AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Hei, Jeg er nå snart ferdig i min permisjon og baby er 8 mnd. Pappaen skal om en måneds tid ta ut sin permisjon. Jeg ammer fortsatt mye både morgen, litt på dagtid, ettermiddag, kveld og natt. Har lyst til å opprettholde det frem til baby er ca året, så lenge baby er interessert. Jeg jobber som pedleder i bhg og har derfor 4 timer ubunden tid i uken. Jobber vakter på ca 6, 45 timer per dag + ubunden tid som blir brukt som jeg ønsker. Sammenlagt arbeidstid per uke utgjør 37,5 timer som tilsvarer 7,5 timer per dag. Mye av planleggingstiden min må nesten bli brukt på arbeidsplassen for å ha tilgang på dokumentasjon, bilder og materiell blant annet. Kravet for å ha rett på ammefri er 7 timer per dag ettersom jeg skjønner.. Men dersom jeg skal ta ut en time med ammefri vil jo vaktene mine bli ca 5,45 timer noe som jeg jo ser kan gjøre det vanskelig for resten av avdelingen. Synes det er vanskelig å søke om det, men samtidig vil jeg jo det beste for mitt barn. Noen som har erfaring med ammefri som førskolelærer i bhg? Redd for negative kommentarer på dette, men samtidig er det jo snakk om bare tre måneder før baby fyller året.. Fortell gjerne også hvordan dere løste det i praksis med vaktene om dere har hatt ammefri. Anonymous poster hash: 65504...fc5 Anonymous poster hash: 65504...fc5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Har ikke erfaring dessverre, men er det storbarn eller småbarn du jobber på? Du bruker vel ikke en time på å amme? H is barna har sovetid eller samlingsstund kan du jo legge inn anmepause da, eller i lunsjen. Så går det minst mulig ut over de andre ansatte og barna. (altså mener jeg at noen andre ansatte tar seg av samlingsstunden, ikke at du ammer og synger/leser samtideig 😝 )Anonymous poster hash: 05865...097
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Jobber med småbarn. Det hadde gått an å gjort det sånn hvis vi bodde nærmere jobben min. Men jeg jobber i en annen by desverre, så pappaen kan ikke komme til jobben min hver dag så jeg kan amme. Man har vel krav på 1 time i løpet av dagen, og ser vel for meg at det letteste hadde vært å tatt ut en halvtime på morgenen og en halvtime på ettermiddagen (altså komme senere og gå før)... Anonymous poster hash: 65504...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå