang så røff at man bare ønsker seg en tur innom legevakta ... så ja, Aline, din mistanke var berettiget - seriøs litteratur gir deg rett, og de som kommer med ymse påstander har blitt lurt av sine (muligens underbevisste fordommer) Det var vel det...
^me^ Skrevet 6. august 2004 #12 Skrevet 6. august 2004 Hei! Ok, antar at plagene her går på det å bæsje seg ut - fekal inkontinens på fin latin. ... og siden det er så mange myter ute og går er det vel på tide å parkere dem: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...st_uids=9068471 det er to seriøse artikler om emnet på PubMed. Essensen i artikkelen ovenfor er at homoseksuelle menn "strammer baken mindre" antagelig fordi de slapper mer av under målingene... ingen fysiske skader ble observert (men smittefaren er selvfølgelig høy ved analsex). En litt mer folkelig artikkel er http://www.drmirkin.com/archive/7084.html kort sagt - det å bli slapp bak er en del av det å bli gammel (desverre), og ikke et resultat av analsex. Det at eldre homoseksuelle menn har problemer (fekal inkontinens) er forårsaket av at de er eldre - ikke av at de er homoseksuelle - det man henger seg opp i er at de er homoseksuelle, og ikke det at de er eldre - 2% av befolkningen har problemer av dette slaget, økende opp til 2.8-9% når man er 65+ år og opp til 60% når man blir så svak at man havner på eldrehjem. Hyppighet av problemer er litt større for kvinner enn menn (men ingen store forskjeller), tøffe fødsler bidrar nok her. Skader på lukkemuskelen er rapportert til 0,6%-3% ved fødsler og 29%-48% av disse risikerer problemer etter kirurgi. Et kjapt lite regnestykke gir at flere kvinner enn homoseksuelle menn har analsex, en skulle derfor ha en sterk overvekt av kvinner med problemer, noe som ikke er observert. Det man henger seg opp i er homoseksuelle menn som er så uheldig å få problemer for det de har blitt gamle. Fordommene slår til, de er eldre, de er homoseksuelle - så problemene må jo bare skyldes at de er homoseksuelle - ikke det at de er eldre... Kort sagt unngå å bli gammel - analsex ser ut til å ha rimelig lite med det hele å gjøre. Håper det har parkert det fjaset som en del presterer å komme med. Ja - analsex gir økt smittefare, ja - analsex kan gi rifter, men nei - noen langsiktige skader i form av det å bæsje seg ut er ikke observert - i så fall må det være etter en omgang så røff at man bare ønsker seg en tur innom legevakta ... så ja, Aline, din mistanke var berettiget - seriøs litteratur gir deg rett, og de som kommer med ymse påstander har blitt lurt av sine (muligens underbevisste fordommer) Det var vel det... skal si du!det var en som kunne snakke for seg det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå