Gå til innhold

Tips til styrketrening hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stort sett bare jogget i mange år, men tenker at det kan være sunt å bytte ut noe av joggingen med styrke. Spesielt med tanke på at overkroppen er blitt kjempesvak med årene.

Har googlet og googlet, men det er så utrolig mange øvelser og filosofier og ulike opplegg som jeg ikke har grunnlag til å vurdere opp mot hverandre.

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale et styrketreningsopplegg for meg som jeg kan gjøre hjemme? Har noen manualer tilgjengelig, og kan kjøpe enkelte småting til om nødvendig. Men ikke svære maskiner.

Blir glad for både helkroppsprogrammer og forslag til enkeltøvelser, om det er lettere å gi tips om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i XHIT Daily sine videoer på youtube. De har mange ulike videoer som går på alle slags muskler og mange typer trening. Jeg er nødt til å variere for at jeg skal gidde å trene, så jeg trener litt av hvert for å holde interessen der. Pleier som regel å trene i 45 minutter hjemme, pluss utstrekking, og finner alle videoene jeg vil gjøre og plasserer dem etter hverandre i hver sin fane på nettleseren. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Jeg har brukt Jillian Michaels videoer i flere år, er kjempefornøyd! Absolutt å anbefale! :)

Anonymous poster hash: b57fe...4b9
Skrevet

Du gjør lurt i å kjøpe deg en kettlebell kule :) Det er nå ansett for å være en av de beste styrketreningsøvelsene og du trener både styrke og utholdenhet med den.

Finnes mange nybegynner program på youtube som sørger for at du får trent hele kroppen på en 20-30min økt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...