Sniff80 Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Hei, Vi vurderer å reise med baby i slutten av permen (november). Vil til varmere strøk, og gjerne oppleve litt variasjon. Har ikke lyst å være strandet på en resort.Tenker derfor at et cruise (13 dager) kan være en god løsning, der vi har en fast base på båten og samtidig opplever nye steder/øyer ila turen. Har noen erfaringer med å reise på cruise med så små barn? Hva er pros/cons, og hva bør vi huske på? Reiseselskapet sier forresten at vi ikke får lov å bade i bassenget med barn som ikke er "diaper free", noen som vet om dette praktiseres? Har så klart tenkt å bruke badebleie, men det var tydeligvis ikke bra nok. Tusen takk for alle innspill!
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Hei, Vi vurderer å reise med baby i slutten av permen (november). Vil til varmere strøk, og gjerne oppleve litt variasjon. Har ikke lyst å være strandet på en resort.Tenker derfor at et cruise (13 dager) kan være en god løsning, der vi har en fast base på båten og samtidig opplever nye steder/øyer ila turen. Har noen erfaringer med å reise på cruise med så små barn? Hva er pros/cons, og hva bør vi huske på? Reiseselskapet sier forresten at vi ikke får lov å bade i bassenget med barn som ikke er "diaper free", noen som vet om dette praktiseres? Har så klart tenkt å bruke badebleie, men det var tydeligvis ikke bra nok. Tusen takk for alle innspill! Jeg ville googler cruise med barn. Jeg ble anbefalt da vi vurderte dette å ha med alt av barnemat, og nei de får ikke bade i bassenget med badebleie, tåpelige regler spør du meg! Så vi valgte det rett og slett bort. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ville googler cruise med barn. Jeg ble anbefalt da vi vurderte dette å ha med alt av barnemat, og nei de får ikke bade i bassenget med badebleie, tåpelige regler spør du meg! Så vi valgte det rett og slett bort. Er det ikke ganske naturlig å forsikre seg om at ingen driter i vannet?Anonymous poster hash: 0b925...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Er det ikke ganske naturlig å forsikre seg om at ingen driter i vannet?Anonymous poster hash: 0b925...9b1 Badebleie skal forhindre det da. Anonymous poster hash: fc2ba...463
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Er det ikke ganske naturlig å forsikre seg om at ingen driter i vannet?Anonymous poster hash: 0b925...9b1 Jo, jeg er enig med dere, men desverre er reglene slik. Derfor valgte vi å ikke dra på cruise ned vår baby. Synes reglene er horrible
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Badebleie skal forhindre det da.Anonymous poster hash: fc2ba...463 Det er nemlig det, men det visst ikke godt nok for cruise selskapene. Tåpelige regler!
Sniff80 Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2015 Er det ikke ganske naturlig å forsikre seg om at ingen driter i vannet?Anonymous poster hash: 0b925...9b1 Jo, enig i det. Men det er vel like mange småbarn (og voksne!) som tisser i vannet...Man kan jo bruke badebleie, som skal være helt tett, samt også sørge for å ikke bade før baby har bæsjet? De bæsjer vel ikke hele dagen... Andre tips? Noen som har vært på cruise med baby, f.eks?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Bleiereglene er sånn fordi de må tømme hele bassenget dersom noen driter i det. Badebleiene holder ikke vann ute, så vannet blir infisert av drittbakterier likevel. Det er strenge regler, men det er det generelt på cruise. Bakterier og virus sprer seg kjapt ombord, så de er veldig på den sikre siden. Cruise med baby rundt 9 måneder er helt strålende, men du bør ha med deg mye eart. Feks et lite oppblåsbart basseng så baby kan plaske på balkongen. Noen av båtene har babyplaskebasseng (NCL), hvor bleiebabyer får bade. Paracet ol er lurt, og eventuelt sånne smoothieposer. Om babyen spiser vanlig mat, er de veldig flinke til å tilpasse og ordne alt dere trenger. Men fremmed bakteriekultur kan fort slå seg på magen hos de små. Min fikk diaré og feber i tre dager. Anbefaler så stor lugar som dere har råd til. Balkong er feks en god idé slik at dere ikke blir fanget på lugaren hele kvelden. En god trille med full liggestilling er å foretrekke fremfor vogn, og bæretøy er også lurt.Anonymous poster hash: 3ca60...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå